Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Asus P5W DH deluxe met een intel 805 dual core 2,66 @ 4 GHz hier op the Asus heb ik dus 10.4.9 en extern op een usb disk leopard alles werk prima met natuurlijk de gebruikelijk fixen. (audio, ichr7 (bikedude880) je merkt wel dat leopard niet 100% werkt hoor shees veel van me oude maar ook nieuwe progjes chrashen toch echt regelmatig voorbeelden: azerus , Iphoto , firefox

 

Dell inspiron 6400.

op the dell staat leopard als je ooit een laptop koopt bijf uit de buurt van DELL! Die zijn echt niet gebruiks vriendelijk voor OSX

ik kan alleen maar met 1 core draaien met 2 cores stottered het systeem en the intel mga 950 video chip is super voor tiger maar bagger voor leopard meerdere mensen hebben al problemen met de muis pointer die blijft hangen. sleepmode werkt niet goed en das in het begin niet erg maar later ga je er echt aan ergeren. volgens mij is er nu een fix voor de vga maar weet het niet zeker ga het dadelijk uit proberen.

 

asrock p4 dual 915gl celeron D 2,8 GHz de 3de hackintosch die ik ooit bouwde

ik heb het systeem al erg lang dit was ooit de uber hackintosch toen het allemaal begon alles werd namelijk zonder patches herkent! Sound lan video it all works right out of the box. en dat voor een setje van nog geen 150 euro . ik heb hem nog steeds als leen machie om me collega's 1 voor 1 voor osx te winnen. tiger 10.4.9 staat er op

 

Eignelijk ben ik fan van de flat image is echt super methode raad iedereen het echt aan.

soort van ghost terug zetten

wat het is is eigenlijk een copy van een verse installatie die voor de eerste keer opstart.

staat zo poef binnen 10 minuten op een schijf als je hem hebt uitgepakt.

is zeker voor mij die veel expirimenteerd toch wel erg handig. wat ik heb gedaan tegenwordig is voor elke machine een disk image gemaakt van de schijf na installatie van alles. en als het bij het expirimenteren fout gaat knal ik de installatie weer terug op de drive. hou er wel rekening mee dat de partitiewel woord gewist.

Link to comment
Share on other sites

Zo, ik ben ook nieuw hier. En nu zag ik dat Tiger en Leopard ook op je 'gewone pc' kon werken, ben ik er ook maar mee aan de slag gegaan.

 

Ik gebruik mijn oude computer ervoor, voor het geval dat er wat mee mocht gebeuren, dat ik niet al m'n belangrijke gegevens kwijt ben. Nu wil ik beginnen met Tiger. Ik heb een beetje door zitten kijken dat je daar het beste de 'JaS' versie voor kunt hebben. Of heb ik het fout?

 

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik zit dus met een boot probleem. Ik heb Mac Os X86 10.4.6 succesvol geïnstalleerd op een type AF Primary partitie.

 

De Chain methode werkt niet want ik krijg een 'chain booting error' en weet niet hoe ik dat moet fixen.

 

Nu probeer ik het dus met GAG (Grafische Boot Manager) maar krijg ik het probleem dat de bootsector niet gevonden kan worden!

 

Ik hoop dus echt dat jullie mij kunnen helpen want ik ben hier al 2 weken mee bezig maar krijg het niet draaiende.

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord moes. Kan dit ook via VMWare? Ik heb namelijk de VMWare methode gebruikt. En als ik dat commando invoer, wat gebeurt er dan eigenlijk?

 

Ik geef ook wel gelijk even mijn partitie indeling:

 

1. Windows XP, Primair, ntfs

2. Extended

3. Data schijf, Logisch, ntfs

4. Mac Os X86, Primair, AF

 

Volgens mij is die indeling FOUT. De Mac Os X86 partitie moet na de Windows XP partitie komen, of niet? Ik weet alleen niet hoe...

Link to comment
Share on other sites

Jappie...vmware gebruik ik niet...maar als je daarmee geinstalleerd hebt zit je nu native toch?....het commando maakt de darwin bootloader aan op je mbr zodat je ook xp kan booten...althans bij mij op fat werkt het.....hierdoor kan ik triplebooten!

De volgorde maakt niet zoveel uit als windhoos maar vooraan staat!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dus een dvd gebrand: werkt allemaal goed (hij boot vanaf de dvd en detecteert de schijf met Mac OS X en ik zou hem zo nog een keer kunnen installeren)

 

Komt nu het volgende. Ik voer het commando ''fdisk -u /dev/rdisk0'' in in de Terminal en hij komt met ''updating master boot record?'' Ik typ ''yes'' en druk op enter maar na een restart start Windows XP gewoon op. Geen darwin bootloader, niks.

 

Doe ik wat fout is dan de vraag?

 

Edit: ik heb maar een schijf (met 3 partities en een extended partitie) dus dat moet volgens mij gewoon rdisk0 zijn

Edit2: Met HFSExplorere kan ik de /System/Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.boot.plist ook niet vinden, wellicht is dat de oorzaak? De map SystemConfiguration bestaat sowieso niet. Of wordt deze map aangemaakt als hij voor het eerst start (Mac OS X)

Link to comment
Share on other sites

misschien doordat je het met vmware hebt gedaan....je hebt als ik het goed begrijp nog niet vanaf de dvd geinstalleerd? en edit:klopt is rdisk0

Die bootloader: zit een timer in ...default is 8 sec. maar soms staat die op 0.....standaart boot dan wel osx en niet xp

 

oja....gebruik je wel de terminal van de dvd?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb alles met VMWare geïnstalleerd. Zou dat wat uitmaken? Ook wat ik al zij kan ik met HFSExplorere de /System/Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.boot.plist niet vinden. Zou dat een oorzaak kunnen zijn en is opnieuw installeren dan een optie?

 

Ik gebruik de Terminal van de DVD, als dat niet zo was had ik naar OSX kunnen booten en had ik hier niets gevraagd...

Link to comment
Share on other sites

Dit is ook een installatie naar de harde schijf, alleen via de VMWare methode. Ik wil een native draaien.

 

Dan ga ik morgen denk ik maar het installeren vanaf de dvd zonder VMWare maar gewoon, al moet het volgens mij niets uitmaken. Bij jou lukt het allemaal wel? Triple boot via de Darwin Bootloader?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb gister een nieuwe schijf in mijn pc gedaan een 500gb sata schijf, hier heb ik leopard op geinstaleerd.

Nu krijg ik bij het starten deze fout te zien: system config file '/com.apple.boot.plist' not found :hysterical:

 

Ik heb al lopen zoeken maar ik het nergens vinden, zelfs in de bios al wat dingetjes geprobeerd wat zou kunnen helpen volgens verschillende topics.

 

De sata schijf heb ik op master gezet dan een ide schijf op slave.

wie weet er raad.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb gister een nieuwe schijf in mijn pc gedaan een 500gb sata schijf, hier heb ik leopard op geinstaleerd.

Nu krijg ik bij het starten deze fout te zien: system config file '/com.apple.boot.plist' not found :)

 

Ik heb al lopen zoeken maar ik het nergens vinden, zelfs in de bios al wat dingetjes geprobeerd wat zou kunnen helpen volgens verschillende topics.

 

De sata schijf heb ik op master gezet dan een ide schijf op slave.

wie weet er raad.

 

Weet je zeker of die file er überhaupt wel is? Je kan het checken met HFSExplorer of MacDrive (met MacDrive(trial versie) kan je zelfs er naar toe schrijven, en dus een com.apple.Boot.plist aanmaken)

 

Anders zou ik het niet weten.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de versie draaiend gehad op een ide schijf van 80 gb, nu heb ik een nieuwe hdd 500 gb sata en daar heb ik het op geinstaleerd.

bij het opstarten nog voor dat je het apple scherm krijgt te zien krijg ik de melding al, ik denk dus dat de file er niet is maar ik heb ook geen idee hoe ik hem er op krijg.

Of hoe ik die programatjes van jou kan gebruiken.

 

Gelukkig heb ik mijn laptop nog met osx 86 tiger erop.

Link to comment
Share on other sites

Weet je zeker of die file er überhaupt wel is? Je kan het checken met HFSExplorer of MacDrive (met MacDrive(trial versie) kan je zelfs er naar toe schrijven, en dus een com.apple.Boot.plist aanmaken)

 

Anders zou ik het niet weten.

 

 

dit betekent meestal dat je harddisk niet gevonden wordt

 

dus geen juiste drivers

Link to comment
Share on other sites

He allemaal!!

 

Heb al eerder iets gepost, maar nu maar in mijn eigen vertrouwde taaltje.

Ik had een probleem dat ik tijdens de installetie mijn harde schijf niet kon selecteren.

Toen heb ik de tip gekregen op dit forum om in de BIOS RAID of AHCI te selecteren.

Toen ik eindelijk de overweging had gemaakt om dan desnoods maar xp te herinstalleren

(aangezien dat moet als je omgaat naar RAID) kon ik de functie in mijn BIOS helemaal niet

vinden. Geen RAID of AHCI dus (heb een k28-la moederbord, Compaq).

 

Betekent dit dat het voor mij niet gaat lukken om Mac OS te installeren?

 

Groetjes,

Link to comment
Share on other sites

Ik heb leopard weer op een ide schijf geinstaleerd en dat werkte weer als vanouds.

Ook heb ik een restore van de install schijf gemaakt op een apparte partitie van de sata schijf, maar die kan kon die niet vinden bij opstart disk.

Ergens op het forum vonden we een stukje dat de brazilmac versie zou werken deze heb ik gedownload, de instrukties opgevolgt die er bij zaten en weer zonder succes.

 

Ik krijg telkens de zelfde melding terug: system config file '/com.apple.boot.plist' not found.

De combi met het moederbord lijkt me goed want de op de ide schijf gaat het instaleren in 1 keer goed, en op de hele nieuwe sata schijf waar nog nooit wat op heeft gestaan gaat het fout.

 

De schijf heb ik mac os extented gewist dat is toch het geen wat ik moet hebben?.

 

Hopelijk weten jullie nog een nuttig antwoord.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Leopard draaid hier nu lekker alleen merk ik met usenet/newsservers dat de snelheid niet de snelheid is die die zou moeten zijn.

Normaal downloade ik een film en was die binnen een uur binnen en dat duurt nu veel langer...Ik denk dat het aan de wireless driver licht, ik heb een linksys wmp54g kaart er in zitten met de ralink wirelessutilityRT61cardbus driver...Weet iemand misschien of er een andere driver voor deze kaart is die werkt.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...