Jump to content
Sign in to follow this  
Followers 0
JuniorDubleGamer

Quais passos tomar? Instalação Dual Boot - WIN 10 - EL CAPITAN

22 posts in this topic

Recommended Posts

Olá amigos, sou novo no fórum e gostaria de saber algumas dicas básicas para começar o processo de Dual Boot entre WIN 10 e El Capitan. Primeiro, minhas configurações:

8GB RAM (2x4GB)

Placa-mãe: P8 H77 M-LE

Intel Core I7 3770 CPU 3.4Ghz

VGA R9 280X AMD

HD 1TB

SSD 240GB

Em 2012, eu tinha conseguido fazer um dual boot funcionar entre WIN 7 + Mountain Lion no mesmo HD.

Me lembro que foi bem difícil conseguir, já que estava dando vários erros. Atualmente não lembro quase de nada do que eu tinha feito na época para funcionar, apenas que usei um Niresh ML.

Agora quero voltar a fazer, pois já não tenho mais o setup Win 7 + ML. Porém, mudei uma peça do meu PC. Antes tinha conseguido com uma VGA Nvidia GTX 580 sem problemas de compatibilidade.

Atualmente tenho uma VGA AMD R9 280X. Não sei se vou enfrentar muitos problemas com essa placa, gostaria que os mais experientes pudessem me ajudar nisso.

Já tenho o Win 10 e alguns poucos programas instalado no SSD, com vários arquivos de música e jogos no HD de 1TB. Nesse caso, como eu faria para instalar o El Capitan? Eu quero instala-lo no HD e deixar o SSD com o windows mesmo, mas sem mexer em nada na partição que deixo meus arquivos de música e alguns jogos do HD.

Para fazer esse processo, tenho de ter um pendrive de 8GB? Me lembro que em 2012 fiz com um DVD mesmo. Qual seria a melhor versão do El Capitan para usar? Ainda existem aqueles Niresh? iAtkos? Vocês recomendam utiliza-los?

Me desculpem pelas várias perguntas. Mas queria ter uma base de informações para poder começar o processo. Obrigado!

Advertisement

Esqueça iATKOS pois não tem suporte aqui! Distro vc não sabe o que está sendo instalado, portanto, por ocasião de update será aquela dor de cabeça... Pode seguir aqui: http://www.insanelymac.com/forum/topic/309019-guia-criar-penboot-do-os-x-1011-clover/ Ou por aqui: http://olarila.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=5543 e aqui: http://www.insanelymac.com/forum/topic/297771-guia-dsdtssdt-conhecimentos-gerais/?do=findComment&comment=2169867

Bom hack

Poderia me esclarecer como fazer o processo de Dual boot com Windows 10 já instalado no SSD e instalando o OS X posteriormente em um HD que já tem uma partição com arquivos de músicas etc para o Windows?

Obg

Obrigado amigo!

Você sabe de algum fix para o teclado no El Capitan? estou tendo um problema que quando escrevo uma letra ela repete a anterior, esse problema só não acontece se eu escrevo de maneira bem cautelosa sem pressionar muito as teclas. Estava pensando em criar um tópico para isso mas acho que podem me ajudar por aqui mesmo talvez. Obrigado novamente

Obrigado pelo suporte continuo, mas como posso verificar problemas em relação a gerenciamento de energia

Nao tenho muito conhecimento sobre o OS X em geral. 

Uma dúvida.. O que o gerenciamento de energia errado traz de problemas no OS X? Tenho um processador Ivy Bridge e no El Capitan de vez em quando fica travando, como se estivesse carregando algo do sistema.

use a null até ter o gerenciamento completo. com rtc, lpc e aicpupm carregando.

há boa chance de ser a gráfica a causa desses travamentos. de qualquer maneira use a null.

mendietinha

Nao compreendo.  O que e isso que voce me recomendou

Peco desculpas pela minha falta de experiencia, estou olhando varios topicos sobre DSDT/SSDT mas estou tendo muita dificuldade em entender, assim tambem como as topicos de gerenciamento de energia.

Estava lendo um guia de conhecimento geral sobre DSDT e SSDT e segui uma instrução de apertar F4 na tela do clover. Agora o OS X só aparece a tela da maçã e a barrinha de carregamento nem se mexe rsrs estou usando o Windows para escrever. O guia que me refiro é este: http://www.insanelymac.com/forum/topic/297771-guia-dsdtssdt-conhecimentos-gerais/

Estava lendo um guia de conhecimento geral sobre DSDT e SSDT e segui uma instrução de apertar F4 na tela do clover. Agora o OS X só aparece a tela da maçã e a barrinha de carregamento nem se mexe rsrs estou usando o Windows para escrever. O guia que me refiro é este: http://www.insanelymac.com/forum/topic/297771-guia-dsdtssdt-conhecimentos-gerais/

Estranho.

Pois o comando F4 apenas faz um "dump" e extrai as tabelas ACPI, não deveria atrapalhar o carregamento do OS X.

Sim sim, o relógio do Windows ficou louco. O do OS X normal, eu já ia ver como sincronizar isso num topico aqui do forum mas agora que o OS X nem tá mais bootando eu estou vendo o que fazer com ele primeiro.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By kushwavez
      A really good motherboard with macOS compatible bult-in Wifi & Bluetooth

ASUS Z170-Deluxe (with Wifi)
      BIOS: v3801
      CPU: i7-6700K 4.0 to 4.2 GHz (w/o OC)
      RAM: 1x 16 GB Corsair DDR4 2400 MHz
      GPU: Intel HD 530 (Headless) & ASUS Radeon RX 5700 OC 8 GB
      Audio: ALC 1150
      Ethernet: I219V2, I211-AT
      WiFi & Bluetooth: Broadcom BCM94360HMB Half-Mini-PCI-E
      More Specs: https://www.asus.com/Motherboards/Z170-DELUXE/specifications/

Catalina 10.15.4 - Windows 10
      What is working:
      BCM94360HMB Wifi and Bluetooth AirDrop, Handoff, FaceTime, Messages, App Store, iCloud, etc. Intel HD 530 (QE/CI tested, but now I'm using it in headless) Sleep RX 5700 (QE/CI with 2 1080p monitors connected) Sound USB Ports Two Ethernet ports macOS with a light OC (4.12 GHz - 4.5 Ghz, XMP, ASUS optimal) No problem so far ASUS HyperKit with a KINGSTON NVMe SSD - 250 GB  
      What is not working:
      -  

Not tested:
      VideoProc says that Hardware Decoding\Encoding is fully supported and enabled on both HD 530 and RX 5700 but I didn't test it Thunderbolt (no equipment)  
      Issues:
      None  
      BIOS Settings:
      Boot\CSM (Compatibility Support Module): Launch CSM: Disabled Boot\Secure Boot: OS type: Other OS Secure Boot State: Disabled Advanced\System agent (sa) Configuration: VT-d: Enabled Graphics Configuration: Primary Display: Auto iGPU Multi-monitor: Enabled RC6(Render Standby): Enabled DVMT Pre-Allocated: 128M Advanced\PCH Storage Configuration: SATA Mode Selection: AHCI HyperKit: Enable (if you have NVMe SSD with ASUS HyperKit) Advanced\CPU Configuration: Intel Virtualization Technology: Enabled CPU- Power Management Control: Intel SpeedStep: Enabled CPU- C-States: Enabled Intel SpeedShift: Enabled  
      Getting ready for installation:
      Download the bootpack (Clover v5106): Click here -> asus-z170_clover_5107.zip  
      Installation:
      Create an installer with any method you know (- Mac: createinstallmedia - Windows: Transmac, Vmware, Win32diskimager) Copy my Clover folder to the USB's EFI folder Boot with the Installer USB If you have any problem (kp or freeze) boot with config_debug.plist to see what causes the issue  
      Post Installation:
      Download Clover Configurator and generate a new Serial Number for yourself  
      Some pictures:

Catalina & Windows 10 Dual-Boot (clean install, on one drive):
       Boot into your Mac installer, Create 2 partitions in GUID table (1 for Win (I used FAT32 but I think it doesn't matter what you choose), 1 for Mac)
       Install Mac, boot with your USB, mount your EFI partition (use terminal or an EFI mounter app), create an EFI folder (if there is no folder), copy the CLOVER folder I attached to the EFI folder, restart
      Boot into your Win installer, Format the partition you created for Win, install. 
      Now, it's automatically booting into Windows. To use Clover open cmd in administrator, type: 
      bcdedit /set {bootmgr} path \EFI\CLOVER\CLOVERX64.efi  
      You're done! It will booting into Clover when you start the system, and you can select Win or Mac (or another OS if installed on a 3rd partition).

IF YOU GETTING ERRORS DURING WINDOWS INSTALLATION (could not be formatted, etc):
      Make sure you have GPT partitions, and GPT (UEFI) installer, also disconnect all external storage drives (except the installer USB)  
      Mounting EFI from Windows:
      Open cmd in administrator mode and type: mountvol b: /s (This will mount your EFI) Open Total Commander or Explorer++ in administrator mode to manage EFI mountvol b: /d (This will unmount your EFI)  
      Notes:

2020.03.26: Updated to 10.15.4 -> Updated WhateverGreen, Lilu -> Updated Clover to v5107
      2020.03.23: Removed "EmuVariableUefi.efi" -> deleted, caused false nvram map, now it's native, updated Clover to v5106
      2020.02.11: Updated to 10.15.3 -> No problem when/after installing
      2020.01.19: Added ASUS HyperKit NVMe SSD to the "What is working" list
      2020.01.12: Tested system with OC, added more informations to BIOS settings
      2020.01.11: Added SmallTreeIntel82576.kext for 2nd Ethernet, Tested Ethernet ports
      2020.01.11: First upload

• By kevpatts
      So I'm new to OpenCore, I've been a Clover user for too long but it's finally totally failed me after a motherboard upgrade, I couldn't boot to Mac OS.

So I gave OpenCore a go using the basic config and boom, booted first time! I'm an instant convert!

The main problem I have is that I have a triple boot machine with Windows 10, Ubuntu and Mac OS on three separate drives. With OpenCore I can ONLY boot Mac OS. It gives me an option of "BOOTCAMP Windows" but if I select it it boots to the Ubuntu GRUB menu (??) and then won't load the linux kernel! There is no option that tries to boot Windows.

It looks like multi-OS support is not a priority right now, is this correct? Is there anything I can do to help test/code/progress this aspect of the project?
    • By Jancey
      I used this command: diskutil info disk0s2 | grep -i "Partition UUID" | rev | cut -d' ' -f 1 | rev

But I accidentally removed the wrong disk and now my main windows drive is not appearing in the bootloader. I can't figure out how to get it back. I tried resetting my windows drive, but I kept getting an error. I also reset my mac and reinstalled Catalina.
    • By tlac
      Simple steps to create macOS Installer for Vmware on Linux or Windows

This guide describes how you can create a Vmware image (vmdk) for installing macOS in Vmware. Most tutorials about this topic require an ISO installer file that was typically created in macOS or you have to download some preinstalled image file from unknown source. None of them are ideal. But if you follow the steps below, you will not need to access macOS and will use official and trusted sources.

First of all download gibMacOS from here and set up
      https://github.com/corpnewt/gibMacOS
        Run the script to download the full macOS installer:
      on Linux: gibMacOS.command on Windows: gibMacOS.bat  
      Install qemu-img converter

on Linux (Debian or Ubuntu):
      install qemu-tools package

on Windows use this installer:
      https://qemu.weilnetz.de/w64/
      when you run the installer, it is enough to select the "tools" and "dll library".

Convert the downloaded BaseSystem.dmg to Vmware image
      run the following commmand in that directory where BaseSystem.dmg was downloaded (somewhere here: gibMacOS-master/macOS Downloads/publicrelease/061-44387 - 10.15.3 macOS Catalina)
      on Linux:
      qemu-img convert -O vmdk -o compat6 BaseSystem.dmg recovery.vmdk on Windows:
      c:\"Program Files"\qemu\qemu-img convert -O vmdk -o compat6 BaseSystem.dmg recovery.vmdk  
      Use the previously created image to install macOS in Vmware

I assume you have a patched and working Vmware already. If not, find another guide but in nutshell:
      - confirm the VT-x is supported on your Intel machine (if you are on AMD you may not able to virtualize macOS or you need to do more work)
      - install VMware Workstation or VMware Workstation Player (free for non-commercial use)
      - use an unlocker to patch the Vmware to support macOS guest
       currently this works well: https://github.com/BDisp/unlocker/

So when you are here you have a patched Vmware and a Vmware image (recovery.vmdk).
      Run Vmware and create a new virtual machine by choosing macOS guest. But add another hard disk as well with selecting to use an existing virtual disk. Browse the recovery.vmdk. You will get a warning about the image is not in the latest format but choose to keep the existing format.
      After you installed the macOS, install the vmware tools as well.

Tested on Windows 10 with macOS Catalina 10.15.3 in Vmware 15.5 Player

Comments are welcome.