Jump to content

ASUS P5W DH Deluxe

- - - - -

• Please log in to reply
223 replies to this topic

aliab

aliab

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 591 posts
Yes

morfy

morfy

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 890 posts

Yes

which is the revision of your card? How did you set the bios heading CPU? I also updated the bios to 2504 but without success. Can you tell me well kext used for the boot?
Through 1000.

aliab

aliab

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 591 posts
My bios is 2901 (as speedstep works with this one) , AI Quiet enabled, Digital Home Mode disabled, Plug and Play O/S disabled, Intel ® SpeedStep™ tech. enabled,
see the fisrt post of this topic for the kexts
i have also a smbios.plist in extra related to mac pro 3.1

my boards are rev 1.04G

the only remaining problems are the restart in 64 and the sleep with energy saver preferences
speedstep is only 2 values i think this may be upgraded but i do not know exactly how to yet ?

guarino85

guarino85

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 11 posts
thank you so much for wi-fi drivers! i'll try it this evening. :P
I've another problem, maybe someone has solved... if i plug a usb drive (such as a usb-pen or a usb-hdd) snow leopard doesn't recognize it, it happens NOTHING... like i've not plugged it!
and another problem with usb: my apple keyboard (original). if i start snow with apple keyboard plugged-in, snow doesn't start (keep in grey screen with apple logo on startup without loading-image on bottom) but if start it with another keyboard plugged-in, it starts without problems. In your opinion is a kext problem or a bios-settings problem? thanks.
PS: until last week, i had the 10.5.8 version installed and apple usb keyboard worked well. When i've installed snow (10.6) for a supply problem i've lost all my bios settings and i had to set it again, that's why i don't know if is a bios-settings problem or a snow leopard's kexts problem. re-thanks!! ;)

guarino85

guarino85

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 11 posts
it works!! thanks!! :)
and i solved my usb problem too!! there were bios-settings not properly setted! Thanks so much!

morfy

morfy

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 890 posts

My bios is 2901 (as speedstep works with this one) , AI Quiet enabled, Digital Home Mode disabled, Plug and Play O/S disabled, Intel ® SpeedStep™ tech. enabled,
see the fisrt post of this topic for the kexts
i have also a smbios.plist in extra related to mac pro 3.1

my boards are rev 1.04G

the only remaining problems are the restart in 64 and the sleep with energy saver preferences
speedstep is only 2 values i think this may be upgraded but i do not know exactly how to yet ?

But how do you test if it is disabled speedstep 64bit? Msn will not work or even CPU-i ....

aliab

aliab

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 591 posts
CPU-i works !
you can see in PerformanceStateArray of ACPI_SMC_PlatformPlugin (IORegistry)
look at this topic you'll learn much about

morfy

morfy

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 890 posts

CPU-i works !
you can see in PerformanceStateArray of ACPI_SMC_PlatformPlugin (IORegistry)
look at this topic you'll learn much about

Many thx. I have used LegacyAGPM and LegacyACPI_SMC_PP in extra for speedstep of Gpu ;)

guarino85

guarino85

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 11 posts
sorry for posting another question... :rolleyes:
i tryied with your audio kext (with and without voodoohda.kext) but 5.1 seems to not work... i can only play in stereo mode, what about a 5.1 solution?

teelakla

teelakla

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 41 posts
Bonjour,

J'ai une question surement un peu idiote mais j'ai beau chercher, je ne trouve pas de réponse.
J'ai tout ce qu'il faut pour mener à bien cette installation mais je suis embeté, je ne sais pas comment installer PC EFI V10.3 sur ma clé USB... j'ai un fichier pcefiv3.diff et je ne sais pas quoi en faire...

Merci d'avance. :)

---

Hello,

I have an answer, surely silly, but I can't find a good reply on the web.
I got all I need to install OSX 10.6 on my PC but I don't know how to install PC EFI V10.3 on my USB Stick. I got a file " pcefiv3.diff " but I don't what to do with it.

Thank you very much ;)

xxx31fr

xxx31fr

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 29 posts
Bonjour à tous

Tout d'abord, merci pour ce forum que je suis depuis plusieurs mois et qui fait un travail formidable pour MAC OS X sur PC.

j'utilise actuellement sur ma P5W DH Deluxe, Mac OS X retail version 10.5.6 et mise a jour 10.5.8

Je souhaite passer en Mac OS X Snow Leopard, mais, j'ai un petit souci avec le tuto du debut.
Je posséde sur un disque dur Mac OS X Leopard fonctionnel.

j'ai un disque dur Sata partitionbné en 2 en GUID.

Je posséde un clé USB.

J'ai Chameleon 2 rc432

la clé USB , je dois la formater en fat ou Mac OS X journalisé?

le fichier PC Efi 3.10.diff trouvé sur le site de netkas.....comment cela s'installe?

le boot sur ma clé USB actuellement avec Chameleon 2 formaté en fat ne me permet pas de booter sur la clé.

Merci d'avance de vos réponses.

teelakla

teelakla

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 41 posts
@xxx31fr : visiblement on a le même soucis... Wait & See.

aliab

aliab

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 591 posts
pour le formatage de la clé USB il faut lire le tuto !

pour Chameleon il faut installer Chameleon-2.0-RC2-r640 et remplacer le fichier boot a la racine par la version PC EFI V10.3 netkas (booter10.1)
pour ce faire il faut rendre les fichiers invisibles visible a l'aide d'un utilitaire ou de ces commandes dans le terminal

defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles -boolean yes
puis
killall Finder

defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles -boolean no
killall Finder pour revenir

teelakla

teelakla

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 41 posts

pour le formatage de la clé USB il faut lire le tuto !

Ce tuto ci ? Je ne vois que "partitionner une clé USB".
Désolé pour la lourdeur..

aliab

aliab

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 591 posts
:(

oui tu as raison il manque la virgule

"partitionner une clé USB et créer deux partitions sur disque SATA (USB), en Mac OS étendu (journalisé) avec l'option GUID"

teelakla

teelakla

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 41 posts
Ok je pense que cette fois j'ai compris, je ne peux pas tester car je ne suis pas chez moi mais je verrais ça de retour chez moi.
Merci beaucoup :)

aliab

aliab

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 591 posts
pour faire fonctionner la mise en veille automatique on peut installer pleasesleep, cet utilitaire apporte avec quelques fonctionnalités intéressantes une plus grande souplesse que l'Energie Saver préférences système

Snow en 32 bit-kernel est désormais fonctionnel et stable avec des solutions plus ou moins élégantes mais c'est bien le résultat qui compte

xxx31fr

xxx31fr

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 29 posts
Merci beaucoup Aliab, ca fonctionne super bien, le loader sur clé USb, l'image ssnow leopard sur un HD...c'est tout bon
par contre, petit souci que je n'arrive pas a resoudre, au chargement de l'image d'install de snow leopard, j'ai ce message d'erreur concernant apparement le JMICRON:

Warning - kext com.jmicron.JMicronATA declares no com.apple.kpi.* dependencies. If it uses any KPIs, the link may fail with undefined symbols.
kxld[com.jmicron.JMicronATA]: The Mach-O file is malformed: Invalid magic number: 0xbebafeca.
Can't load kext com.jmicron.JMicronATA - link failed.
Failed to load executable for kext com.jmicron.JMicronATA.
Kext com.jmicron.JMicronATA failed to load (0xdc008016).
Failed to load kext com.jmicron.JMicronATA (error 0xdc008016).
Couldn't alloc class "JMicronATAPCIRoot"

aurais tu, a tout hasard, une idée de comment resoudre cet erreur?

merci d'avance.

crackinette

crackinette

InsanelyMac Protégé

• Just Joined
  • Pip
  • 3 posts

Merci beaucoup Aliab, ca fonctionne super bien, le loader sur clé USb, l'image ssnow leopard sur un HD...c'est tout bon
par contre, petit souci que je n'arrive pas a resoudre, au chargement de l'image d'install de snow leopard, j'ai ce message d'erreur concernant apparement le JMICRON:

Warning - kext com.jmicron.JMicronATA declares no com.apple.kpi.* dependencies. If it uses any KPIs, the link may fail with undefined symbols.
kxld[com.jmicron.JMicronATA]: The Mach-O file is malformed: Invalid magic number: 0xbebafeca.
Can't load kext com.jmicron.JMicronATA - link failed.
Failed to load executable for kext com.jmicron.JMicronATA.
Kext com.jmicron.JMicronATA failed to load (0xdc008016).
Failed to load kext com.jmicron.JMicronATA (error 0xdc008016).
Couldn't alloc class "JMicronATAPCIRoot"

aurais tu, a tout hasard, une idée de comment resoudre cet erreur?

merci d'avance.

Je crois avoir eu le même problème que toi.
Quand tu installes Chameleon sur la clé USB, il crée un dossier "Extensions" dans "Extra" avec des fichiers .kext. J'avais du supprimé ce dossier et juste recopier le fichier extensions.mkext dans Extra.

Bonne chance

xxx31fr

xxx31fr

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 29 posts
crackinette > c'est tout bon.
par contre, nouveau message : (au moins ca avance...a petit pas, mais ca avance :) )

'Firewire runtime power conservation disabled
com.apple.AppleFSCompressionTypeZlib load succeeded.'

comment le résoudre?

merci d'avance.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

© 2014 InsanelyMac  |   News  |   Forum  |   Downloads  |   OSx86 Wiki  |   Mac Netbook  |   PHP hosting by CatN  |   Designed by Ed Gain  |   Logo by irfan  |   Privacy Policy