Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Hoi Rustig ( goeie naam trouwens )en de rest natuurlijk ook.

 

Hij staat daar niet tussen nee maar Moes heeft dezelfde specs als ik heb als laptop en hij heeft het blijkbaar werkend gekregen.

Is er ook een manier om een kernel panic op te lossen? of is dat te zien via de -v optie?.

Ik zoek ondertussen natuurlijk gewoon door en hoop op een oplossing.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie dat Moes iets wilde toevoegen aan de Wiki pagina, dat is een goed streven!

Vraagje aan Moes, kun je een stappenplan posten hoe jij Osx86 hebt kunnen installeren en wat je ervoor hebt moeten doen.

 

Je kunt meer info vinden over de kernel panic op onderstaande link:

http://www.thexlab.com/faqs/kernelpanics.html

 

De -v optie (verbose) is beschreven op deze Apple website:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106388

 

Voor Moes: zou je een HOT TO willen schrijven en plaatsen in:

http://forum.insanelymac.com/index.php?showforum=45

 

Succes met het installeren, je kunt altijd nog volgende week vrijdag een tof macbook aanschaffen!

 

Grtn

Maikel

Link to comment
Share on other sites

ik heb nu het herstart scherm weer maar op de achtergrond panic.

panic ( cpu 0 caller 0x001a4a55 ): unsolved kerneltrap ( cpu 0, type 13= general protection ), registers: cro 0x8001003b, cr2: 0x28a16000,

 

ik heb echt geen idee wat het inhoud.

Link to comment
Share on other sites

Ik zit dus met een probleem

 

ik heb windows xp opnieuw geinstaleerd maakte bij de winxp setup een partitie van 130GB van mijn 250GB harddisk Terug in windows xp met de ingebouwde schijf manager en overige ruimte 100GB een partitie van gemaakt voor Mac OSX settings waren Primary,niet geformateerd, geen letter toegewezen

dus ik stop de cd van tubgirl 10.4.10 AMD SSE3 erin en bij Disk utlility zie ik wel mijn WinXP partitie maar niet mijn Mac partitie. terug in windows mac partitie verwijdert en dit keer met Primary,NTFS,zonder schijf letter.

weer in disk utilitie geen mac partitie. weer in windows het zelfde proces alleen dan Primary,NTFS,met schijfletter terug in diskutility weer geen partitie alleen zie ik win xp partitie. weer terug en logical geprobeert weer geen nut. Hoe krijg ik mijn partitie zichtbaar?

Link to comment
Share on other sites

Naast mijn macjes heb ik ook een tweetal hacks.

De P4 P4P800 heeft de hardware 100% ondersteund maar heeft bij veel hd access soms de neiging om te hangen

De PentiumM Acer Laptop Travelmate 292LMi (sse2) draait 100% stabiel, maar is helaas SSE2. Ook wifi (unprotected access points only)

Link to comment
Share on other sites

Mijn acer aspire 5051 werkt nu met wat extra uitleg nog van moes ( bedankt daarvoor ), en als je het eenmaal weet is het niet zo heel moeilijk.

Het gevaar is dat je moeilijker denkt dan nodig is ( winflop gewend dan krijg je dat ).

Link to comment
Share on other sites

hey ik heb een USRobotics® Wireless MAXg PCI Adapter model nummer:USR805417A

hoe kan ik dit in godsnaam aan de praat krijgen heb overal al gezocht google,forum ik moet de Chip weten die erin zit maar google vind niks ik vraag me af of mijn netwerk kaart wel een chip gebruikt.

op de irc ook geen succes geen hond reageerd daar terwijl er toch vaak 76 mensen in zitten dus dat is ook kansloos vage amerikanen.

 

hopen dat jullie mij kunnen helpen in oud vetrouwd nederlands

Link to comment
Share on other sites

Maar weeet je wel welke chip erin zit? als er al een chip inzit en op de site staat dat ie compitabel is met linux

 

Pandanl....misschien moet je die kaart dan maar eerst in een linux intalleren....kijken wat die doet.

Als linux 'm pakt kun je de chip zien. USR geeft geen chipset specs...w.s. omdat ze wekelijks een andere soort (de goedkoopste) o.i.d. eropzetten. Zoals ik zag zit de chip onder een kapje verscholen...als de jouwe dat niet heeft kun je de chip gewoon zien.....en lezen.

Maar nog beter....compatible kaartje kopen!

Link to comment
Share on other sites

mmm linux daar heb ik geen kaas van gegeten ik ben niet zo in dat wereldje. er zit inderdaad een kapje op maar volgens mij is die er wel af te halen als ik zo kijk. toch bedankt.

 

Maar weet jij anders een kaart die wel out of the box werkt zoals ze dat noemen? liefst een goedkoop model 15 euro of zoiets

Link to comment
Share on other sites

@pandanl

 

Dan download je toch een Linux LiveCD :D

Dan start je gewoon linux op vanaf CD en kun je kijken hoe linux het kaartje ziet ...

 

Kijk voor LiveCD's op http://www.linuxiso.nl/

 

suc6 ...

Link to comment
Share on other sites

insanelyDutch :-)

 

We zouden er een nieuwe site voor kunnen oprichten, denken jullie niet?

 

Zijn er btw al nederlanders (of belgen) die Leopard al hebben draaien op hun pc? ik hoop ToH of iAtkos binnen nu en 2 weken geinstalleerd te hebben. Alleen jammer dat de beschikbaarheid zo matig is... :S

 

Groeten uit het mooie Delft

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb Leo geinstalleerd via de BrazilMAC methode ...

Alles werkt naar behoren op mijn AldiMac (8818) behalve mijn netwerkkaart doet wat vreemd.

 

Ik heb een realtek en onboard ViaRhine netwerkkaart en bij het booten werken ze beide.

Maar na een tijdje (soms 5 minuten, soms halve dag) heb ik plots geen conectie meer.

 

Als ik dan ga kijken in mijn netwerkinstellingen zie ik dat ik een "self assigned ip" heb gekregen.

 

Een kextunload/kextload van de driver lost het probleem weer op maar ik vind dit niet zo leuk.

 

Op mijn Tiger partitie geen problemen hiermee.

 

Nog iemand dit probleempje tegengekomen?

 

Greetz

 

Axethrower

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...