Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?

- - - - -

• Please log in to reply
352 replies to this topic

BarneyBear

BarneyBear

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 4 posts
Hier ook een nederlander, maar ik woon in Manchester, Engeland.
Een vraag: hoe mount je een floppy in MacOSX86?Posted Image

moes

moes

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 71 posts
Sammy,

Ik heb gewoon gegoogled op Ralink....het is gewoon een .dmg!....echter alleen gebruikt in Tiger....dus weet niet welke je moet hebben met Leopard http://www.ralinktec.../Macintosh.html

HCL=hardware compatibility list :(

Moes

Hey bedankt voor het snelle antwoord!
ik heb van die ralink kexts al gelezen en geprobeerd maar tot nu toe werkte het nog niet, ik heb een USBWirelessUtility tussen mijn applications staan, maar deze vind ook geen device.

welke ralink kext heb jij gebruikt en op welke manier?

Enja, ik dacht al zoals jij nu bevestigd, dat ik die wel moet ondersteunen, maar dus de nodige driver nog niet heb, en dat deze ervoor zal zorgen dat ik bepaalde applicaties kan draaien.
maar ik ben niet zo goed mee wat de term HCL betekent, ga meteen weer wat gaan googlen :( :P

groeten
Sammy

Hier ook een nederlander, maar ik woon in Manchester, Engeland.
Een vraag: hoe mount je een floppy in MacOSX86?Posted Image

Das een goeie vraag!...geen idee!!!...ik zou e.e.a. kopieren naar usb stick (kost minder tijd dan het stellen v.d. vraag zelf lijkt me)

Maar als het je toch lukt, laat dan even weten hoe!...bij mij word diskette nooit herkend, en het is niet in me opgekomen om het te gebruiken. :(

Moes

sampers

sampers

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 5 posts
Ik heb al eerder geprobeert met de dmg die je opgaf (moes)maar zonder resultaat, hij vind mijn USBdongle dan ook als een modemverbinding? die ook uiteraard niet wil connecteren.

Ook mijn ethernet verbindin wil nog steeds niet werken, het lampje brand als de kabel ingestoken is, en hij 'vind' deze controller wel, maar er staat nu geen macadres ingevuld, (door dat ik al vanalles heb geprobeert) eerst stond er allemaal 0'en als mac adres

voor mijn Intel915.kext, heb ik heel wat topics gevonden, maar geen enkele waar ik resultaat mee boekte, mss doe ik iets verkeerd?

btw, als ik dezelfde iatkos dvd probeer te installeren op zowel mijn IBM t41 thinkpad of HP nc4200 wil deze niet eens goed booten, blijft de dvd hangen op het grijze scherm met cirkeltje om te loaden, maar na een tijd blijft deze hangen, ligt dit aan een instelling?

groeten
Sammy

Why Me

Why Me

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Ik heb al eerder geprobeert met de dmg die je opgaf (moes)maar zonder resultaat, hij vind mijn USBdongle dan ook als een modemverbinding? die ook uiteraard niet wil connecteren.

Sammy

Probeer deze eens. zijn wat nieuwer
http://www.ralinktec.../Macintosh.html

de_autojohn

de_autojohn

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 135 posts
O ja belgie hier !!
mijn systeem in handtekening, juist mac osx kunnen installeren ben nu nog bezig met internet, videokaart en mijn quadcore draaiende te krijgen :o

Thomas

Pandanl

Pandanl

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 17 posts
Ik ben sinds kort weer begonnen mac osx 10.5 werkend te krijgen maar nog niks lukt. Ik kan hem wel installeren maar nadat ie klaar is en ik reboot krijg ik een kernal panic. ok daarna er naar toe booten lukt voor geen meter.

AMD Athlon X2 6000+ AM2
MSI K9N Ultra ~ nForce 570 chipset
DDR2 2gb 667mhz
HD1 Samsung Spinpoint 250GB IDE
HD2 Samsung Spinpoint 250GB SATA
GeForce 7900 GS 256MB

Ik gebruik XxX 10.5.6 Leopard voor Intel/AMD
Verder heeft 10.4.10 ooit op me pc gewerkt maar die werkt nu ook niet meer (error logo tijdens laden van setup)

xBram

xBram

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 1 posts
Kan iemand me even toevoegen op msn: bram14@live.nl
Hij boot nl. niet door (hij blijft hangen)
Me mailen mag ook.

alvast bedankt

beta992

beta992

InsanelyMac Sage

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 338 posts
Jippie!.. niet meer de enige Hollander op dit forum. :)

Wat ben ik blij.. ik heb het eindelijk allemaal aan de praat gekregen! (Na een aantal mislukte pogingen)

Men systeempje:
Intel Core2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz
Gigabyte GA-EP35-DS3R (Rev. 2.1)
6 GB 800 MHz Kingston Ram (CL5)
XFX nVidia GeForce 9600 GT 512MB (QE/Q-GL werkend!)
320 GB Samsung HD250HJ

Software:
Ideneb v1.4 (10.5.6)
NVdarwin 1.2.5 Injector
VMware Fusion 2.0.2 (XP SP3 Lite NL <- aangepast met nLite voor minder geheugen verbruik)
iWork' 09
..

Xbench score: 125.42 (Link)

Vind de score nogal wat tegenvallen, maargoed er oorspronkelijk geen Mac Pro met een Q6600. :P

Verder draaide ik onder de test iTunes en VMware Fusion, dus dit kan de test nogal wat beinvloeden.

Mocht iemand hulp nodig hebben, laat het mij dan weten met een PM. :)

Woehoe! :D

hawaii2288

hawaii2288

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 1 posts
ik zoek werkende drivers voor mn webcam op mn asus a6aj bison cam schat ik

koofie

koofie

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 3 posts
Mensen ik zoek me een ongeluk.

Ik heb een " ASUS P5W DH Deluxe ", zou allemaal erg goed moeten werken, doet t ook redelijk.
maar.... Ik blijf problemen houden met mijn USB. De 2 bovenste poorten, of 2 meest linkse als er nog mensen met een desktop kast zijn, doen het sporadisch wel of niet.
En als ze het niet doen, dan zit ik met usb apparaten zoals een webcam en externe HD die het niet doen.

En het werkt vaker niet dan wel. kan iemand me hierbij helpen? Ik zit al maanden met dit USB probleem.

ASUS P5W DH Deluxe
3GHz Intel core2duo
4GB Corsair DDR2
500gb wd raid edition
8800GTX 768mb

johan

johan

Nuke ATWT fan

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 427 posts
gebruik je wel legacy mode in bios?

koofie

koofie

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 3 posts

gebruik je wel legacy mode in bios?

Ja legacy support staat aan.

ps: haal toch die heaumeau luke&noah zooi weg man, gatverdamme :thumbsdown_anim:

DennisNL

DennisNL

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 7 posts

Ja legacy support staat aan.

ps: haal toch die heaumeau luke&noah zooi weg man, gatverdamme :)

Hier ook een Nederlander woonachtig in het mooie Groningsche landschap :)

(Draait nog geen Mac OS X door wat probleempjes, die nog opgelost gaan worden)

RealMatrix

RealMatrix

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 16 posts
Hey gelukkig ook nederlanders hier.

Mensen ik zit al maanden te rommelen om dit draaiende te krijgen en het wil mij niet lukken.

Ik heb sinds kort iemand op het forum die mij helpt maar ik heb tot nu toe alleen maar linkjes gekregen waar ik het niet mee voor elkaar krijg.

http://www.insanelym...howtopic=192805

ik heb alles in het engels geschreven maar hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Zany

Zany

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 3 posts
Ikke ook nederlander ;)

En weet iemand hier hoe ik een bootable Kalyway USB stick kan maken? Ik heb veel gezien maar mijn probleem is dat ik alleen maar een Windows en een Linux kist heb (en op de Linux kist zit geen DVD drive).

RealMatrix

RealMatrix

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 16 posts

Ikke ook nederlander ;)

En weet iemand hier hoe ik een bootable Kalyway USB stick kan maken? Ik heb veel gezien maar mijn probleem is dat ik alleen maar een Windows en een Linux kist heb (en op de Linux kist zit geen DVD drive).

Google is je vriend ;)

Er zijn wel manieren om dit te doen ik heb het ook geprobeerd (Acer Aspire One d250) maar is toch vrij lastig, ik ga morgen een externe dvd writer kopen voor die 49 euries heb je toch iets handigs voor je netbook. zou ik als ik jou was ook doen bespaar jezelf een hoop koppijn.

crobo

crobo

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 27 posts
heej, goede avond heren (en dames)

misschien zit ik hier helemaal verkeerd, of iets dergelijks maar ik zit me de afgelopen 3 dagen suf te zoeken, en kan weinig vinden,
dus ik hoop dat ik hier wel geholpen kan worden.

ik heb een pctje, met volgens mij (internet research) redelijke goede compatible hardware.
heel simpel wat ik wil is: dualboot met windows 7 en Snow Leopard.
Al weet ik dat dat alles behalve simpel is, hoop ik toch dat iemand mij een beetje uit kan leggen hoe ik te werk moet gaan.

Ik heb 2 sata hardeschijven, eentje van 300gb en de ander van 500gb, en zou graag snow leopard op die van 300gb willen hebben en windows 7 op die van 500gb.

Zou iemand mij op zn minst wat tips kunnen geven over welke software ik allemaal moet gebruiken, of een paar links ofzo.
zou me echt super helpen.

alvast bedankt, en ik vind het zowiezo tof dat er ook veel nederlands op zo een site zitten, want mijn engels is verre weg van perfect.

mn pctje:
Moederbord: Asus p5k
Processor: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz (q6600)
Geheugen: Geil 2gb (ddr2 800Mhz)
Harddisk: 1x Samsung Sata 300gb & 1x Samsung Sata 500gb
Videokaart: Asus Nvidia Geforce 8600gt (512mb)
Overige: Dvd-Rom/Brander (2x) (1tje Sata andere IDE)

Aardappel

Aardappel

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 15 posts
meldt*

ik_ben_Mark

ik_ben_Mark

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 72 posts
Hier ook een Hollander!
Ik draai zojuist een bijna perfecte Lion (10.7.2) op mijn Dell XPS 15 (i7-2630QM, Full-HD, USB3.0, 525M) Alleen mijn videokaart en WiFi werken nog niet. WiFi maakt me niet uit omdat ik gewoon een kleine usb-WiFi module ga kopen die in OSX ondersteund wordt. Die gebruik ik dan wel als ik WiFi nodig heb. Ik zit toch 95% van de tijd op ethernet. En 525M is work in progress, dus ik hoop dat dat ook snel werkt :P En zolang werkt de interne GPU nog goed (Intel HD 3000)
Verder heb ik thuis ook nog een Asus P5K moederbord wat ik in mijn vaste systeem ga bouwen zodat ik daar ook Lion op kan dragen (bestaat nu nog uit een AsRock P5B-DE, Q6600, 8800GTS en 6GB)

ik_ben_Mark

ik_ben_Mark

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 72 posts

heej, goede avond heren (en dames) misschien zit ik hier helemaal verkeerd, of iets dergelijks maar ik zit me de afgelopen 3 dagen suf te zoeken, en kan weinig vinden, dus ik hoop dat ik hier wel geholpen kan worden. ik heb een pctje, met volgens mij (internet research) redelijke goede compatible hardware. heel simpel wat ik wil is: dualboot met windows 7 en Snow Leopard. Al weet ik dat dat alles behalve simpel is, hoop ik toch dat iemand mij een beetje uit kan leggen hoe ik te werk moet gaan. Ik heb 2 sata hardeschijven, eentje van 300gb en de ander van 500gb, en zou graag snow leopard op die van 300gb willen hebben en windows 7 op die van 500gb. Zou iemand mij op zn minst wat tips kunnen geven over welke software ik allemaal moet gebruiken, of een paar links ofzo. zou me echt super helpen. alvast bedankt, en ik vind het zowiezo tof dat er ook veel nederlands op zo een site zitten, want mijn engels is verre weg van perfect. mn pctje: Moederbord: Asus p5k Processor: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz (q6600) Geheugen: Geil 2gb (ddr2 800Mhz) Harddisk: 1x Samsung Sata 300gb & 1x Samsung Sata 500gb Videokaart: Asus Nvidia Geforce 8600gt (512mb) Overige: Dvd-Rom/Brander (2x) (1tje Sata andere IDE)

Hier staat alvast een hoop nuttige info:
http://www.insanelym...howtopic=265900

Wat je moet doen is, cross-flashen naar Asus P5KR (dan krijg je ACHI support in je bios) En de rest moet dan vrij simpel zijn. Er zijn ook nog een paar retail tutorials op het net, maar die weet ik zo snel niet. Maar met deze iAtkos kun je alvast een heel eind heen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

© 2014 InsanelyMac  |   News  |   Forum  |   Downloads  |   OSx86 Wiki  |   Mac Netbook  |   PHP hosting by CatN  |   Designed by Ed Gain  |   Logo by irfan  |   Privacy Policy