Jump to content
Welcome to InsanelyMac.com - No more ads! And some exciting news... Read more... ×
daltanious78

Aiuto Installazione Linux su iMac 2006

1 post in this topic

Recommended Posts

Salve a tutti, un mio amico ha un iMac del 2006 core 2 duo (versione 5.1)  questo iMac fino ad un pò di tempo fà montava ancora OS X Lion (10.7.5) purtroppo per colpa dell'EFI a 32 bit e delle caratteristiche l'iMac non ha più aggiornamenti e neanche i programi, per questa regione il mio amico ha fatto un tentativo ed attraverso una "patch" è riusvito ad installare maverick...però non funzionano alcune periferiche (tra cvui la scheda video che fà dei glitch.

Visto che non ci sono più supporti ne kext che possono fare funzionare le periferiche in maniera corretta abbiamo pensato di installarci ubuntu mate 20.04 con efi a 32 bit (esiste una versione che supporta il processore a 64 bit e l'efi a 32 bit) così da "rivitalizzarlo un pò" purtroppo non riusciamo in nessun modo a fargli vedere la chiavetta usb o i dvd da cui fare partire l'installazione.

Qualcuno ha qualche idea di come poter risolvere il  problema e procedere con l'installazione "pulita" di linux?

Grazie mile di tutto

• Similar Content

• By chris1111
      Here my theme of OC 

How to create are own Theme with Icnspack-Builder

You can Download the themes with ➤ Themes Downloader
      You can also have the themes on ➤ Github
      You can also have the themes on ➤ HTML Page

• By Andy Vandijck
      I updated the sources of the decompkernelcache tool.
      Now it can do the following things with the prelinked kernel and its data:
      - Uncompress prelinked kernel (package with drivers inside)
      - Extract kernel (repackage possible with kextcache, kernel only)
      - Extract kexts (including original folder source directory)
      - List kexts
      - Extract combined Info.plist resource
      - Recompress uncompressed prelinked kernel to LZVN/LZSS

It can do this with prelinked kernel caches compressed with LZSS and LZVN.
      It can also extract already decompressed prelinked kernel cache binaries.
      It is also possible to specify an architecture to extract (in case of a multi architecture prelinked kernel cache).

It works with any version of the OS X kernel cache (It works for 32 and 64 bit, extracting all).

I tested it on a prelinked kernel of iOS also, it was able to do this to an iPhone 4S prelinked kernel too. (32-bit ARM)
      It works on Mac OS X prelinked kernel data with any version or architecture (32/64-bit works, can extract Big Endian data so if you manage to have a PowerPC prelinked kernel it can handle them too).
      It should be able to handle any architecture and any Darwin deployment target.
      So if you have a decrypted prelinked kernel of iOS, Mac OS X, Apple TV (both Intel and ARM), Watch OS and any other like the HomePod OS you can use this tool on them too.

Update (V2.1):
      Added WIN32 and WIN64 version (compiled with MingW-w64 for i386 and x86_64).
      I used Apple's WebKitSupport library (for the CoreFoundation library) and a win32 port of libdispatch.
      The binaries for CoreFoundation support came from iTunes's Apple Application Support installer (both 32 bit and 64 bit).
      They are included.
      It's adapted to work with Visual Studio too but needs a VC project edit as I only have a MacBook Air (without Windows on it).
      I tested it on someone's computer and it works fine.

Update (V2.2):
      Minor bug fixes.
      Will do WIN32 and WIN64 version a bit later.

Update (V2.2 Windows):
      Added WIN32 and WIN64 version.

Update (V2.2 Linux):
      Added Linux version (post below, x86_64 and i386).
      Other architectures are also supported and require libraries and bison below:
      To build it you need a recent ICU4C (http://site.icu-project.org/download).
      My own build of lib dispatch (https://github.com/vampirecat35/libdispatch).
      My own corrected build of CoreFoundation lite for Linux (https://github.com/vampirecat35/CoreFoundation-Lite-Linux).
      bison-2.4.1 which is specific because of IOCFUnserialize.yacc (https://ftp.gnu.org/gnu/bison/bison-2.4.1.tar.bz2).

Update (V2.2 iOS/WatchOS/AppleTVOS):
      Added 32-bit and 64-bit versions for iOS, WatchOS and AppleTVOS (post below).

Update (V2.2 Android):
      Added ARMV7 Android version (post below).
      Added AARCH64 (ARM64) Android version (post below).
      Added I686 Android version (post below).
      Added X86_64 Android version (post below).

Update (V2.2 Visual Studio 2019):
      Added X86 VS2019 Windows version (post below).
      Added X64 VS2019 Windows version (post below).
      I also optimised the code a little (No more warnings, not even for 32-bit builds).

Update (V2.3 OS X):
      Added kernel cache recompression support from uncompressed prelinked kernel.
      Added macOS 11 version (x86_64 and arm64).
      Added Windows version (VS2019 X86_64 and I386, Mingw32, Mingw64).
      Added iOS/AppleTVOS/WatchOS versions. *Requires MobileTerminal app*
      Added Linux versions.
      Added Android versions.
      * NOTE: Copies are available also on GitHub...

Enjoy  

Added GitHub repo on my secondary account:
      https://github.com/vampirecat35/decompkernelcache

decompkernelcache_macOS.zip
    • By John Wilde
      Salve, chiedo aiuto con il mio primo hackintosh!
      E’ stata ardua ma son riuscito grazie a varie guide a sistemare piano piano il tutto. 
      Purtroppo l’unica cosa che ancora non sono riuscito a sistemare è lo sleep. 
      Se premo Stop, nel laptop si oscura soltanto lo schermo, e appena premo un tasto o muovo il mouse, compare il logo del caricamento e subito dopo il desktop.
      Ho letto che va patchato il DSDT, non ne sono sicuro, ma per lo sleep non so proprio come fare. L’unica patch che ho fatto al DSDT è stato per l’audio.
      Inoltre, un altra cosa che non vanno sono i tasti per la luminosità. La luminosità riesco a impostarla dalle impostazioni, quindi andrebbero solo rimappati i tasti..
      Per il resto va tutto, la scheda video nvidia mi pare di aver letto che non è compatibile, ma mi basta la intel. La scheda di rete che monto è un AR9565 (lo so che non è delle migliori, ma funziona bene al momento, magari la cambierò in seguito). La configurazione credo sia un pò sporca, probabilmente molte opzioni sono del tutto inutili, ma ripeto è il mio primo hackintosh..
      Se qualche anima pia mi vuole aiutare a sistemarla un pò ben venga, tuttavia ciò che mi interessa principalmente è lo sleep..

Allego Cartella Clover, IoReg e cartella Origin.
      All’interno della cartella Patched ci sta gia un dsdt modificato per l’audio, a cui ho aggiunto solo l’IRQ fix, ma non ricordo se ho aggiunto altre cose nel tentativo vano di sistemare lo sleep, quindi prendete il tutto con le pinze.
      Grazie mille in anticipo a chiunque provi ad aiutarmi!
      CLOVER.zip
      origin.zip
      John’s iMac.ioreg.zip
    • By tlac
      Simple steps to create macOS Installer for Vmware on Linux or Windows

This guide describes how you can create a Vmware image (vmdk) for installing macOS in Vmware. Most tutorials about this topic require an ISO installer file that was typically created in macOS or you have to download some preinstalled image file from unknown source. None of them are ideal. But if you follow the steps below, you will not need to access macOS and will use official and trusted sources.

First of all download gibMacOS from here and set up
      https://github.com/corpnewt/gibMacOS
        Run the script to download the full macOS installer:
      on Linux: gibMacOS.command on Windows: gibMacOS.bat  
      Install qemu-img converter

on Linux (Debian or Ubuntu):
      install qemu-tools package

on Windows use this installer:
      https://qemu.weilnetz.de/w64/
      when you run the installer, it is enough to select the "tools" and "dll library".

Convert the downloaded BaseSystem.dmg to Vmware image
      run the following commmand in that directory where BaseSystem.dmg was downloaded (somewhere here: gibMacOS-master/macOS Downloads/publicrelease/061-44387 - 10.15.3 macOS Catalina)
      on Linux:
      qemu-img convert -O vmdk -o compat6 BaseSystem.dmg recovery.vmdk on Windows:
      c:\"Program Files"\qemu\qemu-img convert -O vmdk -o compat6 BaseSystem.dmg recovery.vmdk  
      Use the previously created image to install macOS in Vmware

I assume you have a patched and working Vmware already. If not, find another guide but in nutshell:
      - confirm the VT-x is supported on your Intel machine (if you are on AMD you may not able to virtualize macOS or you need to do more work)
      - install VMware Workstation or VMware Workstation Player (free for non-commercial use)
      - use an unlocker to patch the Vmware to support macOS guest
       currently this works well: https://github.com/BDisp/unlocker/

So when you are here you have a patched Vmware and a Vmware image (recovery.vmdk).
      Run Vmware and create a new virtual machine by choosing macOS guest. But add another hard disk as well with selecting to use an existing virtual disk. Browse the recovery.vmdk. You will get a warning about the image is not in the latest format but choose to keep the existing format.
      After you installed the macOS, install the vmware tools as well.

Tested on Windows 10 with macOS Catalina 10.15.3 in Vmware 15.5 Player

Comments are welcome.