Jump to content
  1. MaLd0n

MaLd0n

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By gengik84
      First beta is out... build 18D21c
    • By fantomas1
      macOS Mojave 10.14.3 beta (18D21c)
    • By RogerDodger93
      Salve a tutti ragazzi,
      Mi sono appena iscritto e innanzi tutto vorrei esprimere la mia gratitudine per l'aiuto offerto. Il mio problema come da titolo riguarda il mio Pavilion Power 15 più precisamente il modello cb015nl. Ho notato che c'era un altro topic su un modello simile ma immagino che anche se i modelli sono simili non è detto che siano compatibili quindi ne ho creato uno per il mio modello. Per arrivare al dunque, sono riuscito ad installare con successo Mojave 10.14 ma ho riscontrato diversi problemi una volta avviato l'OS. Quello che non riesco a far funzionare è l'indicatore della batteria, il power managment (Stop non funziona e la luminosità), la porta ethernet e credo che la scheda wifi sia incompatibile, le gesture del trackpad, e l'audio che con una scheda audio esterna funziona a meraviglia e l'ultimo grosso problema è che non riesco a far partire clover senza la usb di installazione, ho installato clover bootoader sull'hd dove ho mojave ma niente senza la usb mi parte il bootloader di hp/windows. Premetto che sono partito con una copia di mojave scaricata dall'appstore. Vi allego il report di HackInfo sperando che possa essere d'aiuto per il troubleshooting
      HackInfo_Report.zip
    • By fusion71au
      Clover r4799 ISO compiled with GCC and minimal config.plist compatible for use in VMWare Workstation.

Tested with unlocked Workstation 15 running OSX 10.9 -->10.14 guest in Windows X64 host.

Installation
      1. Download and unzip "EFI_Clover_r4799 for VMware.zip". Mount Clover-v2.4k-4799-X64 by double clicking on it.
      2. Mount your VM's EFI System Partition eg in terminal
      sudo diskutil mount disk0s1   3. Copy EFI folder from step 1 into the EFI partition
      4. Shutdown the VM, add bios.bootDelay = "3000" to your VM's vmx file
      5. Reboot your VM, press <F2> to access the VMware Boot Manager and add CLOVERX64.efi to the boot menu.

Substitute your own unique and valid MLB and ROM variables in the /EFI/CLOVER/config.plist (Rt Variables section) to activate iMessage/Facetime on your VM.
    • By philippd
      Hey there

So I managed to do a vanilla install of 10.14 on my new machine.
      I have 2 exact same displays hooked up to my ASUS STRIX RX470 8G.
      Display 1: connected via HDMI
      Display 2: connected via DVI to HDMI cable

Display #1 works perfectly fine, but display #2 has a really ugly pink/ magenta tint to it.

In Clover (in fact even in the first half of booting) the second display has the colors just right.
      Then, my screen glitches/ flashes for a second
      The display #1 continues to work properly, #2 turns pink.

Any help would be very much appreciated!