Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Ik word gek.. :(

 

Na verschillende handleidingen geprobeerd te hebben, dacht ik nu een goede te hebben. Helaas gaat het bij stap 1 al mis.

 

Wanneer ik de pc dmv de Kalyway dvd laat opstarten krijg ik de melding: "Still wainting voor root device". Deze melding blijft hij maar herhalen. In verschillende topics op dit forum en in verschillende andere artikelen kan ik de oplossing niet vinden.

 

Heeft iemand enig idee? Na anderhalve week pielen, hoop ik binnenkort een appeltje op m'n scherm te kunnen zien.

Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

Ik ben best wel een noob te noemen maar ik ga toch Mac installen op mijn PC. Ik heb nu wat tijd nu het kerst is :) :)

Met wat voor spul werk ik?

  • Intel core 2 duo 6600 @ 2x 2400 MHz
  • Mobo: Asus P5W DH Deluxe
  • RAM: 2x1GB (kingston)
  • GFX: GeForce 8800 GTS (eVGA)
  • HD: 320GB SATA II HDD (WD)
  • Huidige OS: XP pro
  • DVD writer en dat soort dingen

Volgens mij is dit wel geschikt om Tiger op te draaien (en misschien ooit Leopard, alles op z'n tijd)

 

 

Nu:

Ik wil dus OSx86 op mijn PC zetten en om dat ik al weer wat krap zit met schijfruimte wil ik een aparte HDD er bij zetten om MaxOS op te draaien.

Is dit een goed idee?

en sowieso, SATA II, is dat een probleem?

Hebben jullie nog tip's en trick's misschien over waar ik op moet letten welke versie ik moet installeren en welke instructies ik het best kan volgen? (er zij echt te veel)

 

Alvast bedankt!

 

Siforee

Link to comment
Share on other sites

Niet echt een tip misschien, maar het scheelt een hoop gedoe als je een ide-schijf neemt om osx op te installeren. Ik liep ook continu tegen 'still waiting for boot device aan'. Tot ik er een 60gb Hitachi ide-schijf in zette. Schijf als master en dvd als slave. Hup en installeren maar.

Ik gebruikte de versie van upchuck 1.4.

Nu alleen nog gekloot met de muis en toetsenbord dat verschrikkelijk traag is. Maar dat ligt denk ik aan de nvidia-driver.

Link to comment
Share on other sites

buggie.. volgens mij is het stabiel genoeg om het daarvoor te gebruiken.

Mijn Osx 10.4.8 op onderstaande HW draait als een trein, nooit Kernel Panics en het loopt erg lekker.

 

Je hebt alleen een hogere versie nodig wil je FC PRO kunnen draaien.

 

Kijk eens naar een 10.4.10 of leopard.

 

Succes

Mike

Link to comment
Share on other sites

Thnx!

 

Maar.. zoals ik al een beetje had verwacht is (nog) niet gelukt.

  • Ik heb een nieuwe IDE schijf in mijn PC gezet
  • geformatteerd naar FAT32
  • UpHuck 10.4.9 v1.4i DVD erin gegooid
  • gereboot en via boot select de DVD geselcteerd om van te booten
  • In de OSX installatie de FAT32 schijf ge-erased naar 'MacOS extended (journaled)'
  • de nodige drivers en patches aangevinkt
  • Installatie voltooid
  • Reboot en... een knipperend underscore-tje is het enige :D

Heeft er iemand toevallig een suggestie wat ik moet doen? De schijf is trouwens 'Disk1'

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Thnx!

 

Maar.. zoals ik al een beetje had verwacht is (nog) niet gelukt.

  • Ik heb een nieuwe IDE schijf in mijn PC gezet
  • geformatteerd naar FAT32
  • UpHuck 10.4.9 v1.4i DVD erin gegooid
  • gereboot en via boot select de DVD geselcteerd om van te booten
  • In de OSX installatie de FAT32 schijf ge-erased naar 'MacOS extended (journaled)'
  • de nodige drivers en patches aangevinkt
  • Installatie voltooid
  • Reboot en... een knipperend underscore-tje is het enige :(

Heeft er iemand toevallig een suggestie wat ik moet doen? De schijf is trouwens 'Disk1'

 

Alvast bedankt!

Probleem is waarschijnlijk dat de boot-flag uitgeschakeld is...Dit kun je oplossen door GParted live cd te downloaden en vervolgends bij de desbetreffende schijf de boot-optie aan te vinken.

Ik heb zo goed als het zelfde systeem en ik draai nu 10.5.1 met QE/CI en audio en het belangrijkste de native kernel (vanilla) etc. Zou het je erg aanraden.

Btw. Op een of andere manier kreeg ik uphuck 1.4 nooit aan de praat, 1.3 daarintegen ginng als een trein.

post-6877-1198508998_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Aloha!

 

Nog eentje die het nederlandse kamp komt versterken!

Inmiddels draai ik al een tijdje tiger op mijn AMD systeempje, installatie ging vlekkeloos.

Maar nu wil ik mijn videokaart upgraden naar een Radeon 3850, mooie prijs voor mooie prestaties!

Het zal nog wel een paar weekjes duren, en hopelijk is er in die tijd goede ondersteuning gekomen. :P

Veel plezier allemaal met OS X! :)

Link to comment
Share on other sites

Guys, ik ga ook om !Na 10 jaar alleen maar macs te hebben gekocht wil ik over naar een Hacki.Wilde nu een nieuwe Mac Pro kopen maar ben die hoge prijzen een beetje zat van Apple.Ben een fervent studio producer en wil Logic 8 gaan draaien op leopard.Wil zo'n 1700 euri max uitgeven aan :moederboard / 2 hd's / 6 gig ram / ethernet card / videocard.Liefst alles het snelste van het snelste uiteraard.I'm a total NOOB in hacki land dus dat wordt nog wat !Als iemand specifieke tips heeft wat betreft mijn wensen , ik hoor het graag !Rob.Ooops,Ik wil ook nog een goeie DVD brander erbij voor die 1700 euri ... :0)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mensen ik heb een probleempje waar ik niet helemaal uit kom.

Ik luister vaak via het internet naar de radio zoals op 3fm.nl, nu wil het geval dat de stream na een poosje stopt met spelen.

Eerst was het na een half uur al ik heb toen mijn laptop erbij gepakt waar tiger op staat, en daar bleef de stream langer dan een half uur spelen.

 

Ik heb naar de versie van flip4mac gekeken en op tiger was is dat 2.1.3, ik heb dezelfde versie op leopard gezet en de eerste test haalde een uur met gemak.

Nu twee dagen later en twee keer smorgens de stream aan gezet te hebben met de eerste keer in firefox en de tweede keer in safari, was de stream weer uit bij thuiskomst van mijn werk.

 

De firewall staat goed energy beheer staat uit hij zet zelfs de schijven niet uit.

Weten jullie misschien een vervanging voor flip4mac of een oplossing?.

 

Grtz Bas

Link to comment
Share on other sites

Updaten van 10.4.6 kan volgens mij niet. Voornamelijk omdat sinds 10.4.8 er een compleet nieuwe kernel in zit, waardoor allerhande osx86-getweakte .kexts niet meer werken. Niet dat het zo'n ramp is, omdat de ondersteuning van de nieuwere versies ook steeds uitgebreider en beter worden.

 

Leef je een beetje wild: Nieuwe schone versie installeren op dezelfde partitie, kan je eventueel je oude voorkeuren e.d. terugzetten (komen in de oude systeemmap te staan).

Iets veiliger is het om dit op een andere schijf te installeren, zodat je nog met de 'oude' op kan starten.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel van die "combo" updates gezien zoals de JaS combo update, alleen is de site waar je die update kan downloaden offline! Ik heb, eerlijk gezegd, niet veel zin om weer een 4gb ding binnen te halen.

 

Ik heb wel de 10.5.1 alleen ben ik bang dat dan niets meer werkt wat nu wel werkt. (ati x300 driver, zydas, nforceata.kext, ac 97 geluid (wat trouwens zonder aanpassingen meteen werkte!))

 

Als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom!!

Link to comment
Share on other sites

Argh!

 

Ik ben na al wat gestrandde pogingen maar weer eens op zoek gegaan naar goede werkende images en isos omdat ik het toch nog wel een keer goed wil proberen!

Ik ben trouwens gewoon in het bezit van een Macbook Pro maar draai daar eigenlijk alweer een tijd via Bootcamp Windows XP op omdat ik nu werk doe ( devven ) waarbij ik niet constant wil switchen tussen 2 verschillende manieren van werken. ( verschillende versies van PHP, phpmyadmin sql etc etc, is een keuze die ik neem )

 

Nu heb ik op mijn MBP dus ook gewoon legaal Leopard en dat werkt allemaal prima, maar gebruik dus XP.

 

Eigenlijk wil ik gewoon OSX maar eens aan de praat krijgen op mijn AMD PC'tje. Voorheen wel eens geprobeerd dus maar zonder slagen.

 

Nu zag ik dat er hier Nederlanders waren en dat praat toch net wat makkelijker wanneer er problemen zijn.

 

Ik ben nu ook een image aant downloaden voor Leopard wat ook geschikt is voor AMD.

Ik weet nog niet of het gaat werken, maar daarom ben ik nu vast hier aant posten :)

 

Systeem specs:

ASUS A8N SLI DELUXE ( nForce 4 chipset )

AMD X2 4200+

2GB DDR400

2x 160GB SATA in RAID0

1x 500GB SATA

Geforce 7900 GT XT ( GTO )

En verder nog wat oninteressant spul.

 

Eerste probleem denk ik is RAID0, wat volgens mij al niet ondersteund wordt, toch?

Geen probleem. Ik ga namelijk eerst testen op een oude 80GB schijf die gewoon PATA is om te kijken of ik alles aan de praat kan krijgen, zo ja dan ga ik 1x 160 gebruiken voor OSX en 1x voor XP ( toch een gamer he :D ).

 

2e probleem wat ik elke keer heb, is dat mijn iso's of images niet goed zijn. Mijn vraag dus, welke moet ik hebben! Iemand die em werkend heeft ( Leopard dus ) op een AMD met nForce 4 chipset? Welke versie gebruik je dan, torrent eventueel of nieuwsserver mag ook :) Linken mag zeker niet. Maar een naam ofzo en ik kom wel uit de voeten :)

 

Waar moet ik verder rekening mee houden? Ik heb al wat tutors doorgelezen maar ik mis dus elke keer eigenlijk echt de aanwijzing van die moet je hebben en dan gaat het werken :)

 

Help mij :D:D

 

Grappig dat ik al eens geregistreerd heb, kan het me niet meer herinneren :P Maar moet je nagaan hoelang ik al geprobeerd heb :D, moet ik bekennen dat ik pas sinds kort een SSE3 proc heb.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet heel veel, maar wel dat je, als het goed, die schijven wel aan de praat kan krijgen! Gebruik de zoekfunctie om op "nforce" te zoeken en klik dan op de nforce driver. Bij mij werkt dat, en kan ik alle schijven zien. Ook zie ik dat je een dualcore processor hebt (of niet, "x2"?) Misschien lukt het alleen maar om er daarvan eentje werkend te krijgen.

 

Ik heb geen oplossing voor het probleem voor je ISO's. Gebruik je Daemon tools? Daarmee kan je wel kijken of ze goed zijn zonder te branden.

Link to comment
Share on other sites

@ Orange.x

 

Zoek eens op Leopard en AMD in de piraten baai

De AMD SSE2/SSE3 DVD heeft mij prima geholpen.

Ik heb een vrijwel vergelijkbare machine en daar draait Leopard prima op.

 

ASUS A8N SLI ( nForce 4 chipset )

AMD X2 4400+

1GB DDR400

PATA schijf

Geforce 7800 GT

 

Ik heb op die machine nooit installatie op een SATA schijf getest.

 

Succes,

Cat_7

Link to comment
Share on other sites

Hey cat_7,

 

Ik heb ook gezocht op Leopard en AMD maar kon alleen en iso vinden met alleen Engels en Frans, geen Nederlands dus. Ik heb deze wel gedownload maar de iso was ook nog eens beschadigd! Zoek ik nu verkeerd, of...?

 

Jappie

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal!

Ben ook nieuw in deze hackintosh scene. Het ziet er allemaal uitermate interessant uit, en ben daarom ook van plan om binnenkort (zodra kalyway 10.5.1 binnen is eigenlijk) te experimenteren met Leopard.

 

Ik wil wel een Vista-Leo dual boot installatie. Naar schijnt is deze situatie ietsje trickier, maar het moet zeker te doen zijn.

Een specifiek goeie guide vinden is niet direct evident, maar is natuurlijk te begrijpen omdat iedereen met andere hardware zit.

Ik heb deze guide bekeken en die ziet er wel veelbelovend uit. 1 probleem, ze gebruiken daar iatkos ipv kalyway. Nu zou ik ook iatkos kunnen gebruiken, maar in de HCL staat "install kalyway" bij mijn mobo. Mss heeft iemand hier ervaring met iatkos of kalyway+een setup gelijk de mijne (of ergens een nuttige link daaromtrent gezien?).

Het opvallendste probleem met de bovengenoemde iatkos install guide, maar gebruikmakend van kalyway, is dat kalyway niet de Darwin bootloader menu optie heeft die bij stap 12 wordt genoemd.

 

Hier is mijn setup:

Besturingssysteem............Microsoft Windows Vista Ultimate

CPU Type.........................QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @stock speed (rev. G0)

Moederbordnaam..............Gigabyte GA-P35-DS3R (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Moederbord Chipset..........Intel Bearlake P35

Systeemgeheugen............2029 MB (G.E.I.L DDR2-800 DDR2 SDRAM)

BIOS Type.......................Award Modular (06/11/07)

 

Video kaart......................eVGA NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB) Overklokte editie

Monitor............................Samsung SyncMaster 205BW (Digital) [20" LCD]

 

Geluidskaart....................Realtek ALC885/889A @ Intel 82801IB ICH9 - High Definition Audio Controller

 

Harde schijf.....................SAMSUNG HD501LJ ATA Device (500 GB, 7200 RPM, SATA-II)

Harde schijf.....................ST350083 0AS USB Device (500 GB, 7200 RPM, SATA-II) (externe iomega usb2.0 hd)

Optische Station...............TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device

 

Partities

C: (NTFS) 409599 MB (164655 MB vrij) (windows vista partitie)

D: (NTFS) 67335 MB (67244 MB vrij) (partitie voor os x, atm ntfs, maar dat zal nat. veranderen.)

J: (NTFS) 476937 MB (50746 MB vrij) (externe hd. voor dataopslag.)

 

Toetsenbord.....................PS/2 Keyboard ( logitech basic media kbd. ps/2)

Muis................................ Logitech HID-compliant Cordless Mouse ( logitech mx revolution)

 

Netwerkkaart....................Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)

 

DMI BIOS Leverancier.......Award Software International, Inc.

DMI BIOS Versie...............F4

 

Case................................Antec Sonata III

Link to comment
Share on other sites

@ cat_7

Ik heb even gezocht en je gemaild met de vraag of dat de goede is. Zo ja dan is dat de laatste die ik geprobeerd heb. Ik weet niet of jij nog speciale dingen met die iso gedaan hebt? Maar standaard boot hij niet op mijn systeem. Zover ik weet had ik er toen volgens mij ook wel een PATA aanzitten. Ben nu bezig om te kijken of ik van een originele Leopard DVD een werkende kan maken :P zal wel heerlijk falen, toch jammer dat ik dan qua kennis op dit vlak enorm tekort schiet!

 

@Weshie

Ziet er goed uit die guide, ik ga em iig ook proberen. Heb dan wel AMD maar je moet toch wat he. Lijkt er trouwens wel op dat het bij die guide van jou niet uitmaakt of je sata gebruikt of niet. Iets wat ik toejuich natuurlijk, alleen jammer dat er niet helemaal duidelijk is of dit ook naast XP kan zeg maar. We zien wel even :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...