Jump to content

3rd party utility to change resolution ?


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
rainfactor

rainfactor

    InsanelyMac Protégé

  • Members
  • Pip
  • 10 posts
I can't seem to change my resolution on my nvidia 8400GS

I ran the latest nv installer. the system detects it but when i want to change the resolution it just crashes on me
I am able to see the screen for about 2 secs, with all the available resolutions, and then everything goes blue and i have to hard reset my machine

Is there any 3rd party utility that i can use to change this properly?

I run Leo4All V3

#2
haggen

haggen

    InsanelyMac Protégé

  • Members
  • Pip
  • 33 posts
http://www.3dexpress.de/
and
http://www.madrau.com/

but I think you gonna need kexts loaded properly anyway.
good luck!

#3
Knuxyl

Knuxyl

    InsanelyMac Protégé

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
so im n00b to mac but learning mucho, how do i get the kexts to load properly? i have the same problem as topic starter.

btwww
use the arrow keys to keep scrolling through the resolutions if u get the blue screen, after a while it will finally get one that works. im at the best res. right now cuz i did that.

#4
SticMAC™

SticMAC™

    "Nobody likes a SmartASS"

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,590 posts
  • Gender:Male
  • Location:Da Bathroom!!
SwitchRes solved my GMA X1300 issues

http://www.madrau.com/


SticMAN

#5
Knuxyl

Knuxyl

    InsanelyMac Protégé

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
soo umm im sure leo4allv3 is leopard 10.5.2 and that program is ONLY for mac os x 10.4. i just installed it and it said it hasnt been tested on 10.5.2 therefore it wont be loaded. it says that in the application enhancer thing.

#6
SticMAC™

SticMAC™

    "Nobody likes a SmartASS"

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,590 posts
  • Gender:Male
  • Location:Da Bathroom!!
Works fine on Leopard!

SwitchRes solved my GMA X1300 issues

http://www.madrau.com/


SticMAN



#7
Knuxyl

Knuxyl

    InsanelyMac Protégé

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
yeah wtf i was looking at that menu thing or w/e that installs with it and it says it doesnt work with 10.5.2 BUT then i looked down by my desktop and switchres was open?? idk wuts goin on with that :hysterical: but can i use this program to change to resolutions that arent in the mac os x display settings? (that my card supports of course :hysterical:)

#8
SticMAC™

SticMAC™

    "Nobody likes a SmartASS"

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,590 posts
  • Gender:Male
  • Location:Da Bathroom!!
Yes add a custom resolution! I made mine the maximum resolution for my machine but with the refresh rate of 60Hz to avoid getting a black and white screen


StiCMAN


yeah wtf i was looking at that menu thing or w/e that installs with it and it says it doesnt work with 10.5.2 BUT then i looked down by my desktop and switchres was open?? idk wuts goin on with that :hysterical: but can i use this program to change to resolutions that arent in the mac os x display settings? (that my card supports of course :hysterical: )



#9
Knuxyl

Knuxyl

    InsanelyMac Protégé

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
alrigghhttt :hysterical: thank you very much
btw i just realized, i was looking at some other program that started with an S :hysterical: thanx very much





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

© 2017 InsanelyMac  |   News  |   Forum  |   Downloads  |   OSx86 Wiki  |   Designed by Ed Gain  |   Logo by irfan  |   Privacy Policy