Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Gegroet mede nederlandstaligen,

 

Heb OSX nu perfect werken, naast mijn XP installatie. Het gaf even wat problemen met de Hardware Acceleratie op mijn ASUS 6800LE maar met wat zoek werk is dat ook werkend en lekker snel :(

 

Alleen heb ik een iets wat vervelende bug in NATIT, bij het opstarten voordat het loginscherm komt gaat mijn beeldscherm een paar minuten op standby verder werkt het wel perfect het is alleen even vervelend als ik snel wil opstarten, zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben gehad en er een oplossing voor gevonden hebben?

 

Welke kernel draai je? Ik had hetzelfde probleem als jij na updaten naar 10.5.2 met kernel 9.1

Na het installeren van de kalyway 9.2 kernel is het probleem verholpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik meld me ook aan als Nederlander, A'dam

 

Was er van het begin af aan bij, 2005.

 

Toen der tijd dit systeem gekocht voor het Hackintosch project:

 

P5LD2-VM

P4 630

 

Tiger altijd soepel gedraaid, toen een iMac 24" gekocht.

 

Wel van plan, als ik weer tijd heb, me Hackintosch weer leven in te blazen.

 

Gr

Link to comment
Share on other sites

He hallo,

 

ik heb een toshiba laptop met hier in een:

AMD turion 64x2 mob.

ati radeon hd2400 mob.

atheros 5007 (wifi)

160 gb sata

2 gb geheugen

bluetooth (ook atheros)

 

mijn vraag is kan ik hier ook osx op draaien of wil dat niet

Link to comment
Share on other sites

En hiero nog een NL'er, heb hier een:

 

Core 2 duo E6750 @ 2.67Ghz.

4GB DDR2 800Mhz.

Intel DG31PR

Nvidia 8600GT

160GB S-ATA

 

Alles draaid perfect onder kalyway 10.5.2, zelfs m'n audio en draadloos internet werken.

 

Heeft er iemand toevallig een nederlands taalpakket voor osx 10.5.2? Als ik hem op NL zet, dan blijft finder enzo gewoon engels. :S

 

@Sierd:

 

AMD's zijn niet echt makkelijk met OSX, wat voor mobo heb je precies?

Link to comment
Share on other sites

hallo mensen,

 

Ik stel hier de vraag wel, mischien iets makkelijker.

Ik heb Leo4all v2, en gebrand op DVD, maar hij geeft de "system config file '/com.apple.boot.plist not found" foutmelding bij de boot.

Ik kan een keuze maken uit maar één optie nl, "hd (255,0) Ethernet EXP client". De optie F8 en -V en -V -X werk ook niet.

Ik ben al dagen het web aan het doorzoeken maar zonder enig resulaat.

 

Dit is mijn systeem:

Asus P5B

E6600 @ 2.40 GHz

4 X 1 GB Ram

S-ata HDD 500 GB waarvan 30GB (FAT32) voor OSX is.

DVD-rom drive P-ata

Nvidea GeForce 8800 GTS 640mb

Vista 64-bit

Link to comment
Share on other sites

Nederland oh Nederland, tsja heb hier momenteel nogal wat problemen doordat ik bootmagic probeerde te installeren op mijn raid config. Vervolgens hele systeem naar de vinketering... Zodra alles weer in orde is doe ik ff een update. Ik ga de Kalyway Leopard 10.5.1 (gezien ik 10.5.2 niet kan vinden) zsm installen...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ben sinds een maand ook bezig met OSX86 op mijn bakkie.

(zie mijn systeem specs in m'n sig.)

 

Heb nu zo'n beetje alles werkend, op geluid in na.

Ben dus aan het inventariseren welke usb-geluids"kaart" ik moet aanschaffen om dit ook werkend te krijgen.

Heb me voorgenomen om de komende tijd alleen met Leopard te werken, dus dan is Skype wel handig (en hoef ik daarvoor niet in XP te booten).

 

Iemand een suggestie welke budget usb-geluids"kaart" het best werkt?

Link to comment
Share on other sites

ja, hier ook nog een nederlander...

 

dit is mn 2e installatie op een HP laptop (dv6460ed) en nu werkt bijna alles..

 

het enige wat niet werkt is de geluidsaansluitingen aan de voorkant.. vind ik ook niet zo erg, want k gebruik ze toch nooit.

verder draait hij zeer stabiel, is 1x vastgelopen.. maar toen stond ie ook al 48 uur aan.

ik heb nu een iAtkos installatie, maar wil eigenlijk over naar kalyway.. vooral omdat daar ook de updates voor uitkomen enz.

 

gegroet.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb via Marktplaats een usb-geluidskaartje (dongle model) gekocht voor 9 euro en dat werkt. Mooiste is nog dat je de input en output los van elkaar kan kiezen dus output gaat nog gewoon via mijn onboard sound, erg relaxed.

Link to comment
Share on other sites

Maaaaaaar, ik heb nog steeds problemen met Skype. Hij klapt er uit als ik een gesprek op start... chatten gaat wel gewoon prima.

Ik las ergens dat het met de NIC te maken heeft, dus heb ik vanmiddag een realtek netwerk kaartje op pci gekocht. kaartje doet het goed, maar nog steeds geen Skype gesprekken. Gek wordt ik ervan want ik wil dus een tijdje alleen met OSX werken.

 

Iemand hier ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bij mij klapt skype er ook uit als ik een gesprek start.

Ik heb het probleem opgelost door voor 19 Euro een Logitech quickcam Express (webcam met ingebouwde microfoon) via USB aan de laptop aan te sluiten. Dat werkt prima.

 

Maaaaaaar, ik heb nog steeds problemen met Skype. Hij klapt er uit als ik een gesprek op start... chatten gaat wel gewoon prima.

Ik las ergens dat het met de NIC te maken heeft, dus heb ik vanmiddag een realtek netwerk kaartje op pci gekocht. kaartje doet het goed, maar nog steeds geen Skype gesprekken. Gek wordt ik ervan want ik wil dus een tijdje alleen met OSX werken.

 

Iemand hier ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal, ook een nederlander hier.

 

Ik heb een probleem, bij de installatie in disk utilities kan ik mijn partities niet vinden. Er staat gwoon niks in het linkerflak.

Wat kan ik hier aan doen?

 

mvg

Link to comment
Share on other sites

En hier nog een nederlander!

Heb mijn hackingtosh nu ongeveer een maand goed werken, ik heb wel af en toe last van crashende programma's en dan is een restart de enige optie.. ik zou dat graag weg willen hebben maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen..

 

Ook mijn ipod werkt niet helemaal goed, als ik mijn ipod aansluit als de computer al aanstaat kan iTunes hem niet identificeren en moet ik hem dus rebooten en nog een keer proberen, heel irritant..

 

Ik heb via Marktplaats een usb-geluidskaartje (dongle model) gekocht voor 9 euro en dat werkt. Mooiste is nog dat je de input en output los van elkaar kan kiezen dus output gaat nog gewoon via mijn onboard sound, erg relaxed.

Wat voor kaartje is dat? Ik wil mijn input namelijk ook nog wel effe een keer werkend krijgen!

 

Hier nog effe mijn specs:

- Kalyway 10.5.2 amd

- AMD Athlon X2 3800+

- MSI K9N Platinum

- XFX Geforce 7600gs

- Realtek Audio

- 2GB 667Mhz RAM

- 200gb Maxtor S-ATA

- 500gb WD MyBook Extern

Link to comment
Share on other sites

hallo hier een belg, mijn vraagje: ik wil de jas 10.4.6 release op mn oude lacie usb hard drive zetten met wmware maar ik heb gelzeen dat de hackintosh geen usb support heeft kan iemand mij helpen aub want kzou hem graag morgen installeren :) sorry ff offtopic postje wat een hoop leuke emoticons :)

Link to comment
Share on other sites

werkt perfect op medion lapopt

zelfs wlan werkt na veel geklooi:D

ik heb nu zelfs de windows installatie verwijderd en draai nu 100% osx86

:wacko:

 

alleen nog 1 vraagje?

wat zijn alle mac knoppen zoals options en command op een normaal toetsenbord?

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik heb me maar geregistreerd, en gelijk mijn eerste melding bij de Nederlandstaligen gezet.

Mijn persoonlijke uitdaging: OSX86 (10.5..., van welke bouwer dan ook) draaiende te krijgen op mijn computer :D

Mobo MSI-7135 (K8N Neo3)

Chip Nforce4-4x

Proc. Sempron64 3000 (met SSE3)

Hardd. Van alles wat (pata en sata)

DVD Nec

 

Tot op heden kom ik nog niet verder dan "still waiting for the ;) root" (sorry, kon het niet laten)

We ploeteren gewoon verder. :wacko:

Oudoe,

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...