Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Hey

 

Ik ben ook Nederlands ik was ff rond aan het kijken in het Your Language topic en zo kwam ik hier terecht:D

Wel handig dat er meerdere Nederlanders zijn hier want anders is het eigenlijk maar een saaie bedoeling.

 

Ik heb trouwens nog geen OSX draaien op me pc want ik heb nforce4 met sata hdd (ik ga een pata kopen want ik kan er niet meer tegen:P).

 

Waarom willen jullie eigenlijk OSX op je pc hebben draaien? Mijn reden is dat ik waarschijnlijk een iMac 20" ga kopen, maar ik wil eerst eens kijken hoe osx ongeveer werkt en of het fijn is enzo.

 

Latah

Link to comment
Share on other sites

En nog een Vlaming.

 

Draait 10.4.8 (install vanaf 10.4.6 geupdate naar 10.4.8 info in de forums)

 

Alles werkt behalve audio-in.

 

En de audio van mijn webcam (logitech quickcam 4000pro) doet ook raar. Maar dat komt waarschijnlijk door de software van Logitech die in feite voor PPC en 10.3 is.

 

Dus ook CI en QE werken (ATI Radeon X1600pro).

 

Toch leuk wanneer je bij een PC-parts groothandel werkt :-)

Link to comment
Share on other sites

Hier een noord-brabander, daar hoort de rest van de nederlandstalige provincies toch ook bij? :thumbsup_anim:

 

Er draait hier als sinds september 2005 osx86 op een AMD 2800+. Dat ging tot 10.4.7 bijna vlekkeloos.

Sinds enkele weken de pc, op de kast na, compleet vervangen door onderstaand systeem. Geluid is niet zo'n issue, want voor 10.4.1 al een usb luidsprekersetje aangeschaft (en een 5.1 surround koptelefoon zal waarschijnlijk nooit gaan werken). Nu pas tijd gevonden om 10.4.8 te installeren.

De videokaart was geen probleem met de Titan.kext, maar het netwerk doet het nog niet, waarschijnlijk even van 10.4.7 af plukken. Erger is het dat SATA het niet doet, waarschijnlijk door gebruik van RAID(?). Dit moet ik nog goed uitzoeken.

Helaas zitten er 3 sata-systemen in dit moederbord en dat maakt e.e.a nogal onoverzichtelijk...

 

Ik ben hier toevallig gekomen omdat ik de sig van Kasper ergens las.

 

Mac gebruiker sinds de jaren tachtig. Osx86 als geintje uitgeprobeerd, maar heeft windows vrij vlotjes als hoofdsysteem verdrongen. Ik verbaas mij steeds over het gemak waarmee osx86 aande praat te krijgen is: Windows wilde na de makeover (lees: switch van AMD naar Intel) helemaal niets meer, osx86 startte zonder problemen op. En maar lieden die zeggen dat windows voor vele en osx voor enkele systemen is bedoeld...

Edited by TieBie
Link to comment
Share on other sites

Het zou inderdaad best aan je Raid kunnen liggen.

Je kunt namenljik ook Raid aanmaken met de Disk Utility tijdens de installatie.

 

Wel grappig dat je PC wel opstartte met de switch naar Intel en Windows niet haha :(.

 

Netwerk kun je verder wel fixen met oude kexts (heb ik ook gedaan, IONetworkingFamily.kext o.i.d. uit 4.7 gehaald).

Edited by Kaspers
Link to comment
Share on other sites

Beste mede taal genoten :)

 

Na dat mijn download binnen was ben ik ook maar aan de slag gegaan.

Via Amule heb ik deze versie gedownload --> "Mac-OS-X-10.4.7-AMD.Intel-(JaS)-ISO-Repack.rar"

Ik heb hem gelijk even op een DVD-tje gefikt en een andere SATA HDD in mijn kast gehangen.

Al snel kwam ik er achter dat een PS2 muis+toetsenbord niet herkend wordt, geen nood ik had nog een USB setje.

Overnieuw booten en de hele handel begon te draaien.

De doelschijf werd niet gevonden, ik dacht eerst dat het aan SATA lag maar een PATA schijf deed het ook niet.

Bijde schijven waren al eens gebruik met Linux en WinXP, dus tijdens de installatie met het schijfhulpprogramma de schijven gewist en voorzien van het juiste bestand systeem.

De installatie op de SATA schijf ging toen wel goed, op het laatste moment van de installatie kreeg ik de melding dat de installatie niet goed was verlopen en dat ik het opnieuw moest proberen, dat heb ik nog 2 keer gedaan en dat gaf het zelfde resultaat.

Daarna ben ik het gaan proberen op de PATA schijf, daar kwam ik iets verder mee.

De installatie was geslaagd en naar 30 seconde ging hij herstarten of ik kon op de knop herstarten klikken.

En toen............., tsja, toen bleef hij hangen :thumbsup_anim:

Tijdje gewacht en toen uiteindelijk maar op de reset knop gedrukt.

Opnieuw opstarten ging niet goed van die schijf, daarna nog een paar keer geprobeerd met geen succes.

 

Weet iemand misschien wat er fout ging?

Edited by Pivni Pes
Link to comment
Share on other sites

Hier ook een Nederlander.

 

Heb OS X 10.4.8 100% werkend op mijn installatie. Geluid, Sata schijf, QE/CI en de hele mik mak. Is super!

 

Specs:

 

MSI RS482M4 moederbord

AMD64 3200+ processor

2GB ddr400 geheugen

160GB SATA disk

Geforce 6600gt videokaart

ALC880 onboard audio

Linksys netwerk kaart

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nog een Belg hier, kwam hier terecht via Kasper's linkje in z'n signature dat me opviel. Ben hier reeds sinds de 10.4.6 build en heb sinds een maandje ofzo alles werkende gekregen. 6600GT AGP QE/CI was vooral diegene die tegenwerkte :thumbsup_anim:.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er ook weer een 100% h4ck1ngt0sh bij.

 

Intel Pentium 4 Northwood @ 2,53GHz met 512MB ram en een 120GB hdd.

Geluid werkt, netwerk werkt en video met QE en CI.

 

Deze week ga ik 1 van de 2 banken die gevuld zijn met 2*256MB vervangen door een 512MB module, waardoor ik 768MB erin heb, hopelijk draait dat wat sneller..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb ook al een tijdje 768MB en heb ook 512MB gehad en ik merk wel duidelijk verschil in snelheid! Kaspers. het is dus zeker aan te raden om het te doen!

 

P.S. de CPU draait op 2.67GHz :P

Link to comment
Share on other sites

Zit nu inderdaad 768MB in, werkt verder prima.

M'n zusje gebruikt hem nu, in de hoop dat die later ook naar een mac mini overstapt.

 

Toch geeft het tekort aan een SSE3 instructieset wel een dikke snelheidsdaling..

Maar je kunt hem beter OSx86 laten draaien, dan hem in een hoekje laten staan stof te vergaren.. -> recycling

Edited by Kaspers
Link to comment
Share on other sites

Hier nog een Nederlander (woonachtig in de USA) ... :)

 

MacBook Pro (15") en een Hackintosh met Mac OS X 10.4.8 en NATIT ...

 

Intel D975XBX mainboard, Intel Core2Duo 2,13Ghz CPU, 400 Gb SATA-II disk, ATI 1800GTO, twee 20” widescreen LCDs, 2Gb RAM, en een Plextor SATA DVDRW ...

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...