Jump to content
Fiox89

[Consiglio] Scelta monitor confortevole

13 posts in this topic

Recommended Posts

Ciao ragazzi

Sulla scia di [Consiglio] Scelta dissi i5 2500K apro quest'altro topic, spero ne vengano fuori anche qui ottimi consigli per tutti coloro che vorrebbero di più dal loro monitor

Il monitor è la parte del pc che abbiamo difronte sempre, tutti i minuti, e per chi come me ci passa parecchie ore al giorno, credo sia una scelta "delicata"

Si può risparmiare sull'hardware, ma meglio spendere qualcosa in più per il monitor. Si cambia dopo tanti anni, e può fare la differenza fra il piacere/dispiacere di stare al pc

Iniziamo. Lo scopo e le caratteristiche da ricercare solo quelle che cercano un po tutti

- riposo per gli occhi

- ottimi colori/contrasto/luminosità

- risoluzione (ormai il full HD è diventato uno standard)

- tempo di risposta

- Monitor TV (opzionale), perchè no, all'occasione fa piacere riutilizzare il monitor per vedere la tv

- Dimensione 21,5 o 22" (dimensioni maggiori non credo di sopportarle)

- LED, ormai gli LCD stanno andando in pensione. L'ideale sarebbe un FULL LED ma non so se ne esistono, l'unico che "sembra" full led è l'Asus MS228H, ma non ci metterei la mano sul fuoco

Dalle mie brevi ricerche son venuti fuori questi 2 modelli

Asus 22T1E, è un monitor tv, credo abbia il sintonizzatore integrato. Ha solo un difetto, è un TN quindi non ha tecnologia IPS

Asus ML229H, questo modello è un IPS, con tutti i pro ed i contro che ne derivano. Il tempo di risposta dichiarato è però di soli 5ms a differenza di tutti gli IPS in circolazione. Inoltre vagliavo l'opzione di collegare un decoder con uscita hdmi a questo monitor, ed avere quindi la tv sul monitor. Anche se mi sembra di aver capito che non è dotato di casse audio, ma solo di un jack 3,5

A quanto pare non esistono monitor tv IPS a questo polliciaggio

Pareri? Altri monitor consigliati?

L'uso che se ne fa è il solito, non sono un gamer quindi non mi interessa una risposta di 2ms, ma non voglio neppure un monitor che abbia qualcosa come 12/18 ms di risposta

Advertisement

Ciao Fabio :)

I benq sono famosi per qualità, non so se si possa dire la stessa cosa per l'affidabilità nel tempo. Tu hai riscontri personali?

Mi sembra che non sia un IPS quel monitor

Certo io ho da parecchio tempo un Benq V2420H e ti dico per me ottimo sono partito con un 19" e poi sono passato al 24"

Altre marche mai provate parlano bene dei Dell ma anche Asus

Poi dipende anche dal badge

Beh come budget io credo sui 150 euro anche qualcosa in più, infatti il primo modello di asus costa 180 almeno

Prendo in considerazione anche questo benq, ma visto che faccio la spesa vorrei prendere un IPS che dicono essere migliori

eheh diciamo che preferisco prenderlo direttamente nuovo ;)

tra l'usato ed il nuovo c'è troppa poca differenza in genere...

24" credo sia troppo...provengo da anni di portatile con 15,6" già stare ad un 19 pollici è stata una fatica. Lo sto scegliendo da 21,5 solo per avere il full HD, ed anche perchè il divario tra 19 e 21 pollici è così sottile da non giustificare il prezzo per un 19"

Della serie "tanto vale comprare il 21"

Benq fa anche dei monitor da 22, mi rimane da capire se sono ips, pochi costruttori danno tutte le specifiche sui loro prodotti

Alla fine mi sto indirizzando sul 23"... il motivo è semplice

Tutti i monitor 21-22 pollici hanno un Pixel Pitch troppo basso...e quindi scritte minuscole (tralasciando l'aumentare i DPI)

i 23" invece hanno un Pixel Pitch di 0,265 mm, la conseguenza immediata è una maggior facilità nel'uso quotidiano, quindi meno affaticamento per l'occhio

Alla fine mi sto indirizzando sul 23"... il motivo è semplice

Tutti i monitor 21-22 pollici hanno un Pixel Pitch troppo basso...e quindi scritte minuscole (tralasciando l'aumentare i DPI)

i 23" invece hanno un Pixel Pitch di 0,265 mm, la conseguenza immediata è una maggior facilità nel'uso quotidiano, quindi meno affaticamento per l'occhio

Infatti ottima spiegazione ecco perché ho puntato a un monitor da 24"

Avendo avuto un 19" la scelta successiva e' stato anche ad avere una buona visualita'

Ottima scelta in pollici

Esatto...purtroppo la scelta del 23-24 pollici sembra quasi obbligata se non si vogliono aver problemi di lettura nel comune uso web/office

L'alternativa sarebbe un 22" con risoluzione 1680x1050 se non ricordo male

Far lavorare un monitor da 1920x1080 a risoluzione più bassa significa costringerlo a fare una interpolazione, e di conseguenza ci può essere una sfocatura. Quindi non ci sono molte alternative

Visto l'uso che ne vorrei fare (anche come tv) mi hanno orientato lo Iiyama XB2374HDS, monitor con casse audio integrate, che sarebbe l'ideale

Ora mi faccio un giro per vedere se ne esistono altri con casse integrate

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By LarryKu
      Hi everyone,
      I am new, I hope I am posting in the correct forum.
      My specs:
      Processor: Core i5 6500 Skylake 3.2ghz
      Mobo: Gigabyte h170-d3h
      M2SSD: WD Black 256gb PCIe (Mac OSx)
      SSD: Samsung 860 Evo (WIndows 10)
      HDD: WD Blue 1TB
      GPU: Radeon RX 480
      Monitor: BenQ RL2460 24"

I was able to install High Sierra on a new m2 drive, that I added to the above configuration with windows 10 already installed.
      I had a few issues during install, including the monitor turning off at boot screen.

Unfortunately, this persists even now. It turns off at about 60% of the progress bar, and to turn it on again I have to unplug/plug back my hdmi.
      Additionally, while all of the usb ports worked during install and while running it out of the clover I had on the usb stick, only the rear ones appear to work now.
      The audio doesn't work either, though I added the correct patch according to my mobo

Lastly, my other drives are not recognized in the bios anymore. They run fine from boot override but they don't show up in the boot priority (while multiple entries of mac OS do, and they seem to increase in number at every reboot)

Thanks in advance for the help
    • By End3rPwr50
      Hi, I wanted to install macOs 10.13 on my notebook.
      Here are the technical specifications:
      -Intel i7 6500U 2.50GHz Skylake (CPU)
      -12GB ram dd4 (RAM)
      -hp 81EC (MOTHERBOARD) with BIOS insyde F09
      -Intel HD Graphics 520 - AMD Radeon R7 M440 (Graphics cards)
      -Realtek PCIe FE Family Controller (Ethernet)
      -Broadcom BCM43142 802.11 bgn Wi-Fi M.2 Adapter (Wifi and Bluetooth)
      -Realtek High Definition Audio - Audio Intel® per schermi(HDMI)

Thanks in advance

• By bravc
      After successful Sierra 10.12.6 install, the internal display is not recognized post boot. However, external display through HDMI works fine. Trying to use Intel 630HD graphics. The internal display works when booting with 0x123456789 as Fake ID but not when using ig-platform-id of 0x59120000 and no Fake ID. SMBIOS is MacBook Pro 14,3. Thanks in advance. 

Specs:
      i7-7700HQ
      8 gb 2400 MHz ddr4 ram
      Intel HD Graphics 630
      GTX 1050 4gb vRam
      EFI.zip
    • By hornpipe2
      I have a Mac Mini 2006 (upgraded) with Intel GMA950 graphics, running MLPostFactor 10.8.5.  It is connected to an ASUS VS197 LCD panel using DVI-D.  This is natively a 1366x768 panel that is recognized and works fine.

However, the other choices for resolution are 4:3 800x600 and 1024x768, and then the oddballs 832x624 and 1360x768.  None of these are useful as a low-resolution widescreen for gaming or watching DVD content.  Specifically I want to get access to 848x480 or 854x480, and also 1024x576.  SwitchResX makes these choices available, but it doesn't work with a "full screen" game, presumably because the game directly queries OSX Display to get a list of valid resolutions and SwitchResX is bypassing that system instead.

So the solution is obvious: buy a new computer pull the monitor's EDID data, hack it to enable new resolutions, and then tell OSX to use this custom EDID instead of the one retrieved from the monitor.

Following the steps of the EDID injection guide, here is where I am:

* Retrieve EDID, DisplayVendorID etc from ioreg.
      00 FF FF FF FF FF FF 00 04 69 F2 19 24 94 00 00 31 16 01 03 80 29 17 78 EA F5 45 A4 55 50 9E 27 0F 50 54 BD EE 00 81 C0 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 66 21 56 AA 51 00 1E 30 46 8F 33 00 9A E6 10 00 00 1E 00 00 00 FD 00 32 4B 18 53 11 00 0A 20 20 20 20 20 20 00 00 00 FC 00 41 53 55 53 20 56 53 31 39 37 0A 20 20 00 00 00 FF 00 43 43 4C 4D 54 46 30 33 37 39 32 34 0A 00 F1 * Use an EDID editor to enable new 848x477 and 1024x576 resolutions.  (Verify with an online EDID tool, and compare to the previous version)
      00 FF FF FF FF FF FF 00 04 69 F2 19 24 94 00 00 31 16 01 03 80 29 17 78 EA F5 45 A4 55 50 9E 27 0F 50 54 BD EE 00 81 C0 4B C0 4B CA 4B CF 61 C0 61 CA 61 CF 01 01 66 21 56 AA 51 00 1E 30 46 8F 33 00 9A E6 10 00 00 1E 00 00 00 FD 00 32 4B 18 53 11 00 0A 20 20 20 20 20 20 00 00 00 FC 00 41 53 55 53 20 56 53 31 39 37 0A 20 20 00 00 00 FF 00 43 43 4C 4D 54 46 30 33 37 39 32 34 0A 00 47 * Create a new subfolder and plist within /System/Library/Overrides/Display/ containing the new EDID string and monitor name.
      * Reboot.

Now the problems begin.  Even though the plist file is being read (which I know because the Monitor Name has changed in Displays), the custom EDID is not being used.  When I dig into IORegExplorer I am able to come up with AAPL00,EDID string and it is the unmodified one read from the monitor.  I even tried a plug-and-unplug while OSX is running, and also tried to reset the SMC and NVRAM, but no dice.

Do I need to start digging into DSDT hacking?  Is the Intel driver pulling down EDID during boot and I need to override it somewhere else?  What am I missing here?
    • By owiowi
      Hi everyone, 
      I got a very odd problem after updating to 10.12.5 and I'll try explaining it to the best I can along all troubleshooting I did...

I have a Macbook Pro retina 13" (early 2015) that I've always used with two Samsung external monitors (both are the same model). One of them is connected directly through the HDMI port located on the right side of the Macbook Pro, the other one connected through a thunderbolt-to-HDMI cable. It has always worked until last week when I updated to 10.12.5.
      After the update, I quickly noticed that my Macbook Pro wouldn’t detect any external display via thunderbolt-to-HDMI. Thus, I started a long process of troubleshooting, and here’s all I’ve tried:
      Assuming it could have been a defective cable, I’ve tried 3 different ones, still no luck I’ve tried both thunderbolt entry, still no luck I’ve tried thunderbolt-to-VGA, it WORKS, yes, I know this is insane. I’ve tried to connect thunderbolt-to-HDMI (still with all 3 cables) on older Samsung monitors (again two older monitors were the same model, it was my old setup)… it worked Then, I assumed it was the Samsung monitors that were broken (the two of them at the same time…? Odd, isn’t it?). Thus, I tried to connect them on my mac mini, the same way I always did on my Macbook pro… And it works… Then I tried to reproduce the problem on my mom’s Macbook Pro retina 13” (exact same model I have the problem with and same update)... It works Then I assumed the problem must be coming from my Macbook Pro. Thus, I booted on Windows 8 (bootcamp), it works. Starting to lose my mind… I booted from an external hard drive I have (running an early sierra version), it didn’t work either (I had used this external hard drive in the past and it was WORKING) I've done a factory reset, still not working EDIT (forgot to mention):
      SMC, no luck NVRAM, no luck  
      So in a nutshell, the problem seems to appear only via thunderbolt-to-HDMI, only on this specific Macbook Pro, and specifically on macOS.

I’m no expert and I don’t know what else I can do. Of course I've tried contacting Apple many times but they keep blaming me for updating my mac and/or Samsung for making the environment not compatible, which I believe is a total nonsense. 

Has anyone encounter any similar problem? Does anyone know what it could be?

I’m desperate so I’d like to thank y’all in advance for your help.

Cheers