Jump to content

61 posts in this topic

Recommended Posts

Salve a tutti ragazzi,

Mi sono appena iscritto e innanzi tutto vorrei esprimere la mia gratitudine per l'aiuto offerto. Il mio problema come da titolo riguarda il mio Pavilion Power 15 più precisamente il modello cb015nl. Ho notato che c'era un altro topic su un modello simile ma immagino che anche se i modelli sono simili non è detto che siano compatibili quindi ne ho creato uno per il mio modello. Per arrivare al dunque, sono riuscito ad installare con successo Mojave 10.14 ma ho riscontrato diversi problemi una volta avviato l'OS. Quello che non riesco a far funzionare è l'indicatore della batteria, il power managment (Stop non funziona e la luminosità), la porta ethernet e credo che la scheda wifi sia incompatibile, le gesture del trackpad, e l'audio che con una scheda audio esterna funziona a meraviglia e l'ultimo grosso problema è che non riesco a far partire clover senza la usb di installazione, ho installato clover bootoader sull'hd dove ho mojave ma niente senza la usb mi parte il bootloader di hp/windows. Premetto che sono partito con una copia di mojave scaricata dall'appstore. Vi allego il report di HackInfo sperando che possa essere d'aiuto per il troubleshooting

HackInfo_Report.zip

Advertisement

Posta la cartella Clover , grazie e benvenuto , la maggior parte di periferiche da attivare , hanno bisogno di Kext e\o patch , fax x poter funzionare ...

Edited by Baio77

19 minutes ago, Baio77 said:

Posta la cartella Clover , grazie e benvenuto , la maggior parte di periferiche da attivare , hanno bisogno di Kext e\o patch , fax x poter funzionare ...

Grazie per la risposta, ecco qui la cartella. I kext li ho messi nella destinazione esatta (credo) ma non so se siano quelli giusti o se li ho installati correttmente.

CLOVER.rar

Ok prova questa Clover , se avvia posta ioreg , foto DCPIManager Status e PCI List x vedere che HW si può attivare , la batteria probabile serva una Patch e devi estrarre le ACPI del tuo PC , in questa Clover ho sistemato i Driver UEFI , ne avevi TROPPI tu , Kext e configplist , x estrarre le ACPI segui come in foto

CLOVER.zip

Schermata 2018-12-10 alle 13.31.51.png

Edited by Baio77

1 hour ago, Baio77 said:

Ok prova questa Clover , se avvia posta ioreg , foto DCPIManager Status e PCI List x vedere che HW si può attivare , la batteria probabile serva una Patch e devi estrarre le ACPI del tuo PC 

CLOVER.zip

Non ho capito, devo sostituire la cartella CLOVER con quella che mi hai mandato e rifare l'istallazione? Chiedo perchè l'OS mi parte ma con i problemi sopraelencati. Poi cos'è ioreg come lo faccio? Non so neanche cosa sia DCPI Menager Status e PCI List e cosa bisogna farci. Abbi pazienza, sto cercando di imparare :worried_anim:

Edit 1. Ho provato a sostituirla e riavviare ma non va, si blocca alla stringa della foto.img.PNG.ec0d3b3b9210f8f19372773745126b9e.PNG

Che faccio? :help:

Edited by RogerDodger93

1 hour ago, foskvs said:

Clicca sul link che ho in firma. C'è tutto spiegato. Prova a sostituire il config.plist con questo.

Aggiungi questo SSDT in EFI/CLOVER/ACPI/patched: https://www.insanelymac.com/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=279514

config.plist.zip

Ti ringrazio per i consigli, ho provato a sostituire il .plist e aggiungere l'altro sia nella mia cartella clover sia in quella fornitami da Baio77 ma l'avvio si blocca al punto della foto qui allegata per quando riguarda la mia cartella, allo stesso punto di prima per quella di Baio. Allego anche un archivio con il file ioreg, gli screen di DCPI menager e la cartella origin con le tabelle ACPI. Spero qualcuno riesca ad aiutarmi :worried_anim:

img.PNG

Archivio.zip

Prova sostituisci TUTTA la cartella Clover , ho visto GRAZIE a DCPIManager hai una VGA discreta Nvidia che ho disabilitato e NON funzionerà MAI in MacOS , se avvia posta Ioreg , conserva questa Clover  

SE ANCORA NON avia sostituisci configplist alla mia Clover e prova ancora ho aggiunto FakeID x installare 0x12345678 

CLOVER.zip

config.plist.zip

Edited by Baio77

17 minutes ago, Baio77 said:

Prova sostituisci TUTTA la cartella Clover , ho visto GRAZIE a DCPIManager hai una VGA discreta Nvidia che ho disabilitato e NON funzionerà MAI in MacOS , se avvia posta Ioreg , conserva questa Clover  

SE ANCORA NON avia sostituisci configplist alla mia Clover e prova ancora ho aggiunto FakeID x installare 0x12345678 

CLOVER.zip

config.plist.zip

Non avvia purtroppo, ne senza ne con il config.plist. Allego le foto del punto in cui si blocca, rispettivamente la prima senza il .plist la seconda con. Non saprei se sto sostituendo la cartella nella maniera giusta. Lo sto facendo con explorer ++ da windows. Dall'archivio che mi invii prendo lo la cartella clover (non quella che sta in _MACOSX) e la sostituisco in EFI. Stessa cosa ho fatto con il .plist. 

IMG_2028.JPG

IMG_2029.JPG

Senti puoi controllare se Hai una EFI anche dentro la USB o se devi montare la EFI , a me viene il dubbio tu NON faccia variazioni .....
Ma non posso esserne certo , come hai fatto a fare Ioregistryexplorer e Hack info?? Hai istallato ??
Controlla se il Bios è ben impostato , tieni la mia Clover comunque sia .......

Sostituisci questa cartella in Kext , tentativi .....

Other.zip

Edited by Baio77

10 minutes ago, Baio77 said:

Senti puoi controllare se Hai una EFI anche dentro la USB o se devi montare la EFI , a me viene il dubbio tu NON faccia variazioni .....
Ma non posso esserne certo , come hai fatto a fare Ioregistryexplorer e Hack info?? Hai istallato ??
Controlla se il Bios è ben impostato , tieni la mia Clover comunque sia .......

La EFI sta solo sull'usb. La devo montare con clover configurator per aprirla e sostituirne i file, idem faccio con Minitool su windows per poi sostituire i file con Explorer++. Non ho ancora installato clover bootloader sull'hard disk dato che non andavano le funzionalità sopra elencate. Se intendi che devo rifare l'installazione dopo aver sostituito i file che mi hai mandato non l'ho fatto perchè prima l'ho chiesto se andava fatto ma nessuno mi ha risposto. Ioreg e hackinfo li ho fatti sulla copia di Mojave che sto cercando di far funzionare (che ripeto si avvia con la mia cartella). Il bios è tutto ok le voci che ci sono stanno tutte come devono stare. 

NON devi istallare lo hai già fatto e quindi , devi solo avviare e istallare Clover su SSD , poi sistemi il resto , cosa è successo che adesso NON riesci più ad avviare???

Ho riletto il Topic e quindi NON avvia con la Clover postata da me , hai provato a sostituire la cartella OTHER?? mi sembra Fake SMC sia corrotto , ho messo Kext nuove nella mia Other prova ...

Cerca di rendere avviabile l'SSD cosi possiamo sempre arrivare al desktop 

Edited by Baio77

9 minutes ago, Baio77 said:

NON devi istallare lo hai già fatto e quindi , devi solo avviare e istallare Clover su SSD , poi sistemi il resto , cosa è successo che adesso NON riesci più ad avviare???

Ho riletto il Topic e quindi NON avvia con la Clover postata da me , hai provato a sostituire la cartella OTHER?? mi sembra Fake SMC sia corrotto , ho messo Kext nuove nella mia Other prova ...

Cerca di rendere avviabile l'SSD cosi possiamo sempre arrivare al desktop 

Se uso la mia cartella clover parte dall'HDD (solo con la usb inserita però). Mi pare di aver capito che devo installare il bootloader clover su HDD poi si può procede con i fix per far funzionare il resto dell'hardware, no? Questo è un procedimento che posso fare solo con la mia cartella clover perchè con la tua non mi si avvia proprio quindi non raggiungo il desktop, si blocca come nelle immagini precedenti.

in uefi, per avviare, ti basterebbe copiare la EFI della usb direttamente sul disco

fai la procedura descritta...allega il tutto e poi guardiamo :)

allega anche ioreg e foto di dpci manager

19 minutes ago, gengik84 said:

@RogerDodger93

Ciao...estrai le acpi tramite clover, premi F4 nella gui. attendi 30 secondi e poi avvia

allega la cartella clover

Ecco la clover dopo aver estratto le acpi

5 minutes ago, gengik84 said:

in uefi, per avviare, ti basterebbe copiare la EFI della usb direttamente sul disco

fai la procedura descritta...allega il tutto e poi guardiamo :)

allega anche ioreg e foto di dpci manager

In UEFI??? Non sto capendo :( 

Troppi input non so cosa fare prima. Allora ricapitolando ho rimesso la mia cartella clover per far partire l'OS, ho estratto le acpi e la cartella è quella allegata, il prossimo passo qual'è? Vi ringrazio per la pazienza 

CLOVER.zip

21 minutes ago, gengik84 said:

stai avviando in UEFI...intendo la modalità di boot :D

Si si certo, altrimenti credo non mi partirebbe proprio. Il BIOS sta settato bene, ecco una foto

IMG_2030.JPG

Edited by RogerDodger93

quindi per avviare da disco invece che da usb fai la procedura che ti ho detto

Allega anche Ioreg 

E le foto di dpci manager

clicca su guida nella mia firma, vai al post n2, e segui il tutto

4 minutes ago, gengik84 said:

quindi per avviare da disco invece che da usb fai la procedura che ti ho detto

Allega anche Ioreg 

Copiare la cartella EFI dall'usb a? Non mi è chiaro il percorso in cui la devo copiare, cosa uso per farlo?

5 minutes ago, gengik84 said:

Clover configurator monti la efi della usb, copi la cartella EFI sul desktop, espelli la usb

monti la EFI del disco e ci copi/sostituisci la EFI che hai sul desktop

ho bisogno di un ioreg...

Ok ho appena provato ma mi è partito direttamente il bootloader di windows all'avvio. Nel portatile c'è ssd dove ho windows e hdd dove ho installato mojave. Nel bios non vedo un'opzione per mettere l'hdd prima ecco perchè probabilmente mi parte il bootloader di windows. Idee??

Non puoi impostare il disco primario per il boot? ne sei sicuro?

Mi alleghi per favore il resto così almeno ci lavoro e ti passo la cartella clover da provare?

4 hours ago, RogerDodger93 said:

Ti ringrazio per i consigli, ho provato a sostituire il .plist e aggiungere l'altro sia nella mia cartella clover sia in quella fornitami da Baio77 ma l'avvio si blocca al punto della foto qui allegata per quando riguarda la mia cartella, allo stesso punto di prima per quella di Baio. Allego anche un archivio con il file ioreg, gli screen di DCPI menager e la cartella origin con le tabelle ACPI. Spero qualcuno riesca ad aiutarmi :worried_anim:

img.PNG

Archivio.zip

Nella zip di questo post c'è un ioreg che ho fatto prima, se non va bene ne posso fare un'altro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Announcements

• Similar Content

• By tonyx86
      **********************************************************************************
      In this thread, I have fully documented the installation of macOS Catalina on my HP EliteDesk 800 G4 Mini. It is a PERFECT HackMini8,1 and is running very well for me without any issues. I hope this documentation helps you to install macOS on your hack. Please leave feedback if you think there is anything I can improve and let me know if you have any questions.
      **********************************************************************************

Background
      This is my first "modern" hack supporting UEFI and my first hack using Clover "on-the-fly" patches.  My previous hacks
      Laptop: Thinkpad T61 / Nvidia NVS 140m Laptop: Dell Latitude E6410 / Nvidia G3100m Desktop: Gigabyte G31 / GeForce 9600 Desktop: Biostar TH55HD / Sapphire Pulse RX580 (Google "Catalina Biostar TH55HD" and look for user name deeveedee)  
      are all perfectly running Catalina and I patched them all "manually" - all DSDT patches applied with MaciSL with virtually no Clover on-the-fly patching and all booted Legacy Clover.  This UEFI hack was MUCH easier and took about 20 hours vs. a combined hundreds of hours for the old hacks.  I wanted a hack that was a little more future proof and I think this is it.  I hope you enjoy this as much as I am enjoying it.  It is a perfect MacMini8,1.

My system specs
      HP EliteDesk 800 G4 Mini (I7-8700T / UHD 630 / Q370 Chipset / 32GB DDR4 RAM) 3 x DP Ports (connected to monitors using DP -> DVI adapters) 6 x USB 3.1 1 x USB Type-C 3.1 2 x NVMe SSD (M.2 PCIe x4 2280/2230 combo ports) 1 x SATA6 SSD 1 x Intel Ethernet RJ-45 Conexant CX20632 Audio Codec Unsupported M.2 PCIe x1 2230 Intel Wi-Fi (currently disabled in BIOS).  I may replace this with Brcm, but am using only Ethernet (IntelMausi) for now.  
      macOS Installation
      See macOS installation steps here See CLOVER (UEFI) installation later in this first post
      See BIOS configuration in attached BIOS configuration PDF document
      See EFI and /L/E kexts in attached EliteDesk.zip archive See how I developed my installation methodology here See references here See instructions here for installing two M.2 2280 NVMe SSDs and one SATA HD / SSD  
      What is not working
      Wi-Fi / Bluetooth (intentional since I have not yet replaced my Intel card).  
      What is not tested
      USB c 3.1 port (I have partially tested the USB 3 functionality of the port and it seems to be working fine with the SSDT-UIAC.aml here) Microphone port  
      What is working
      Everything not mentioned above Sleep / Wake Multiple displays with IGPU graphics acceleration, hot pluggable display ports and DP->DVI adapters USB 3.1 ports Audio (internal speaker and headphone jack) Ethernet Auto-sensing headphone jack automatically switches to internal speaker when headphones removed  
      Known Issues and their solutions - see here

BIOS Version / Configuration
      Version: 02.11.01 Rev.A See attached BIOS configuration in PDF document "HP EliteDesk 800 G4 Mini BIOS Configuration.pdf" Intel ME must be enabled for proper sleep / wake of UHD 630

Clover Configuration
      Clover for UEFI booting only Install Clover in the ESP UEFI Drivers Recommended drivers DataHubDxe FSInject SMCHelper File System drivers ApfsDriverLoader VBoxHfs Memory fix drivers AptioMemoryFix Additional drivers NvmExpressDxe Install RC scripts on target volume Themes Choose your desired theme Install Clover Preference Pane (option not available when installing on USB thumb drive)  
      UHD 630 Framebuffer Patching
      See here and here  
      Current Versions
      Catalina 10.15.5.02 Clover (UEFI) r5119 Lilu.kext 1.4.5 WhateverGreen.kext 1.4.0 AppleALC.kext 1.5.0 IntelMausi 1.0.3 (Not IntelMausiEthernet)  
      Credits To be provided

HP EliteDesk 800 G4 Mini BIOS Configuration.pdf
      EliteDesk800 G4 Mini - Rev 0.91.zip
    • By UsamaShahid036
      I was previously using clover with Catalina and on that everything worked very good, now i shifted to Opencore everything is working on laptop except trackpad, from windows is searched that my trackpad is "Microsoft HID" and i have tried all the VoodoI2 kexts, seperately like VoodoI2CHID, VoodoI2CELAN, VoodoI2CSynaptics but trackpad won't work. Previously i was using VoodoI2CHID on clover and trackpad was working very fine.
      Kindly help me in that, a little help would be appreciated.
       I have attached my OpenCore EFI Folder

OC EFI.zip
    • By Mieze
      This project is dedicated to Lucy, my lovely little Tyrannofelis Rex. 

LucyRTL8125Ethernet is an open source driver for the Realtek RTL8125 family of 2.5GBit Ethernet controllers.

Key Features of the Driver
      Supports all versions of Realtek's RTL8125 2.5GBit Ethernet Controllers found on recent boards. Support for multisegment packets relieving the network stack of unnecessary copy operations when assembling packets for transmission. No-copy receive and transmit. Only small packets are copied on reception because creating a copy is more efficient than allocating a new buffer. TCP, UDP and IPv4 checksum offload (receive and transmit). TCP segmentation offload over IPv4 and IPv6. Support for TCP/IPv4, UDP/IPv4, TCP/IPv6 and UDP/IPv6 checksum offload. Supports jumbo frames up to 9000 bytes (strongly recommended for 2.5GBit operation). Fully optimized for Catalina (doesn't work with Mojave and below). Note that older versions of macOS might not support 2.5GB Ethernet. Supports Wake on LAN (untested). Supports VLAN (untested). Support for Energy Efficient Ethernet (EEE) which can be disabled by setting enableEEE to NO in the drivers Info.plist without rebuild. The default is YES. The driver is published under GPLv2.  
      Current Status
      The driver has been tested successfully under Catalina (10.15.4 and above) and, according to first tests, is working stable. I haven't experienced any Kernel Panics during my tests and is working stable on my primary work machine. The driver has been designed to work with Catalina but might also work with Mojave, provided you build from source with Xcode 10.. Please keep in mind that support for 2.5GBit Ethernet was introduced in Mojave (or maybe High Sierra?) so that there is no way to make it work with Sierra or below.  
      Known Issues
      Using autoselect medium it seems to prefer negotiating a connection speed of 1Gbit with my switch so that I had to select 2.5GBit/s manually in order to achieve this speed but it might be different with other switches.   Installation
      You might want to install the driver to /L/E as usual but it's also ok to use Clover's injection function (installation in the EFI folder). Use your favorite kext installation tool for installation or perform the installation manually (for Clover injection). It's your call!  
      Troubleshooting
      Make sure you have followed the installation instructions especially when you have issues with certain domains while the others are working fine. Use the debug version to collect log data when trying to track down problems. The kernel log messages can be retrieved with "log show --predicate "processID == 0" --debug" in order to retrieve kernel logs. Include the log data when asking for support or giving feedback. I'm an engineer, not a clairvoyant. Don't copy and paste large amounts of log data to your post. Create an archive with the log data and attach it to your post. In case you don't want to make your log data publicly accessible, contact me via PM and I will provide you a mail address to send it directly to me.  Delete the following files: /Library/Preferences/SystemConfiguration/NetworkInterfaces.plist /Library/Preferences/SystemConfiguration/preferences.plist In Terminal run netstat -s in order to display network statistics. Carefully examine the data for any unusual activity like a high number of packets with bad IP header checksums, etc. In case auto-configuration of the link layer connection doesn't work it might be necessary to select the medium manually in System Preferences under Network for the interface. Use Wireshark to create a packet dump in order to collect diagnostic information. Keep in mind that there are many manufacturers of network equipment. Although Ethernet is an IEEE standard, different implementations may show different behavior causing incompatibilities. In case you are having trouble try a different switch or a different cable.  
      Changelog
      Version 1.0.0d6 (2020-06-14) Fixed chip recognition. Version 1.0.0d3 (2020-04-20) First working development release.  
      Getting the driver
      Source code can be found on GitHub: https://github.com/Mieze/LucyRTL8125Ethernet You'll find the lastest prebuilt binary here in this thread (see below).  

• By ITzTravelInTime
      Hi guys, this thread is to show you a new and open source app, created by me, that I called TINU:

The name means: TINU Is Not #####, the U refers to a popular software that is used to create macOS hackintosh installers (that for good reasons is banned on this forum), but the aim of the name is to explain that this app is a totally different thing from that software and works in a totally different way.

This app basically is a graphical interface for the createinstallmedia executable that is inside the macOS and Mac OS X installer apps, it is capable to create a bootable installer completely vanilla like what you do using the command line method, and also this method is recommended by apple itself. In addition to this, this app provvides to you simplicity and flexybility, and lets you to avoid most of the steps needed with every other app.

TINU allows you to create easily a bootable macOS installer without messing around with command line stuff and without using disk utility, all you need to do is use the app and then install clover on the usb drive once TINU has finished or leave it as is if you want to use it on a real Mac.

Features:
      - Simple-to-use UI that allows you to easily start the bootable macOS installer creation process.
      - It can work with every macOS installer app that has the createinstallmedia executable inside its resources folder (including also beta and newly released installers).
      - You can use any erasable volume that is at least 7 GB of size (10+gb if you use catalina or newer versions, if the volume's drive is not in GUID format, TINU will re-format it accordingly).
      - Can work with the Mac OS recovery system, so you can create a bootable macOS installer from the macOS installer itself or from the macOS recovery partition, and you can use TINU to install macOS, too.
      - 100% clean: The bootable macOS installers created with this tool are vanilla, just as if you created them using the command line "createinstallmedia" method in Terminal.
      - Open Source: You can verify what this program does on your computer and you can create your own version by downloading and playing with the source code.
      - Does not require any special preparations. Just open the program, make sure you have a USB drive plugged in and have a macOS installer app on your disk.
      - No need to use Disk Utility. TINU can format your drive or partition for you.
      - Integrated EFI partition mounter tool.
      - Autaomated Open Core and clover EFI folder isntaller
      - Works using the latest versions of macOS and will also support newer Mac installers out of the box without requiring an update.

Features that are planned for future versions:
      - Support for other languages, at least Italian.

# Requirements:
      - A computer that runs Mac OS X Yosemite or a more recent version (Mac OS X El Capitan is required to use TINU in a macOS recovery or installer).
      - A drive or a free partition (on a drive which already supports GUID) of least 7 GB that you want to turn into a macOS/Mac OS X installer.
      - A copy of a macOS/Mac OS X installer app (Maveriks or newer versions are supported) in the /Applications folder or in the root of any storage drive on your machine (excepted the drive or volume you want to turn into your macOS install media).

Download:
      https://github.com/ITzTravelInTime/TINU/releases

Frequently asked questions:
      https://github.com/ITzTravelInTime/TINU/wiki/FAQs

Useful links:
      Thread (english) on insanelymac.com:
      - http://www.insanelymac.com/forum/topic/326959-tinu-the-macos-installer-creator-app-mac-app/
      Thread (italian) on insanelymac.com:
      - https://www.insanelymac.com/forum/topic/333261-tinu-app-per-creare-chiavette-di-installazione-di-macos-thread-in-italiano/
      Thread (english-german) on hackintosh-forum.de:
      - https://www.hackintosh-forum.de/index.php/Thread/33630-TINU/
      Post on Reddit:
      - https://www.reddit.com/r/hackintosh/comments/a1h61d/tinu_vanilla_bootable_macos_installer_creation/
      Facebook hackintosh help and beta testing (Italian only):
      - https://www.facebook.com/groups/Italia.hackintosh/?fref=ts
      Contact me (project creator):
      - Insanelymac.com profile: http://www.insanelymac.com/forum/user/1390153-itztravelintime/
      - email: piecaruso97@gmail.com

Note that:
      - This software is under GNU GPL v3 license so any new branch/mod/third party release must be open source and under the same license
      - I (project creator) assume no responsibility for any use of this app and this source code, and also for any kind of hardware and software damage to any computer and any device or peripheral that may come from this app or source code during it's use and outside it's usage
      - I (project creator) do not guarantee support to you, this is only an open source project, not a product released by a company!
      - This project is born only for educational and demonstrative purposes, it's not intended to be used for commercial purposes and it will never be, don't use source code from this project to create apps or software for that aim.
      - This is a no-profit project, born only to let people to create macOS install medias in a more simple way and also to learn how to create this kind of apps.

Credits:
      - Apple for macos and installer apps and scripts
      - People that helped me a lot:
      Francesco Perchiazzi, Nicola Tomarelli, Roberto Sciortino, Raffaele Sonnessa, Ermanno Nicoletti, Tommaso Dimatore, Michele Vitiello Bonaventura, Massimiliano Faralli, Davide Dessì, Giorgio Dall'Aglio, Peter Paul Chato.   
      - Special thanks to Italian Hackintosh group!! for help (https://www.facebook.com/groups/Italia.hackintosh/?fref=ts)
      - Thomas Tempelmann for help with the UI
      - Pietro Caruso (ITzTravelInTime) for creating, maintaing and developing this project