Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Hoi Nederlands pratende mensen :thumbsup_anim:

 

Na veel leeswerk heb ik vandaag mijn hardware besteld, ik wilde het hier even melden, misschien dat iemand hetzelfde moederbord heeft draaien...

 

Asus P5LD2-VM DH

Processor Intel Core 2 Duo E4400

1024 MB DDR2-RAM PC6400/DDR800

Pioneer DVDR/RW/DL DVR-112DBK

Western Digital 250GB S-ATA2 WD2500KS 16MB

Sweex Wireless USB adapter 54Mbps LW053

 

Volgens mij kan ik zonder al te veel problemen MacOsx installeren, misschien de onboard vga?

 

Heeft er iemand tips voor mij?

 

Mvg

Maikel

Link to comment
Share on other sites

Geen idee... de Asus P5K3 Deluxe en de Asus Striker lijken me erg fijne bordjes.. maar helaas nog geen ervaring mee.

 

Ja toch al een paar goeie mobo's uit sinds de P5W DH dat met de dag ouder wordt. Zelf ben ik deze 3 op het oog;

 

Gigabyte GA-965P-DQ6 (Intel P965/ICH8R)

Gigabyte GA-P35-DQ6 (P35/ICH9R + DDR2)

Gigabyte GA-P35T-DQ6 (P35/ICH9R + DDR3)

Link to comment
Share on other sites

Maar ik neem aan dat ze nog niet getest zijn ?

(Ik denk dat ik zowiezo wacht tot juli, dan zouden de prijzen zakken van iNTEL)

 

Ik had trouwens de SATA op mijn ASUS A8N-SLI aan de gang na een BIOS upgrade,

maar alles hangt tijdens de install (tot 2 x toe) dus erg onstabiel

 

@Kaspers : Die Asus P5W-DH Deluxe ... daar werkt alles zonder problemen mee ?

Ook de SATA, ik wil nl alleen maar SATA erin

 

En ook liggen stoeien met RAID ... helaas pindakaas

 

Intussen oefen ik nog even door met m'n ATA :P

 

GreetZzz

 

Mac OS: 10.4.8 - Darwin Kernel Version 8.8.1

CPU: AMD Athlon 64 Processor 4000+ @ 2.41 GHz MB: Asus A8N-SLI (???? Bios)

RAM: 2 X 512MB DDR400 GFX: NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB @ PCIe (1440 x 900x32@60 Hz)

ATA : Maxtor 6Y060L0, SAMSUNG SP2514N, SONY DVD RW DRU-710A SATA : SAMSUNG HD080HJ

Display: HP w19b Printer : HP Deskjet 5400 series

Link to comment
Share on other sites

RAID lukt wel, ervan booten niet.

Dus een apparte raid set maken met disk utility is geen probleem, en SATA werkt ook prima hoor, ik heb er ook geen IDE schijven in zitten.

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen heb ik alles aan de gang :thumbsup_anim: na 4x installeren, zo had ik wel wat kunnen testen voordat mijn definitieve installatie mocht blijven staan

 

Ik ben erg tevreden over het resultaat, het draait als een speer! de Sweex USB dongle werkte in 1x, ik heb ook even mijn Belkin usb donge getest en deze werkt ook zonder problemen.

 

Even een mac toetsenbord en een mighty mouse besteld, nu zoek ik nog een goede DVI kaart, het liefst niet te duur, spellen spelen en 3D grafisch ontwerpen doe ik toch niet, het is alleen om mijn LCD beter aan te kunnen sturen..

 

Wat adviseren jullie mij?

 

Alvast bedankt voor de reacties

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wow ... dit is een snelle config !! :whistle:

 

Alleen ...

- Hij boot niet van de hackingtosh-dvd (HELP !!)

- Geen geluid ;)

 

Ik krijg de error dat ie /bootp ofzo mist, terwijl dit moederbord WEL andere CD's boot bv Ubuntu bootCD

en dezelfde DVD met dezelfde DVD-speler WEL in een andere PC boot ....

:(

 

Wat heb ik nu gedaan ? (geloof het of niet) Ik heb alles op m'n AMD geinstalleerd met de intel-patches :D

en na ongeveer 8x installeren en de drive wisselen van PC wist ik wat ik wel en niet mocht doen :angel:

 

Videokaart werkt gelukkig wel na installeren van de 'natitx19x0.pkg' patch

 

Ik kan 'm eventueel omruilen met de 'Asus P5W DH Deluxe'

waar ik eigenlijk voor ging maar niet op voorraad hadden ...

Maarja ... eigenlijk best zonde voor dit leuke bordje :(

 

Bekend probleem ? Is er een oplossing voor ?

 

Please ?!!

Link to comment
Share on other sites

@Disquised

 

Geluid is nu het enige probleem wat je hebt?

 

Onder Hardware/Drivers in dit forum staat een tooltje dat heet AppleHDAPatcher_v1.16. Er staan daar ook linkjes naar filetjes die je nodig hebt om het je geluid te laten configureren, die hebben meestal de bestandsnaam ALC882_0x1043e601.txt; niet letterlijk natuurlijk, gaat om het idee. Kijk daar dus maar even dan kom je er waarschijnlijk wel uit.

 

Als je em nog kan ruilen zou ik dat persoonlijk zeker doen. Ik ben nog nooit blijer geweest met een mainboard dan met de P5W DH Dlx.

 

Als booten van de OSX DVD nog een probleem is kan dat komen omdat je een SATA DVD reader nodig hebt. Dat was bij mij wel het probleem en voor 2 tientjes een SATA reader gekocht, probleem verholpen.

 

Succes!

 

Zoals m'n sig al zegt, morgen is de grote dag aangebroken: ik ga m'n Mac Pro ophalen. 2,66Ghz model, verder helemaal standaard. Ik wil er alleen later wat meer geheugen in hebben.

 

De harddisks in m'n Hack ga ik overzetten naar de Mac Pro, de 250GB van de Mac gaat naar de PC.

 

PC gaat weer terug naar Vista x64 Ultimate (OEM van dezelfde pc) en zal als 'media server' gaan dienen en Vmware draaien. De Mac word m'n speeltje voor Media bewerking :censored2:

 

Als ik OSX86 niet op deze (illegale) manier had kunnen uitproberen had ik dit waarschijnlijk nooit gedaan.

 

Macs rule! :censored2:

Link to comment
Share on other sites

@ InflatableMouse

 

Ik heb m'n best gedaan, maar ik kreeg het geluid hier niet aan de gang, ik kreeg alleen maar kernel-panic's met dat patch programma,

dus heb ik dat heel simpel opgelost met een USB'tje van Creative... ** FIXED ** :(

 

Toen had ik na het installeren een superslome SATA die ongeveer 10 % lees- en schrijf-snelheid had vergeleken met

ATA, bleek een instelling in de BIOS te zijn... ** FIXED ** :)

Ik weet alleen nog niet hoe ik de install op m'n SATA krijg, geprobeerd over te zetten met 'SuperDuper!',

maar dan wil ie niet booten van de SATA (ja ik had ook de opstartvolgorde van de schijven verranderd in de BIOS :whistle: ),

dat gaat wel lukken als ik een SATA reader/writer heb en opnieuw een install doe.

 

En dat het netwerk niet werkt was een kwestie van een ander netwerkkaartje erin, dat had ik met m'n AMD PCtje ook last van.

 

Ik denk gewoon dat ie nog een beetje te nieuw is, maar hij is ZO snel en stabiel dat ik 'm niet ga ruilen,

Er komen vanzelf drivers voor, dat was met linux ook zo ... toch ?

 

Leuk dat je een echte MAC hebt nu, ik zou dat ook wel willen, maar dan was ik gewoon 2x zoveel kwijt geweest voor ongeveer

dezelfde config en dat heb ik gewoon niet ...

Maar ook zal er net als bij jou (door het spelen met hackintosh) ooit de overstap naar een echte MAC zijn en er een echte komen :)

Succes en veel plezier met je MAC Pro :star_smile:

 

Zonde dat je je andere PC nu voor windows gaat gebruiken ;)

 

@ Kingskawn

 

Ik weet niet welke jij moet nemen, ik heb dankzij Kaspers heel veel schik met m'n ATI

Het was voor mij een hele stap als trouwe NVIDIA gebruiker, ik heb in het verleden nl wat problemen gehad met ATI

dus probeerde ik in de buurt te komen van zijn kaart (die er ook al niet meer was) en heb er ZEKER geen spijt van

 

GreetZzz John

Link to comment
Share on other sites

Kingspawn: Geen idee maar een X1950XT lijkt me wel een geil kaartje :)

 

Disquised: Dat probleem had ik inderdaad ook met mn P5W. Wel jammer dat je extra geld uit moet geven om alle onboard dingen te vervangen, maar als het nu allemaal goed werkt :P

 

Ik ga zo de auto in m'n Mac Pro halen, gisteren is helaas niet doorgegaan door omstandigheden bij de verkoper.

Link to comment
Share on other sites

Supercool man ... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hahaha vette {censored}!!! En nederlands topic!!!

Koel!!! (Cool?)

Afijn ik ben ook maar eens begonnen met een OSX86-projectje. En zowaar ik heb het voor elkaar. Alleen mijn muis doet erg vreemd. Verspringt steeds stukken en is heel traag. Aangesloten via PS2 op een Asrock bordje met via-chip.

Als er iemand een suggestie heeft... Ga onderwijl nog maar even het forum doorstruinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hey gaste ik wil ook is gaan probere met mac osx tiger 10.4.10 op mijn harde bak te runnen AMD based.

 

 

 

maar heb 1 probleem heb 10.4.10 op iso + 10.4.10 hacknitoch gedownload van demon maar how moet ik de boel fixen zoda ik het dan installe?

als ik erg ingewikkelt is krijg ik het denk ik nie aan de praat dus iemand wat support en tutorials met stap bij stap ?

 

 

hier zijn mijn computer specs.!

 

 

Motherboard Information:

ASUS Crosshair AM2

(nForce 590 SLi AMD Hammer Chipset, Phoenix - Award Bios V6.00PG) Bios Version 0702 "Last Version"

 

Processor Information:

AMD Athlon X2 4200+ AM2

(64-bit x86 Extension (AMD64, Intel64) AMD 3DNow! AMD 3DNow Professional, AMD Enhanced 3DNow!, AMD Extended MMX, IA MMX, IA SSE, IA SSE 2, IA SSE3

 

 

Video Cards Information:

XFX GeForce 7950GT 7950GX2 8800GTX "i got these cards in sli but not sure the 8800 is compatible"

(All Cards are from brand XFX)

 

Memory Infromation:

DIMM1: OCZ OCZ2N800SR1G 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 400 MHz)

DIMM2: OCZ OCZ2N800SR1G 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 400 MHz)

 

Harddisk Information:

2x Seagate Barracuda 500 GB 7200.10 (8,5ms / 16mb cache / 7200rpm DATA HDD's)

1x Hitachi Deskstar 160GB 7K160 (8,8ms / 8mb cache / 7200rpm, Vista HDD)

1x Western Digital Caviar RE 320 GB (8,9ms / 16mb Cache / 7200rpm, XP HDD)

 

 

SATA controller= from SiliconImage

 

i think this is enof information?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoooi allemaal

 

kzit ook lekker te knoeien!

Na een p4 en een celeron(oud ding) nu een acer aspire 5051 aan de praat gekregen.

Weet iemand hoe je de bijdrage aan de hcl moet leveren? Kon mijn acer niet vinden maar hoort er dus wel thuis...als tie af is tenminste!

Link to comment
Share on other sites

Hier nog een nederlander en geheel nieuw op dit forum en met osx86.

 

Ik ben hier bezig met mijn acer aspire 5051 amd om er osx86 10.4.10 darwin loader, gepacht voor amd en sse2 erop te zetten.

Alleen wil dit nog niet vlotten de eerste keer kreeg ik het apple logo te zien, en gelijk een reboot en de tweede keer starte die gelijk al niet door.

 

Goeie tips zijn zeker welkom.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...