Jump to content
GalaxymaxiS

[AIUTO] Aspire One D255(e)

41 posts in this topic

Recommended Posts

Buongiorno Forum Italiano (????)

Sono nuovo negli hackintosh, non so bene ancora come Funziona il tutto, ma mi serve il vostro supporto, 

Premessa:  Conosco già il fatto che: L'Aspire One D255e non ha i Kexts del Wi-Fi e della Scehda video*

(o nel caso con gli anni abbiano fatto i Kexts, vorrei avere i link se ci sono XD)

In sostanza vorrei sapere se ci sono dei Kexts da installare dei seguenti pezzi hardware:

Processore:

Intel Atom N550

Scheda grafica:

Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 3150

Scheda audio:

Realtek ALC272 @ Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller [B-0]

Porte di connessione:

3 USB 2.0, 1 VGA, 1 Kensington Lock, Connessioni Audio: Line-out, Mic, Lettore schede: SD/MMC

Rete:

(LAN)   Atheros AR8152 PCI-E Fast Ethernet Controller (10/100MBit) *

(Wi-Fi) Atheros AR5B95 Wireless Network Adapter (b/g/n) *

Bluetooth 3.0+HS

Batteria:

49 Wh ioni di litio, 11.1V 4400mAh

Camera:

Webcam: 1280x1024

Vi ringrazio in anticipo per il supporto che mi date, 

Con amore,

Utente Disperato ♥

(Tocco di stupidaggine ci sta sempre xd)

Se serve qualche Log o cose simili, basta chiedere

Advertisement

Questo si puo dire è stato uno dei miei primi esperimenti hackintosh...mi ricordo che ci montai una distro di leopard e non ci crederai ma mi riconosceva pure la scheda video ,la lan,la telecamera...non gli cambiai il wifi perche per farlo dovevi aprirlo come una cozza...montai la stessa configurazione ad un msi netbook con le stesse caratteristiche hardware e funzionava benino..ma si parla di almeno 10 anni fa quindi non chiedermi nulla

:lol::lol::lol:

Tranquillo ahahaha

io provo a fare cose impossibili ahahaha ♥

purtroppo non ricordo minimamente di come installai...ricordo solo che era una distro....la cosa piu bella era che riconosceva perfettamente la intel 3150

La prima cosa, devo imparare a fare l'aggiornamento... 

perché aggiorno da 10.6 a 10.8 Ottengo un Kernel Panic

19 hours ago, MARZILLO said:

purtroppo non ricordo minimamente di come installai...ricordo solo che era una distro....la cosa piu bella era che riconosceva perfettamente la intel 3150

Riguardo ai Kexts ho trovato un sito (che evito di nominare) dove vi sono tutti Kexts.. ma non so come inserirli e farli funzionare (dato che uso Snow Leopard)

allora ho visto la guida...anche qui usano una distro...penso si possa cominciare da qui....rimediare questa versione

qualcosa forse ho da qualche parte ,penso che lo farò anche io insieme a te...ho ancora il netbook,gli ho messo win 7 ma non cammina neanche a calci...però quando torno dalle ferie

47 minutes ago, MARZILLO said:

allora ho visto la guida...anche qui usano una distro...penso si possa cominciare da qui....rimediare questa versione

qualcosa forse ho da qualche parte ,penso che lo farò anche io insieme a te...ho ancora il netbook,gli ho messo win 7 ma non cammina neanche a calci...però quando torno dalle ferie

Va bene, più o meno quando hai le ferie? XD

P.S: Non fare caso al "D150", è molto utile la guida.. per il resto cerco di trovare qualcosa in attesa di tue notizie ahaha

Edited by GalaxymaxiS

il mio è il emachines 355 molto simile all'acer....torno al lavoro dopo il 23 luglio,quando torno mi procuro il necessario e comincio lòe prove

10 hours ago, MARZILLO said:

il mio è il emachines 355 molto simile all'acer....torno al lavoro dopo il 23 luglio,quando torno mi procuro il necessario e comincio lòe prove

Ottimo, io ti aspetto.

e nel frattempo provo a capire come aggiornalo 

perché fa una cosa troppo strana:

in quel "post" dove c'è la guida, dice che si deve togliere lo "SleepEnabler.kexts" 

ho provato a cercare nel HD ho controllato entrambe la cartelle, ma non l'ho trovato 

Chiudo il pc (Ovviamente, lo chiudo è non si chiude... penso che manchi anche lì qualcosa) 

e lo riaccendo

(Tutto questo accade dopo che ho aggiornato ed riavviato il sistema con il "ComboUpdate" e non da "Aggiornamento Software")

se vado in "-v" mi parte un Kernel Panic, che se ho capito bene è dovuto ad un Kexts che fa conflitto

Screenshot dell' Kernel Panic

Se vado in "-s" come flag, mi parte il  "[PCI Configuration Begin] bloccato.

Ho provato anche:

-v -f PCIRootUID= 1 ncpi=0x2000/0x3000 cpus=1 arch=i386

-v -x -f PCIRootUID= 1 ncpi=0x2000/0x3000 cpus=1 arch=i386 GraphicsEnabler=Yes

(Oggi vedo se riesco a farti la foto)

Anche lì ho cercato svariate soluzioni ma non ho trovato nulla.

Edited by GalaxymaxiS

Mah ricordo poco di leopard....sleepenabler.kext non credo esista,mai sentito...mi ricordo che quando avevo problemi di spegnimento installavo evoreboot.kext..

i problemi che hai ho paura che derivino dal fatto che stai usando una distro invece del leopard ufficiale

Man mano che ne parlo riaffiorano ricordi...installavo itkos leopard,poi lo aggiornavo con i vari update uno alla volta fino alla versione 10.6.8...mi pare che era questa la ultima...solo dopo aver aggiornato installavo i kext..per l’audio usavo voodoohda ma si sentiva pianissimo,la rete funzionava e la grafica pure...non ricordo il wifi e il bluetooth

2 hours ago, MARZILLO said:

Man mano che ne parlo riaffiorano ricordi...installavo itkos leopard,poi lo aggiornavo con i vari update uno alla volta fino alla versione 10.6.8...mi pare che era questa la ultima...solo dopo aver aggiornato installavo i kext..per l’audio usavo voodoohda ma si sentiva pianissimo,la rete funzionava e la grafica pure...non ricordo il wifi e il bluetooth

Ti illumino:

io uso "iATKOS S3" (dove ci sono i driver del Aspire one D150)

però ci sono anche dei drivers per il D255 (Mouse,Audio [VoodooHDA], Processore [Ma non ne sono sicuro che worki])ma non ci sono i driver di Rete e di scheda video.

Poi ho fatto l'aggiornamento diretto, da 10.6 a 10.8 (<-- che se leggi il post sopra, potrai leggere gli errori che accadono al pc)

e questo XD

12 hours ago, MARZILLO said:

quando puoi passami la cartella extra e il kernel che usi

Il problema è che non so farlo ahahahaha

cioè se non avessi il Kernel Panic, lo farei pure 

ma se c'è modo per farlo da Console\Boot, sarebbe magnifico

Edited by GalaxymaxiS

19 hours ago, MARZILLO said:

Se ho capito bene, mostra come installare Snow Leopard "Retail"... giusto?

metà di quella guida è inutile, per il fatto che "IAtakos" è sii retail, ma ha già un boot al suo interno, cioè il chameleon

A parte, Kext Helper e SleepEnabler, gli altri 3 iniziali a cosa servono? 

allora....mannaggia a te che mi hai fatto venire la voglia :lol:

ho installato iatkos sul mio pc...il modello è emachines 355...

atom 455 e gma3150

funziona tastiera audio con voodoohda,sto cercando la rete e il wifi...ho bluetooth con usb esterna....

devo ricordare come attivai la scheda video....

12 minutes ago, MARZILLO said:

come stai messo tu?io per adesso non ho aggiornato...

Ti do il mio "status"

Penso che oggi ri-formatto, 

però allo stesso tempo penso di aver trovato il mio problema sul Kernel panic,

se ci fai caso allo screenshot, il "TSC Sync" (Possibilmente se sai a cosa serve, spiega please XD) mi fa andare in contrasto con gli altri Kexts.. quindi sto pensando che nella prossima formattazione di toglierlo.

Poi, riguardo il kernel panic dovuto all'installazione del "driver" della pennetta wi-fi (perché nel D255, il wi-fi non è compatibile) oggi provo a vedere se riesco a risolverlo.. 

tu che notizie mi dai? 

28 minutes ago, MARZILLO said:

allora....mannaggia a te che mi hai fatto venire la voglia :lol:

ho installato iatkos sul mio pc...il modello è emachines 355...

atom 455 e gma3150

funziona tastiera audio con voodoohda,sto cercando la rete e il wifi...ho bluetooth con usb esterna....

devo ricordare come attivai la scheda video....

ah... appena letto ahaah

Fammi sapere brò <\3 

io ho fatto cosi..quando arrivi alla schermata di installazione di iatkos puoi personalizzare alcuni parametri con un tastino sulla sinistra...ho tolto il flag su bootloader...e messo il flag su kernel atom...una volta finita l'installazione ho spento, ho preso il disco e l'ho connesso ad un altro mac e installato il netbook installer

https://github.com/meklort/netbook-installer/releases

poi prima di staccarlo ho copiato il kernel che ti allego nella root rinominando quello presente per non sovrascriverlo...per fare tutto questo devi rendere visibili i file nascosti con la app che ti allego

una volta fatto ho collegato il disco tramite usb(sto facendo tutto da esterno per ora) al netbook e avviato...il primo avvio dura una cifra infatti pensavo non funzionasse....l'ho lasciato cosi e sono andato a fare la doccia...al ritorno il netbook era sulla schermata della configurazione iniziale...

ho installato per sicurezza anche il fakesmc in quanto non c'era in sle...

https://drive.google.com/open?id=1o_lIj3aDeyjIxsigKRDeM-DWFUSS6_AE

2 minutes ago, MARZILLO said:

io ho fatto cosi..quando arrivi alla schermata di installazione di iatkos puoi personalizzare alcuni parametri con un tastino sulla sinistra...ho tolto il flag su bootloader...e messo il flag su kernel atom...una volta finita l'installazione ho spento, ho preso il disco e l'ho connesso ad un altro mac e installato il netbook installer

https://github.com/meklort/netbook-installer/releases

poi prima di staccarlo ho copiato il kernel che ti allego nella root rinominando quello presente per non sovrascriverlo...per fare tutto questo devi rendere visibili i file nascosti con la app che ti allego

una volta fatto ho collegato il disco tramite usb(sto facendo tutto da esterno per ora) al netbook e avviato...il primo avvio dura una cifra infatti pensavo non funzionasse....l'ho lasciato cosi e sono andato a fare la doccia...al ritorno il netbook era sulla schermata della configurazione iniziale...

ho installato per sicurezza anche il fakesmc in quanto non c'era in sle...

https://drive.google.com/open?id=1o_lIj3aDeyjIxsigKRDeM-DWFUSS6_AE

Cavolo è un problema... io non ho un MAC disponibile al momento.. dato che ho 2 pc a casa con Windows... altrimenti posso provare a creare una macchina virtuale.. o nel caso sai qualche procedimento che posso visualizzare i file del mac dal pc... windows

diciamo che io ho fatto cosi per comodita....tu puoi installare la iatkos cosi come hai fatto ora e il disco dovrebbe essere bootabile...arrivi al login e sostituisci il kernel....riavvii

1 minute ago, MARZILLO said:

diciamo che io ho fatto cosi per comodita....tu puoi installare la iatkos cosi come hai fatto ora e il disco dovrebbe essere bootabile...arrivi al login e sostituisci il kernel....riavvii

Va bene, mi spiace della brutta notizia che ho Windows ahahaha XD

In ogni caso, ti faccio sapere verso il pomeriggio, che alle 13:00 stacco dal lavoro e faccio quelle operazioni

Ok, ti do ottime notizie, 

Ho fatto come mi hai detto tu.

Ho installato il netbook-installer

e ho messo il anche il Fakescm (non nella cartella extra)

ed ho installato il match_kernel moddato e worka a quanto pare

ora mi devi dire per aggiornalo cosa devo fare XD

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By kylon
      ACPI and Clover config for Acer Aspire v5-571PG

Tested on Catalina 10.15.1 and Clover EFI 5098 (Should work on MacOS 10.9.x - 10.15.x)

Not Working:
      - sd card reader
      - Atheros AR9462 (use a compatible USB wireless adapter, see below)
      - Touchscreen (MacOS 10.15 only)

Notes:
      Disable Secure Boot and enable Legacy Boot. Legacy Mode is recommended.  
      **To reset your BIOS, power on the pc and hold the power button for about 30-40 seconds or you can short G2101 (RAM SLOT 1)**

About the Atheros card:
      You can install ATH9KFixup (you will also need additional patches on 10.14+ to restore Atheros support) to enable this card, however,
      it will break sleep on MacOS 10.14+, it can freeze your OS at any time and it can freeze your network settings.
      Because of its instability it is highly recommended to buy a USB wireless adapter.

You can find a list of working adapters, and the drivers, here.

Additional things you will need:
      Latest Clover config (AcerAspireV5-571pg - CCE Bank) from here CloverEFI (download) or OpenCore (download - Untested) WhateverGreen (download) VoodooPS2 (download) VirtualSMC + SMCBatteryManager (download) AppleALC (download) Lilu (download) Mieze Realtek RTL8111 (download)  
      CloverEFI drivers you will need:
      ApfsDriverLoader EmuVariableUefi FSInject DataHubDxe VBoxHfs (if you have hfs partitions)  
      Remember to install BIOS drivers if you enable Legaby Boot.

Feel free to ask for help.
      Please send me a PM if you have fixes or improvements, thanks.
    • By kushwavez
      Acer Aspire V15 V5-591G - Catalina 10.15.1
      Original link:
      https://osxlatitude.com/forums/topic/11355-acer-aspire-v-15-v5-591g-catalina-windows-10/
      (Note: mine is 55TU version, but the bootpack will work fine with another versions of 591G, for example: V5-591G-71K2, -764Z, -59PU, etc.)
      Specifications:
      - Motherboard: USOPP_SLS (Skylake-H PCH)
      - BIOS: Insyde Corp. v 1.15
      - CPU: Intel Core i5-6300HQ 2.3 GHz (Skylake)
      - GPU: NVIDIA GeForce GTX 950M 2 GB (Optimus) & Intel HD Graphics 530
      - RAM: SK hynix 4 GB DDR4 (Later I bought + KINGSTON 4 GB) 2133 MHz
      - WiFi + Bluetooth: Qualcomm Atheros QCNFA344A 5 GHz (Later -> Broadcom BRCM94352Z M.2 5 GHz WiFi + 4.0 Bluetooth)
      - Audio: Realtek HD Audio: ALC 255 
      - Ethernet: Realtek RTL8168/8111
      - Card Reader: Realtek USB 2.0 Card Reader (USB2.0-CRW)
      - Webcam: HD Webcam
      - HDD: TOSHIBA MQ01ACF032 320 GB HDD
      - SSD: SPCC M.2 230 GB SSD
      - Display: 1366x768 (15.6", Matte)
      - Battery: 6 cell 56Wh / 5040mAh
      - Connectors: 
      1x SD Card Reader 2x USB 3.0 (1x USB Charging), 1x USB 2.0 1x VGA 1x HDMI 1x 3.5mm microphone/audio combined jack connector 1x Ethernet (Rj-45) - Keyboard & Touchpad: Multi-Touch & Multi-gestures ELAN 501 Touchpad, Backlight Keyboard.
      Working:  
      - Wi-Fi (with BCM94352Z)
      - Bluetooth hand-off (With BCM94352Z)
      - Full Graphics enabled on HD 530: ig-platform-id: 0x191b0000 (HD 530 Mobile)
      - Display: if default colour profile is corrupted (blue is not actual blue but purplish) Use "Rec. ITU-R BT. 709-5" Color Profile (System Pref. -> Displays -> Color)
      - HDMI & VGA Outputs: AppleGraphicsDevicePolicy.kext Clover patch
      - Audio (ALC 255): (Internal Speakers, Internal Microphone, Headphone jack with AppleALC, ALCPlugFix -> layout-id=17)
      - Ethernet Realtek 8168/8111: RealtekRTL8111.kext
      - App Store, Messages, FaceTime, Siri, iCloud (native)
      - Integrated webcam (native)
      - 3.0 USB (native)
      - Touchpad and Keyboard (ELAN501): Fn keys are good, the weird thing is the Brightness key. On my keyboard it's Pause Break:Br-up, Fn+F12:Br-dwn-> To fix this try Karabiner (VoodoPS2Controller.kext), - for gestures try SmartTouchpad drivers
      - Battery info: Install ACPIBatteryManager.kext with Kext Utility or other installer.
      - Sleep Mode
      - SSD with TRIM enabled (to enable trim, open Terminal and write "sudo trimforce enable")
      Not working:
      - Original Wi-Fi (Qualcomm Atheros QCNFA344A):  unsupported, you need switch to BCM94352Z or just use a mini usb wifi dongle.
      - NVIDIA GeForce GTX 950M: Optimus not supported.
      - Card Reader: Unsupported -> Can't really fix because I don't have any SD Card at the moment, maybe can be fixed by adding Prod & Ven IDs to AppleStorageDevices.kext, I never used it anyway. name: "USB2.0-CRW" Prod ID: "0x0129" Ven ID: "0x0bda  (Realtek Semiconductor Corp.)"
      For Wi-Fi:
      - 1st method: You can choose an external USB wifi dongle (I used TP-Link Archer T1U (5GHz support), TP-Link has official macOS drivers, you just need to install it
      - 2nd and I think the best method: Replace your M.2 Qualcomm Card with a compatible BCM94352Z card (you will have hand-off Bluetooth too), just install the kexts (enabled with BrcmFirmwareRepo.kext, BrcmPatchRAM2.kext, FakePCIID.kext, FakePCIID_Broadcom_WiFi.kext, they're all in my attached zip). You could buy this card from ebay, aliexpress, or amazon

Issues:
      - None
      BIOS Settings:
      - BIOS version 1.15 (irrelevant)
      - Secure Boot: Disabled
      - Touchpad: Advanced
      - Boot mode: UEFI
      Getting ready for Installation:
      - Download the Catalina install zip (bootpack & postinstall): acer_aspire_V591G-55TU_cata.zip
      Installation:
      - Create an installer with any method you know (- Mac: createinstallmedia - Windows: Transmac, Vmware, Win32diskimager)
      - Copy my Clover folder to the USB's EFI folder
      - Boot with the Installer USB
      - If you stuck in boot, reboot and in the Clover bootloader select "config_debug.cfg" -> you'll have more informations about the freeze

Please open the README.rtf in my install zip for more informations about the USB Installer & Post installation!
      On Catalina the System folder is read-only, so you need to remount in rw to modify System/Library. 
      If you have a single RAM and getting panic at boot, then you need to edit the "config.plist" with these (SMBIOS->after "Version 1.0"):
      ->Edit "Frequency" and "Size" to match your RAM values
      <key>Version</key> <string>1.0</string> <key>Memory</key> <dict> <key>Channels</key> <integer>1</integer> <key>SlotCount</key> <integer>1</integer> <key>Modules</key> <array> <dict> <key>Slot</key> <integer>0</integer> <key>Size</key> <integer>8192</integer> <key>Frequency</key> <integer>2133</integer> <key>Type</key> <string>DDR4</string> </dict> </array> </dict> </dict>  
      PowerManagement  fix:
      Set HWPEnable=YES in Clover (already set), CPUFloor to "700", Frequency to "2300" and "3200"(Normal and Turbo, if you have i7-6700HQ version then it should be "2600", "3500") and "FrequencyVectors" from "0x0d000000" to "0x07000000" in "S/L/E/IOPlatformPluginFamily.kext/Contents/PlugIns/X86PlatformPlugin.kext/Contents/Resources/Mac-A5C67F76ED83108C.plist", MSR _xcpm_idle Patch to KernelToPatch in Clover (If you have High Sierra, change "MatchOS" to 10.13):

<key>KernelToPatch</key> <array> <dict> <key>Comment</key> <string>MSR 0xE2 _xcpm_idle instant reboot(c) Pike R. Alpha</string> <key>Disabled</key> <false/> <key>Find</key> <data> ILniAAAADzA= </data> <key>MatchOS</key> <string>10.14</string> <key>Replace</key> <data> ILniAAAAkJA= </data> </dict> </array> Reboot, and it's 800MHz in idle state, same on Windows.

Elan SmartTouchpad
      I only use scrolling, one-, double- & tripletap
      If you want to try other gestures go to this link for more informations, options (v4.6.5) ->  DETAILS ABOUT THE SMART TOUCHPAD DRIVER FEATURES
      Fn Brightness keys not working with this, tried several things without success. With VoodoPS2Controller it's working, but you'll have no gestures (neither scrolling).

Before updating to a new version of Catalina please update kexts (and clover if necessary) to newer versions to avoid kernel panics.
      Generate a serial number with Clover Configurator.app (open up your config.plist with CC then -> SMBIOS -> Serial Number -> Generate New)

Catalina & Windows 10 Dual-Boot:
      Dual-boot clean install (on one drive), UEFI Only:

Boot into your Mac installer, Create 2 partitions in GUID table (1 for Win (I used FAT32 but I think it doesn't matter what you choose), 1 for Mac),   Install Mac, boot with your USB, mount your EFI partition (use terminal or an EFI mounter app), create an EFI folder (if there is no folder), copy the CLOVER folder I attached to the EFI folder, restart,  Boot into your Win installer, Format the partition you created for Win, install.   Now, it's automatically booting into Windows. To use Clover open cmd in administrator, type:  bcdedit /set {bootmgr} path \EFI\CLOVER\CLOVERX64.efi       5.  You're done! It will booting into Clover when you start the system, and you can select Win or Mac (or another OS if installed on a 3rd partition).

Dual-boot with Windows installed first (on one drive), UEFI Only:
      If you already have Windows and you don't want to lose all your data there is a hope:
      I created a video from this restore method: [Hackintosh] Dual-Boot High Sierra & Windows - when Windows already installed - no data waste - UEFI
      You need bootable Mac Installer and a full system restore image (link is in my video's description).
      (You may see errors if your EFI partition is not 200 MB)
       Boot into your Windows, resize your partition or create one for Mac.  Boot into your Mac installer and in Disk Utility format the partition you created.  Restore from image: select your full system restore image.  When it's finished restoring you just need to restart, then boot to the system with your usb.  When you successfully booted to Mac desktop, mount your EFI partition (use terminal or an EFI mounter app), open EFI, you will see there is a Microsoft folder already (don't touch that!). Copy my CLOVER folder to the EFI folder then Restart.  Now, it's automatically booting into Windows. To use Clover open cmd in administrator, type:  bcdedit /set {bootmgr} path \EFI\CLOVER\CLOVERX64.efi       7.  You're done! You can select your old Windows and your new macOS!
      (Only tried with Windows 8/8.1/10. I don't know Windows 7,etc.)

IF YOU GETTING ERRORS DURING MAC RESTORE:
      - Make sure you have partitions in GPT
      - Windows using 100 MB EFI and will annoy the Mac restore. Don't worry, just ignore the errors.

IF YOU GETTING ERRORS DURING WINDOWS INSTALLATION (could not be formatted, etc):
      - Make sure you have GPT partitions, and GPT (UEFI) installer, also disconnect all external storage drives (except the installer USB)

IF YOU USED RESTORE METHOD THEN CAN'T MOUNT YOUR EFI PARTITION (No EFI partition found):
      - It's because your EFI is not 200 MB or not an "Apple" original EFI,  but do not worry, try another EFI mounter, or mount from terminal (I used EFI mounter v3: Getting errors, but you can mount and use without problem)
      - You also could "mount" the EFI from Windows:
      1st method: open cmd in administrator mode and type:
      diskpart list vol (Now select the "System" volume,(FAT 32) For example I select 4) sel vol 4 list part (Select System type partition, for example 2) sel part 2 assign letter=b (This will "mount" your EFI partition) Open Explorer++ or TotalCommander in administrator mode to manage EFI remove letter=b (This will "unmount" your EFI) 2nd method: open cmd in administrator mode and type:
      mountvol b: /s (This will mount your EFI) Open Explorer++ or TotalCommander in administrator mode to manage EFI mountvol b: /d (This will unmount your EFI) Thanks to all OSXLatitude members for helping me out! (Jake Lo, Hervé, Bronxteck, black.dragon74)!
      Notes:
      2019.11.03: Enabled SIP caused a lots of issues so now it's disabled -> updated bootpack
      2019.11.02: Updated to 10.15.1 -> no problem when/after installing
      2019.10.09: Installed macOS Catalina 10.15 -> Updated Clover, kexts & config.plist -> no problem so far
      2019.08.18: Updated to 10.14.6 -> no problem when/after installing
      2019.06.01: Updated to 10.14.5 -> no problem when/after installing
      2019.04.25: Optimized touchpad scrolling -> updated install files
      2019.03.30: Fixed USB 3.0 ports, fixed Bluetooth crashes after sleep -> updated bootpack
      2019.03.28: Updated to 10.14.4. Unexpected crashes while updating to 10.14.4 -> fixed by updating Clover to the latest (v4910) version. Bluetooth crashes appeared -> fixed by downgraded Brcm*.kexts. Updated bootpack.
      2019.02.24: Bluetooth crashes after sleep -> fixed, updated bootpack. 
      2019.02.22: Updated to 10.14.3. Fixed HDMI Audio by installing "FakePCIID_Intel_HDMI_Audio.kext" -> fixed freezing during boot. Fixed brightness levels by installing "AppleBacklightFixup.kext". Also updated bootpack & postinstall zip down in attachments.
      2019.01.21: Removed FakeSMC.kext, SMCHelper-64.efi, replaced by VirtualSMC.kext, VirtualSMC.efi because I got random freezes when booting system (kextd stall[0], (120s): 'AppleACPICPU' -> CPU is at 100%, fans are spinning fast), also updated bootpack in the attachments "acer_aspire_v591g-55tu_clover.zip" -> Freeze continued, brought back FakeSMC, deleted VirtualSMC (caused BT crashes).
      2019.01.18: HDMI Audio is fixed, I didn't do anything HDMI Audio is not fixed, sometimes it worked but most likely not. (no idea why)
      2018.12.09: Updated to 10.14.2 -> did without any complication
      2018.11.28: Fixed combo-jack garbage sound output by installing ALCPlugFix and CodecCommander.kext
      2018.11.01: Updated to 10.14.1 -> HDMI & VGA ports are gone again. -> Fixed by "AppleIntelSKLGraphicsFramebuffer.kext" rollback from 10.14.
      2018.09.28: Updated to Mojave 10.14 -> Fixed HDMI & VGA Outputs by adding "AppleGraphicsDevicePolicy.kext" patches to config.plist, HDMI audio not working
    • By andyapple
      Hi, I need help to fix my HDMI output on my Acer Aspire F5 573G with Intel HD 520.

This is the situation, and it is unstable:

When I connect my HDMI cable the internal monitor of the notebook gets black but the secondary monitor works.

To get also the internal notebook monitor working I have to close the notebook for like 5-6 seconds and then open it up, and also the secondary monitor works.

So I would like to fix this and get both monitor always working when HDMI cable is connected.

I noticed that if I keep the notebook closed, the secondary monitor works in 4K resolution (while if the notebook is open, even with 4k resolution selected the secondary monitor is 1080p), so the secondary monitor works in 4k only if the notebook is closed.

And I would like to fix this too.

Audio over HDMI is not working and I would like to fix this too.

I'm attaching useful report files as EFI and others.

Thanks,

Andyapple
      Problem Files Report.zip
    • By bcuraboy3
      Good morning everyone. I have a HP Pavillion with the following specs
      I have managed to install MOjave on it, using Rehabman's config for Intel HD5500. 
      But I need some help with a DSDT for it.
      Would anyone be kind enough to have a look at the zip file, which contains the EFI folder, a IOREG, and some screenshots from DPCI Manager,
      and help me with a good DSDT patched and a correct config.plist for it?   
      Thank you very much.  Highly appreciated 
      I have also included a report from Aida64 in case anyone needs it 

15-p200np

Número do equipamento
      L5Z67EA
      Microprocessador
      Intel Core i7-5500U com placa gráfica Intel HD 5500 (2,4 GHz, 4 MB de cache, 2 núcleos);
      Memória
      SDRAM DDR3L de 4 GB a 1600 MHz (1 x 4 GB)
      Placa de vídeo
      NVIDIA GeForce 840M (DDR3 dedicada de 2 GB) >>  disabled already using the config.plist provided 
      Disco rígido
      SATA 1 TB 5400 rpm
      Unidade multimédia
      Gravador de DVD SuperMulti
      Visor
      HD BrightView com retroiluminação WLED de 39,6 cm (15,6 pol.) na diagonal (1366 x 768)
      Placa de rede
      Ethernet LAN Base-T 10/100 integrada
      Conectividade sem fio
      Combo 802.11b/g/n (1x1) e Bluetooth 4.0 (compatível com Miracast) >> It's not supported, but a DW1550 it's on it's way 
      Som
      BeatsAudio com 2 altifalantes >>  it's a ALC 290 
      Teclado
      Tamanho completo tipo ilha com teclado numérico
      Dispositivo
      HP Imagepad com suporte de gestos multi-toque
      Portas externas
      1 leitor de cartões multimédia SD multi-formato
      1 HDMI
      1 combinação auscultadores/microfone
      1 USB 2.0
      2 USB 3.0
      1 RJ-45
      Dimensões
      38,45 x 26,02 x 2,39 cm
      Peso
      2,27 kg
      Alimentação
      Transformador de alimentação CA de 65 W
      Polímero de iões de lítio 4 cél. 41 Wh
      Câmara
      Câmara Web HP TrueVision HD (frontal) com microfone digital de matriz dupla integrado
      Mac-Pro-Noi.zip
      Report.htm
    • By kushwavez
      Hi!

I have everything working on my Acer notebook, except FN + Brightness keys using VoodoPS2Controller.kext

Now the brightness keys are "Pause+Break = Brightness Up" and "Fn+F12 = Brightness Down" working right now but they are not the actual keys. 
      The actual brightness keys are "Fn+RightArrow = Brightness Up" and "Fn+LeftArrow = Brightness Down" but they are not working.
      The problem is I don't know the codes.
      Installed ioio and enabled debugging to console:
      Pause/Break is generating: "ApplePS2Keyboard: sending key e045=71" which upper the brightness
      Fn+F12 is generating: "ApplePS2Keyboard: sending key 46=6b" which lower the brightness
      Fn+RightArrow/LeftArrow generates nothing.
      Keyboard attached to PS2K
      Then I used rehabman's guide to enable ACPIDebugging, Installed kext to L/E, Debug methods (Instrument EC Queries, Add DSDT Debug Methods) to DSDT, but there are no codes generated to the log.

Attaching debug folder.
      Also I don't know if it will help, but on Linux I got a code from decreasing/rising brightness with Fn+Left/RightArrow keys:
      Fn+RightArrow: "0xe0 0x54 0xe0 0xd4"
      Fn+Left: "0xe0 0x4c 0xe0 0xcc"

Also I love using EMlyDinEsH's SmartTouchpad Driver, with that all of my Fn keys are working except Brigtness keys ofc. If there are any fix I would like to use that with the smarttouchpad driver. 
      EMlyDinEsH's SmartTouchpad Driver: https://osxlatitude.com/forums/topic/1948-elan-focaltech-and-synaptics-smart-touchpad-driver-mac-os-x/

Specs in my signature. 
      Please help me fix this very last issue on my acer.

debug_4751.zip