Jump to content

Placa de Video: GeForce GT 610

• Please log in to reply
4 replies to this topic

PimentelX86

PimentelX86

InsanelyMacaholic

• Local Moderators
  • 2,940 posts

Olá camaradas do fórum mais uma vez estou eu aqui fazendo um tópico na categoria hardware e dessa vez quero saber se a placa de vídeo Zotac Geforce GT 610 possuirá QE/CI no Snow Leopard, Lion ou Mountain Lion.

Quero comprar essa placa, mas não sei se é compatível. Algumas carateristicas:
1 GB DDR3
PhysX Nvidia
DirectX 11
Open GL 4.2
Support 3D

Quem souber se é ou não compatível é só falar.

JCsHands

JCsHands

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

I have this card in one of my builds. I have to set GraphicsEnabler to No and delete all of the AppleIntel, ATI and AMD kexts. I don't know if that is because of my onboard Intel video or the card. It is working in 10.8 and 10.9.

PimentelX86

PimentelX86

InsanelyMacaholic

• Local Moderators
  • 2,940 posts

Olá camarada.

Obrigado por me ajudar. Ajustarei para GraphicsEnabler=No e excluirei as kexts, mas eu tenho que excluir essas kext's que estão dento da S/L/E?

Se o problema for vídeo onboard eu desabilito na Bios.

Ele funciona no 10.8 e no 10.9 com QE/CI?

Grato se responder.

JCsHands

JCsHands

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

You can try to boot with the kexts still in S/L/E, but I had to delete them. I have read others that have been able to use them. In 10.8 and 10.9 I have full QE/CI.

What I would do is try to boot, if DSMOS arrives but the GUI fails to load, then reboot into Single User Mode:

Use the following commands to move into the S/L/E

cd /System/Library/Extensions/

then remove the kexts running the following commands:

rm -r AMD* (it might be lower case, I don't remember)

rm -r ati*

rm -r AppleIntelHD*

There might be a couple of other AppleIntel related kexts that you need to remove. The * is a wildcard, so the command will Remove anything starting with AppleIntelHD.

Good Luck.

PimentelX86

PimentelX86

InsanelyMacaholic

• Local Moderators
  • 2,940 posts

Olá camarada

Eu não consegui entrar no single user. Entro com -s, mas aparece apenas uma mensagem falando sobre o march_kernel e depois lista todas as minhas kexts que estão na pasta extensions, mas antes de terminar de listar o PC reinicia.
Houve um momento que terminou de listar todas as kexts, mas falou sobre algo chamado DMI algumas vezes, deu algumas outras mensagens em baixo e reiniciou o PC.

Tens ideia do que pode ser? pode me ajudar nisto?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

© 2014 InsanelyMac  |   News  |   Forum  |   Downloads  |   OSx86 Wiki  |   Mac Netbook  |   PHP hosting by CatN  |   Designed by Ed Gain  |   Logo by irfan  |   Privacy Policy