Jump to content
Sign in to follow this  
Followers 0
Nanukbcn

AYUDA: Sierra se reinicia en vez de apagarse

6 posts in this topic

Recommended Posts

Hola! Necesito ayuda para solucionar este problema.

Instalé Sierra en mi Hackintosh, en un disco SSD. Todo parece funcionar de maravilla. Pero, cuando apago la computadora, se reinicia. La única forma de apagarlo haciéndolo manualmente apretando el botón en el CPU.

Además, cuando se reinicia me aparece una pantalla, justo después del bootloader de Clover, con un letrero "Su computadora se reinició por un error". Y también al terminar de cargar Sierra sale una ventana que también tienen un mensaje de error al reinicio. Una vez en Sierra, todo vuelve a funcionar bien. Es sólo el apagado.

He intentado mi maneras y no consigo arreglar el error.

• Ya modifiqué el config.plist para seleccionar el FIXshutdown. También seleccioné Halt Enabler y modifiqué el dakewake. Ninguno funcionó!
  • Leí que el error podría arreglarse si deshabilitaba el Wake up LAN en mil BIOS. Lo busqué pero no tengo esa opción. No esta incluso después de actualizar la BIOS.
  • También he intentado usando diferentes SMBIOS para nombrar a mi computadora. Probé iMac14.2, iMac 13.2 y MacPro 5.1 y hasta ahora ninguno me ha funcionado.
  • Incluso intenté modificar el DSDT de el SMBIOS que seleccionaba para incluir un código que fuerza el apagado. Logré que se apagara la pantalla, pero nunca el CPU, con lo cual aún necesito el apagado manual y la próxima vez que inicio me salen las pantallas de error.
  • Intenté borrando el archivo emuvariableuefi-64.efi que según lei en un comentario a alguien le funcionó. A mi no me funcionó porque de hecho ni siquiera tenía el archivo.
  • Finalmente, me descargué un parche de DSDT para mi tarjeta madre y lo apliqué, desafortunadamente no ayudó en nada.

Si alguien me puede ayudar, sería increíble... YA ME QUEDÉ SIN IDEAS y no encuentro nueva información en internet de qué poder hacer.

M compu tiene estas características:

Tarjeta madre: GA Z77-DS3H

CPU:  Intel i5-3570 3,4 GHz

Tarjeta gráfica:   GTX 660 Ti

Gracias!!!

Advertisement

Estás seguro que no tenés ningun USB conectado? Bluethoot, teclado, discos externos. No sólo apagados, sino desenchufados del USB. 

Estás seguro que no tenés ningun USB conectado? Bluethoot, teclado, discos externos. No sólo apagados, sino desenchufados del USB. 

Segurísimo que no tengo ningún USB conectado. Ya intenté desconectando todo y apagando el equipo.

La respuesta es la misma: Reiniciado automático y pantalla con mensaje de "Su computadora se ha reiniciado por un problema".

Tenes una instalación limpia? O metiste mucho Kext?

Subi el confyg y la carpeta de Clover, es lo mejor para ver que tenes.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By L0L_7717
      hello guys, i need some help, when I try to install, I get the error "panic.apple.com to report this panic". 
      my computer is a lenovo g400s touch with an Intel i3 3110m and a intel hd graphics 4000, it has 4gb ram.
      i'm using opencore bootloader 
      i think is a graphic card error in config.plist.
      thanks guys

i attached the pendrive files here
      Desktop.rar
    • By MaLd0n
      Install MacOS with Olarila Image, Step by Step, Install and Post Install  
      https://www.olarila.com/topic/5794-hackintosh-guide-install-macos-with-olarila-image-step-by-step-install-and-post-install-windows-or-mac/
          First... If you need DSDT edits for SkyLake, KabyLake or CoffeeLake... -Post your full Clover folder with original tables in Origin folder(Extract with F4 in Clover boot screen) -Post Ioreg, extract with Ioreg Explorer http://www.insanelymac.com/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=222606 -Run it, post files generated in your desktop http://www.insanelymac.com/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=222609  Installation   --Create a bootable copy of macOS Sierra Check out the link http://www.insanelymac.com/forum/files/file/559-flash-drive-maker/   --Create a bootable copy of macOS HighSierra Check out the link http://diskmakerx.com/   --Paste my EFI folder into EFI partition  EFI GA H110M-S2.zip     --Install Sierra/High Sierra and boot into system!   Post Installation   --Paste my EFI folder into EFI partition  EFI GA H110M-S2.zip     --Reboot and activate video!   -Nvidia WebDriver Sierra http://www.insanelymac.com/forum/topic/312525-nvidia-web-driver-updates-for-macos-sierra-update-07212017/ -Nvidia WebDriver High Sierra http://www.insanelymac.com/forum/topic/324195-nvidia-web-driver-updates-for-macos-high-sierra-update-10162017/ -Cuda http://www.insanelymac.com/forum/topic/302795-cuda-90214-is-out-update-10162017/   --DSDT My DSDT with Skylake patches DSDT.GA H110M-S2.zip   Patches -FIX ERRORS AND WARNINGS -HPET -SATA -DMAC -SLPB -DARWIN -LPC -XHCI -PLUGIN TYPE -HDAS to HDEF -HDEF -RTC -IRQs -SBUS -BUS1 -MCHC -ALS0 -SHUTDOWN -LAN -USBX -PMCR -EC -PNLF -HDMI   -Credits and thanks to the old and new people in the community who developed patches, kexts and bootloaders!   Slice, Kabyl, usr-sse2, jadran, Blackosx, dmazar, STLVNUB, pcj, apianti, JrCs, pene, FrodoKenny, skoczy, ycr.ru, Oscar09, xsmile, SoThOr, RehabMan, Download-Fritz, Zenit432, cecekpawon, Intel, Apple, Oracle, Chameleon Team, crazybirdy, Mieze, Mirone, Oldnapalm, netkas, Elconiglio, artut-pt, ErmaC, Pavo, Toleda, Master Chief and family, bcc9, The King, PMheart, Sherlocks, Micky1979, vit9696, vandroiy2013, Voodoo Team, Pike R. Alpha, lvs1974, Austere.J, CVad and many, many, many others!   We're all here to have fun and learn from each other!   ENJOY!  
    • By Prasanth_1991
      I recently installed Hackintosh Sierra. I don't have dedicated graphics card so I just used Intel integrated graphics which is Intel HD 4600 but since the Mac OS Sierra graphics acceleration not supported by native VGA output I'm left out options. I tired many things but nothing works. It's 2020 I'm pretty sure many people probably have better solution for this, if yes please help me.   Details PC Spec  i7 4790k HD 4600 Motherboard Gigabyte B85M-D3H-A
    • By Krustif
      Hello.

Last week I had an intempestive shutdown and couldn't start again ( error allocationpages 0X000.... type2). By mistake I upgraded the bios and had to downgrade it again.
      It solve the error allocationpages 0X000 problem.
      and I can reboot with my system SSD (I worked with for 2 years with any problem since the error allocationpages 0X000)
      but now I cannot shutdown. (See attachment) It seems I had a problem with the NVMe implantation but I don't know how to resolve it.
      I didn't change any configuration. I just format the NVM after my (error allocationpages 0X000).  I had this NVMe SSD before and it is not the disk system.

mid-Solved

Now, system shutdown but not the computer.

Thank you

Asus Deluxe X299
      X7820
      Ram Corsair 4X16
      GeForce GTX  1070 Ti
      SSD Crucial 1T  (system)
      SSD Crucial 500 (backup system)
      Samsung 970 ( M2-2 socket 3)

config.plist
      iMac Pro de christophe.ioreg.zip
    • By fercho3138
      Hi!
      So I've successfully built my rig and installed Mac os
      Gigabyte Aorus Z390 Pro Wifi Intel Core i7 9700k Ballistix Sport 32gb Samsung evo 500gb nv Sapphire Radeon RX 580 Pulse Corsair h60 The thing is that I got it running perfectly, even performed some heavy video renderings with no problem but sometimes it just restarts on its own, sometimes when I'm using Chrome, sometimes when I'm editing or whatever other task. Last time it happened I got the forbidden sign on the screen so I tried to boot up again using the -v flag and I got the "Couldn't allocate runtime area" message, which is very strange because I had no problems in booting up the system after I made my configurations in the config.plist

Please someone give me some help with this problem, I'm completly stucked!!
      config.plist