Jump to content
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Announcements

• Similar Content

• By cvad
      View File Bootdisk Utility
      Make bootable USB Flash Disk for MAC OS X with Latest Clover bootloader revision fast and easy by one click! under OS Windows.
      Special utility from cvad & russian MAC community for new hackintosh users.

Enjoy...

For more information and complete instructions please see this topic.

Anyone who likes the program, please support its Community Score.

Feel free to "Rate File"
      Submitter cvad Submitted 04/28/2013 Category Bootloaders  
    • By STLVNUB
      Script file to clone and help build Clover or Opencore repos
      Script will create link to itself in /usr/local/bin/bob
      Script SHOULD fix up any stray bobs you may have.
      Then you only need to type bob. and a parameter
      "a" for ACID repo, official
      "d" for ACID repo DUET build
      "c" for CLOVER
      "e" to erase UDK Folder
      Easier typing bob than.....usual stuff
      YOU WILL NEED TO cmod+x THE SCRIPT
      Enjoy

• By Flavio1989
      Hello everyone.

I hope you’re all having a good day.

I’m trying to do a clean install on MacOS Catalina 10.15.5. But I’ve not been able to even boot into the USB installer.

My System Specs are:
      _ASUS X99 Deluxe II
      _intel i7 6950X Broadwell-E
      _AMD RX 5700 XT Anniversary edition
      _128GB of DDR4 RAM @ 2400MHz
      _ASUS Thunderbolt Card
      _Bootloader Clover r5119 (latest version)
      _The drive I’m trying to install to is a NMVE Samsung 950 Pro

I’ve been trying for a couple of days as I was having some issues relating to the Memory Fix (AptioMemoryFix). But I solved those by changing the FakeCPU in my config.plst. I actually don’t know if it was that that fixed it since it’s together with a million other things I tried including trying to change boot loader to OpenCore. For now I prefer Clover.

Now the boot process is going quite a bit further but I’m having some Kernel Panics and reboots at the point shown in the picture. I tried googling the issue before bothering this forum and several things but no luck yet.

To troubleshoot the issue I’m currently doing the following steps:
      _I disconnected all not essential drives, I only have the target drive plugged in
      _I removed all the PCI-e Cards other than the GPU.
      _I Used all the suggested BIOS setting (no OC or other extra)
      _Left only 2 modules of RAM out of 8 in the correct slots (per MOBO manufacturer Manual)
      _ALL external peripherals are disconnected. Just my monitor, keyboard and mouse
      _the monitor is connected to the GPU via HDMI
      _Plug the USB Installer into a USB2 port, and even creating another installer on a spare drive and connecting internally via SATA

I have a MacBook Pro where I can modify the EFI folder and do the necessary changes.

I must point out that the Hack was working amazingly for the past 3+ years with a GTX 980 Ti (last working OS High Sierra). Since I was having issue in booting into the installer from the start I ditched the old EFI folder and build a new one

I’m attaching the photo of my Kernel Boot and my EFI Folder.

If anyone can help me I’ll be very grateful. I bet it’s an extremely stupid fix I overlooked due to being tired.

Thanks in advance

EFI_10_15_5_X99D2_i76950X_FB_23062020.zip
    • By Preet
      I am getting only one syntax compile error after patching with the rehab man Skylake generic and hp g6 2221ss.
      Error: syntax error, unexpected PARSEOP_ARG1
      Error example on Tony Mac ( Link - https://www.tonymacx86.com/threads/solved-unable-to-compile-dsdt-syntax-error-unexpected-parseop_arg1.201774/)
      I found a guide on using refs.txt but I do not know how to use it with the new maciASL on this GitHub (link -https://github.com/acidanthera/MaciASL/releases). 
      System Info Pavillion AU003tx. (Skylake i5, intel HD520)
      Please respond, I would love to have the battery status working. Thanks in advance!!
    • By deomkds
      Esse post tem o propósito de documentar os patches necessários para a utilização da kext VoodooI2C e seu satélite VoodooI2CHID no notebook Acer Aspire F15 (ACER-F5-573G).

VoodooI2C é um projeto que adiciona suporte para dispositivos que utilizam o barramento I2C. O trackpad ELAN0501 do notebook Acer Aspire F15 utiliza esse barramento internamente.

As outras opções para ativar o trackpad neste notebook envolvem usar o VoodooPS2Controller ou o ApplePS2SmartTouchPad. O problema do primeiro é que... bem, ele não funciona. No momento em que o trackpad é tocado, o cursor pula pela tela toda sem parar. Já o segundo é o mais fácil pois funciona bem e é capaz de prover funções de multitoque e gestos. Porém, eu sempre achei alguns gestos do ApplePS2SmartTouchPad meio esquisitos, como a rolagem que não acompanha o toque precisamente como aconteceria em trackpads Synaptics no macOS.

Então descobri que era possível usar o VoodooI2C com trackpads ELAN e resolvi tentar. Ao contrário do ApplePS2SmartTouchPad, o VoodooI2C necessita de muita configuração prévia, sendo o mais complicado o processo de GPIO pinning, mas fiquei bastante feliz com os resultados. Esse post documenta os patches usados.

Meu hackintosh é baseado na EFI de johnnywolinger para macOS 10.14. Não o conheço, mas já deixo meus agradecimentos por ter facilitado minha vida. Como estou rodando o Catalina 10.15.5, tive que atualizar algumas kexts (WhateverGreen se não me engano) para evitar um KP durante o boot. A DSDT que eu estou utilizando veio do repositório dele. As únicas alterações que fiz foram os patches necessários ao VoodooI2C.

PASSOS
      1. Baixe o MaciASL neste link.
      2. Abra a sua DSDT nele e aplique os patches [GPIO] GPIO Controller Enable [SKL+] e [Windows] Windows 10 Patch, conforme foto no spoiler. O propósito desses patches é explicado em detalhes no guia de instalação do VoodooI2C. Simplificando, o primeiro patch ativa os interrupts e o segundo permite que o macOS enxergue o dispositivo I2C.
      3. A partir disso, é necessário aplicar os patches específicos de cada computador. No spoiler, eu explico o processo que usei para encontrar as informações. O texto só faz sentido se você já leu o guia de instalação original. Caso não esteja interessado nos detalhes, siga em frente.
      4. Na DSDT, encontre o method _CRS, que está no final do dispositivo TPDE.
      5. Encontrado o Method _CRS, copie o código abaixo.
      Name (SBFG, ResourceTemplate () { GpioInt (Level, ActiveLow, ExclusiveAndWake, PullDefault, 0x0000, "\\_SB.PCI0.GPI0", 0x00, ResourceConsumer, , ) { // Pin list 0x003A } }) Method (_CRS, 0, Serialized) // _CRS: Current Resource Settings { Name (SBFB, ResourceTemplate () { I2cSerialBusV2 (0x0015, ControllerInitiated, 0x00061A80, AddressingMode7Bit, "\\_SB.PCI0.I2C0", 0x00, ResourceConsumer, , Exclusive, ) }) Return (ConcatenateResTemplate (SBFB, SBFG)) } 6. Copiado, volte ao MaciASL e selecione todo o Method _CRS, conforme a foto. Selecione desde o "Method (_CRS" até aquela última chave que está no mesmo nível de Method.

7. Cole, substituindo todo o Method. Deverá ficar assim depois de colado. Note que temos um item chamado Name SBFG e um chamado Method _CRS.

8. Se estiver tudo certo, compile a DSDT e coloque na pasta EFI/ACPI/Patched, onde o Clover está instalado.

Pra finalizar, basta instalar as kexts VoodooI2C e VoodooI2CHID na pasta de kexts do Clover. Ambas podem ser baixadas aqui.
      Se tudo der certo, ao reiniciar, o trackpad deverá estar funcionando corretamente.

CONSIDERAÇÕES FINAIS
      Se isso parece difícil demais, não esquenta. A VoodooI2C nem é tão melhor que a ApplePS2SmartTouchPad assim. Fiz mais por curiosidade do que por necessidade.
      Se você quiser BAIXAR A DSDT PRONTA, acesse o repositório do johnnywolinger. Tem tudo lá.
      Por que usar VoodooI2CHID em vez de VoodooI2CELAN? Basicamente, a segunda não funciona. Eu testei tanto com o pin 0x3A quanto com o pin 0x9A. Aparentemente, ela só funciona com dispositivos ELAN mais antigos.
      Por fim, quero transformar esse patch num patch automático a ser utilizado no MaciASL, só que não sei como faz. Se eu aprender, edito o post.