Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

werkt perfect op medion lapopt

zelfs wlan werkt na veel geklooi:D

ik heb nu zelfs de windows installatie verwijderd en draai nu 100% osx86

;)

 

alleen nog 1 vraagje?

wat zijn alle mac knoppen zoals options en command op een normaal toetsenbord?

 

Hier nog een nieuwkomer (ut Fryslan), eerst even naar aanleiding van de quote: welke Medion heb je't over? Ik heb der hier ook een, een MD 97000 (Intel M745, 17 " NVidia G7300 en nog wat gekke dingen....).

 

Kalyway 10.5.2 draait hier inmiddels een paar uurtjes stabiel op een Asus P5BDeLuxe, Q6600, 3Gig ram, ATI 1950Pro (combidriver Bronya/JCCOOL) met QE/CI volledig aan de praat (Dual 20" ACER TFT), geluid nog niet aan de praat.....

 

Kortom, redelijk tevreden tot nu toe. Nog aan werken:

* audio (haal ws een elcheapo USB geluidskaartje; suggesties zijn welkom)

* dual boot met Vista (OSX zit op een aparte HD met GUID indeling; BCDedit werkt niet....)

 

Greetz,

 

Charon

Link to comment
Share on other sites

Hier vindt de misschien de oplossing voor de sound problemen.

Kalaway is volgens mij de meest compatibele "distro". Ze werken zich tenminste het apezuur als er een update uitkomt. Ik vis met mijn Toh een beetje achter het net.

 

Skient de sinne yn Fryslân?

Link to comment
Share on other sites

Hier nog een nederlander, ik heb kalaway geïnstalleerd, bij het booten krijg ik elke keer een "You have to reset your computer" scherm. Ik heb er voor de rest weinig verstand van, iemand die weet hoe ik de diagnostische gegevens terug kan halen en hier kan posten?

Link to comment
Share on other sites

Hier vindt de misschien de oplossing voor de sound problemen.

Kalaway is volgens mij de meest compatibele "distro". Ze werken zich tenminste het apezuur als er een update uitkomt. Ik vis met mijn Toh een beetje achter het net.

 

Skient de sinne yn Fryslân?

 

Geluid uit doet ut inmiddels (Azalea driver);

 

@Heyster: It hald net oer, mar Pyt seit dat it better wurde sil, en as Pyt dat seit dan......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Al aardig wat nederlanders, heb sinds gister osx86 (kalyway 10.5.2) draaien op een Medion 98200 Laptop. Alles werkt, alleen me USB soms niet. Ben nu een image maken omdat ik straks ga updaten naar 10.5.3.

 

Wifi en het Geluid werkte in het begin niet maar na het installeren van ZDA211MacUSB_install_4_5_7_0.dmg voor Wifi en AzaliaAudio.pkg voor Audio werkte het zonder problemen.

 

Ben zeer tevreden!

Link to comment
Share on other sites

Kan iemand mij misschien helpen aan goeie Kalyway 10.5.2 of een andere goeie Os x86?

Ik ben een totale leek. Als je mij kunt helpen, PM me ff of stuur een mailtje.

 

Oja, ik heb SSE3, dus perfect.

Specs staan in mn signature ;)

Link to comment
Share on other sites

Voor zij in het bezit van een echte mac en iets anders.

Met Hatchery (http://nicemac.com/index.php?PHPSESSID=57acb3f91893b58ab1e4cf93c5fcb9f8&board=27.0)

clone je de Mac schijf naar een externe disk onder vemelding van Hackintosh.

Op de externe disk kopieer je de andere extensies. Normaal een stuk of 10.

Disk uit externe disk in PC en starten maar.

Darwin bootmanager wordt mee geinstalleerd.

 

Nog makkelijker.

Zorg voor 2 OSX partities op je Hack. 1 Test en 1 Normaal.

Boot test. Zet je Mac in Firewire mode.

Clone Mac naar Normaal en pas kext aan.

Klaar.

 

Succes.

 

Argh!

 

Ik ben na al wat gestrandde pogingen maar weer eens op zoek gegaan naar goede werkende images en isos omdat ik het toch nog wel een keer goed wil proberen!

Ik ben trouwens gewoon in het bezit van een Macbook Pro maar draai daar eigenlijk alweer een tijd via Bootcamp Windows XP op omdat ik nu werk doe ( devven ) waarbij ik niet constant wil switchen tussen 2 verschillende manieren van werken. ( verschillende versies van PHP, phpmyadmin sql etc etc, is een keuze die ik neem )

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

DIe 590 sli moet kunnen werken

gebruik voor AMD

een aangepaste leo instalatie versie

 

Zephyroth Leo AMD

 

Audio kun je aan de praat krijgen met de Azalia kext..

wat niet werkt zijn lan en de sata ..

 

 

 

MacOSX Leopard 10.5.4 & modbin's 9.4.0 kernel upgraded with ASU 0.5 by Zephyroth

> Zephyroth Leo AMD Support link <---> ∞ Infinite Mac <

<----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->

Cpu: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2860 MHz (13 x 220) 5200+ (Windsor)

MB: Asus M2N32-SLI Deluxe (bios v.1903)

Ram: 2Gb DDR2-800 DDR2 SDRAM

XBench: 130,66

<----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->

GPU: nVIDIA GeForce 7600GS --> working (QE/CI)

Audio: Analog Devices AD1988B --> work in progress with Taruga's kexts

Lan: Gigabit LAN Controller (Marvell 88E1116) PCI --> work but not stable (680i LAN fix by MikeInNs) --> Topic

Lan (pci board): Compaq NC3121 Fast Ethernet Adapter --> chipset: intel 82558 working with this driver

WLan: Realtek RTL8187L: --> working but never tested. (OsX driver on website Realtek)

Parallel ATA: mcp51 --> working (Medevil)

Serial ATA: mcp55 --> working (Medevil)

Extra SATA: Sil3132 --> working (OsX driver on website)

USB 2.0 --> working OTB

Internet Access trought ---> Router UTStarcom UT-300R2U

Link to comment
Share on other sites

Leve de koningin, or maybe just let it be.

 

maar leuk ja een nederlandstalig stukje inclusief belgen en nederlands sprekende turken.

 

Eff ik heb een moederboard en die heb ik pas een msi p35 diamond ddr3.

 

loopt prima maar kan hier eigenlijk wel een mac op want de dvd,s die ik heb resetten allemaal als ik probeer. ik las ook ergens hier iets over een gast die de biossen veranderd?

 

zou daar graag iets van weten, enne waar kan ik mijn email veranderen hier?

 

heb een andere

 

groetjes en succes.

Link to comment
Share on other sites

Heey,Kben ook nieuw op Deze Site

 

 

Heb,Ff een vraagje voor de mensen die mij willen helpen:P

 

 

1.Hoe krijg ik als een onboard netwerk lan heb zitten waar ik zeg maar mijn internetkabel in doe aan het werk in Leopard Leo4all:P

Waarom ik dit vraag is om het volgende ik heb al heel vaak leo4alll Succesvol geinstalleerd Maar ik krijg steeds mijn Internet niet aan het werk

ik heb alle Netwerk pakketen getest maar niks werkte voor mij,En nu probeer ik ut zo omdat jullie mischien wat weten hoe ik een Onboard netwerk lan Werkend kan krijgen op Mac osx Leo4all Amd

Mischien weten jullie hoe ik dat in leopard kan Installeren met een Kext of wat dan ook maar ik heb snap het gewoon niet:p

Of moe ik perse Een Netwerk kaart in mijn Pci Slot doen??

Nou ik hoor het wel van jullie LAat een mailtje achter in me Postvak

BenG_ObG@hotmail.com

 

 

Mijn Specs:

 

Amd Ahtlon 64x2 4400+

Foxxcon Winfast Motherboard

1gb Ddram

200gb Sata Hd

Audio: C-media Cmi7838

Merk Pc: Custom(Weet niet) heb niet in winkel gekocht maar via Marktplaats:P

 

 

 

Bij voorbaat bedankt:P

Link to comment
Share on other sites

n00b meld zich aan!

 

Ik heb Kalyway 10.5.2 geinstalleerd (dual boot chain0 volgens wiki guide) en een ding voor mijn onboard geluidskaart. Ik heb Logic & Cubase geinstalleerd en beide werken (heb helaas geen midi aansluiting onboard).

 

Ik heb dit afgelopen weekend gedaan om te testen en heb ondertussen al een hoop programmatjes getest video, internet (firefox) e.a..

 

Ik heb geprobeerd om in 1 keer de combo update te installeren volgens de guide op de wiki maar dit resulteerde in een hangende OSX (kwam niet verder dan het grijze boot scherm met de appel en na een tijdje kwam er een circeltje met een kruisje er in.) In -v mode zag ik volgens mij dat hij zij: waiting for primary drive, weet dat niet precies meer.

 

Persoonlijk heb ik nu het idee om te wachten tot er een retail 10.5.5 dvd te vinden is en die met boot132 te installeren.

 

Mijn vraag is nu, ik wil graag de benodigde installatiebestanden hebben maar heb nog geen flauw idee welke kext files e.d. nodig zijn (bij Kalyway zit dit er allemaal al bij) dus daarom wilde ik een lijstje samenstellen. Ik weet in ieder geval al welke ik nodig heb voor mijn onboard geluidskaart. Is die boot132 een beetje intuitief met het laden van deze files? Of moet ik een hele reeks regels intikken voordat ik mijn setje "drivers" kan laden.

 

Ik vroeg me ook af of er een handige guide is waar ik na installatie voor het booten van OSX nog kext files kan installeren/wijzigen en hoe ik geinstalleerde kext files netjes kan verweideren in een bestaande installatie.

 

Alvast bedankt voor de suggesties.

 

Hieronder de link naar mijn systeem:

Systeemspecificaties

Link to comment
Share on other sites

Hey Hallo,

 

Ik heb zojuist Kalyway geinstalleerd (10.5.2) en de installatie ging helemaal vijlloos!! Ik had al een keer eerder, ongeveer een jaar geleden, geprobeerd om Tiger te installeren maar ik kreeg de videokaart niet ondersteund :D

 

Nu heb ik helemaal niks hoeven doen, alles liep in één keer!

 

Alleen... ik heb nu een externe HDD in mijn usb zitten (HFS geformatteerd) en hij herkend hem wel in 'system profiler' en 'Growl' zegt ook gewoon dat er een Freecom HDD in de usb zit, maar hij staat niet bij 'diskutility' en (nog belangrijker) hij staat ook niet op mijn desktop.

Mijn MacBook herkent hem wel gewoon, dus het moet ergens aan mijn PC.. euh Mac liggen.

 

Weet iemand hier iets op? Of kan iemand mij doorverwijzen hier op het forum, want ik kon het niet vinden.

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Hey Hallo,

 

Ik heb zojuist Kalyway geinstalleerd (10.5.2) en de installatie ging helemaal vijlloos!! Ik had al een keer eerder, ongeveer een jaar geleden, geprobeerd om Tiger te installeren maar ik kreeg de videokaart niet ondersteund :P

 

Nu heb ik helemaal niks hoeven doen, alles liep in één keer!

 

Alleen... ik heb nu een externe HDD in mijn usb zitten (HFS geformatteerd) en hij herkend hem wel in 'system profiler' en 'Growl' zegt ook gewoon dat er een Freecom HDD in de usb zit, maar hij staat niet bij 'diskutility' en (nog belangrijker) hij staat ook niet op mijn desktop.

Mijn MacBook herkent hem wel gewoon, dus het moet ergens aan mijn PC.. euh Mac liggen.

 

Weet iemand hier iets op? Of kan iemand mij doorverwijzen hier op het forum, want ik kon het niet vinden.

 

Bedankt!

 

heeft w.s met de kernel te maken die je gebruikt....welke is dat? hier toh(netkas) geen usb...maar wel system profiler etc..........met de mach_kernel wel usb!!

Link to comment
Share on other sites

Ik had de sleepkernel gebruikt geloof ik van Kalyway, maar nadat ik heb geupdate naar 10.5.5 (van M.y.s.t.i.c.u.s kernel 9.4.0) doet hij het wel, alleen doet nu mijn internet het niet, vet frustrerend. Ik weet ook niet zo goed wat ik hier nu aan moet doen eigenlijk. Voor de rest loop hij echt prima.

 

maar bedank voor de reply!

Link to comment
Share on other sites

hier heeft de voodoo kernel veel gepasseerd......wellicht is iets uit je oude install overschreven......zoeken of er update issues zijn.....

 

Of probeer de voodoo kernel.......alleen geen idee hoe je die in de installatie inpast....hier doe ik het met boot123.....maar dat is een heel andere vorm van installeren

Link to comment
Share on other sites

ja op die update topic zijn ze niet zo 'responsive' dus ja... dat schiet niet echt op. En ik ben net zo blij dat leopard (bijna) helemaal loopt, dus ik heb niet zo'n zin om met andere kernels te gaan klooien.

Zou het niet mogelijk zijn om alleen de network driver van de Kalyway dvd te plukken en die weer los te installeren? Dat zou me een hoop ellende schelen. :lazy: :)

Link to comment
Share on other sites

kan je op de kalyway dvd de diver gewoon selecteren?....je zou dan die dvd kunnen booten en alles deselecteren...behalve die driver (zo doe ik dat ook met een nvidia)........ even installeren etc.

 

maar het werkte al ...behalve na de update...dus w.s. zit het in 10.5.5 niet goed

Link to comment
Share on other sites

No... I chickened out.

Ik zag dat ik bij de install minimaal 6,6 gig zou installeren met alleen de netwerk driver aangevinkt, dus dat zou betekenen (neem ik aan) dat hij leopard er weer helemaal opnieuw overheen zou zetten, en da wil ik nie.

 

@Moes: Hoe had je dat ook alweer met die nVidia driver gedaan?

 

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen Leopard 10.5.2 en 10.5.5? Als dat niet zo veel is zou ik in principe ook verder kunnen met .2, al wil ik natuurlijk liever .5

 

@DotHack:

Wat heb je allemaal al geprobeerd, en welke versie etc.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...