Jump to content

Extentions.mkext hangt tijdens boot.


NicoBerg
 Share

8 posts in this topic

Recommended Posts

Ik had dit ook al gevraagd in het engelse gedeelte van het forum voordat ik in de gaten kreeg dat het ook hier kon :)

 

Het volgende doet zich voor. Ik heb een PC met een amd processor. Hierop draait Lubuntu. Op Lubuntu draait VirtualBox.

Ik vind het leuk om OS's te draaien en mee te spelen dus wil ik ook Mac.

 

Ik installeer iPC OSx86 10.5.6 Universal PPF5 (Final) door efi uit te zetten en de controllers IDE te maken. Installatie verloopt goed, beetje traag maar hij doet het.

Tijdens de eerste boot hangt OSx86 tijdens het laden van Extentions.mkext. Plaatje toegevoegd.

post-1215370-0-38580900-1379799292_thumb.jpg

 

Wanneer ik boot en heel snel op een toets sla dan kan ik het volgende scherm gebruiken. Kan ik daar iets mee en zo ja, wat?

post-1215370-0-90729900-1379799534_thumb.jpg

 

Iemand een geweldig idee? Graag,

 

Nico

Link to comment
Share on other sites

Hi NicoBerg,

 

Welke opties heb je geselecteerd tijdens de installatie? 

Je kunt eens proberen om op te starten met de volgende boot flags: -f -v

 

Het 2e scherm is bij mijn weten UEFI, ben mij echter niet zeker. Hier kun je in ieder geval weinig mee. 

 

Graag ook iets meer informatie over je hardware :)

Link to comment
Share on other sites

Zo, vlot antwoord, tof!

Wil je info over de hardware die daadwerkelijk in de machine zit of die gesimuleerd wordt door Virtualbox?

Wanneer ik in VirtualBox de EFI uit zet kan ik binnen 8 seconden op een toets rammen om opties in te geven.

Wanneer ik dan -f -v doe rolt ie een heel zooitje regels eruit in een kleiner scherm en schakelt dan over naar de GUI (1024x768) en hangt op dat punt.

Ik heb dan een zwart scherm en een hele rustige computer :rolleyes:

 

Tijdens de installatie had ik (dacht ik) weinig opties. Instaleren of niet was zowat de hele keuze die ik had. Ik heb dan ook nog wel een drive aan kunnen maken.

Had ik keuzes moeten hebben of mezelf moeten creeeren?

 

Nico


Ik doe dit uit hobby. Ik vind OS's gewoon leuk. Met plezier installeer ik hem nog eens.

 

Nico

Link to comment
Share on other sites

Bekeek nog even snel de mail voor het slapen gaan, komt niet vaak voor. 

 

Over de machine zelf graag, is ook bruikbaar voor toekomstig advies, mocht je het daadwerkelijk eens native willen installeren. 

Je had in ieder geval een optie moeten selecteren voor de AMD kernel.

 

Voordat je op installeren drukt, heb je links onderin de optie aangepast of geavanceerd, daar zouden meerdere opties beschikbaar moeten zijn, lees de beschrijvingen wel goed door, het merendeel heb je waarschijnlijk niet nodig, en het is beter om te weinig te selecteren als teveel. 

 

Die iPC is ook wel een oude versie van OS X trouwens. Mocht je een relatief nieuw systeem hebben, raad ik je toch de versies vanaf 10.6.8 aan. 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt, gevonden!!!!!!! inderdaad een hele zooi opties. Leuk, ik denk meer pret nu, Staat nu te installeren. Over 1 uur resultaat. Maar niet goed, nog een keer doen, andere opties kiezen, we kunnen een tijdje stoeien.

 

Een nieuwere versie heb ik ook wel oren naar maar dit is het eerste wat ik geboot krijg op deze manier. Weet jij een iso (of dmg) die nieuwer is en ook te installeren blijkt, ik houd me aanbevolen.

 

Ja, native is een zeer zekere optie als het blijkt te werken, en het me bevalt (zal wel) . Ik ga later hier een uitgebreide layout van mijn hardware dumpen. Nu eerst dit laten werken :)

 

Nico

Link to comment
Share on other sites

? wat heb ik voor onbetamelijks geschreven?

 

Iig, Ik was dus binnen en toen kon ik 4 bestanden updaten. Daarna zou de computer zelf opnieuw opstarten. Ik heb hem dat laten doen toen ik lag te slapen.

Vanmorgen stond er een grijs scherm met een appel, aangevreten. Freeze. Jammer nu.

 

Ik moet nu naar een verjaardag, vanavond verder.

 

Nico

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...