Jump to content

1,635 posts in this topic

Recommended Posts

Ciao...beh diverse cose tra cui boot in UEFI.. etc etc

molte guide per Chameleon?

forse sbagli con Enoch... 

Si parliamo del vero Bootloader originale ;)

Advertisement
Posted (edited)

2 hours ago, gengik84 said:

Si parliamo del vero Bootloader originale ;)

Ah ecco :D

2 hours ago, gengik84 said:

molte guide per Chameleon?

forse sbagli con Enoch... 

Non so girando ho visto alcuni video su Youtube e trovato alcuni Download, c'è differenza tra Chameleon e Enoch o sono la stessa cosa ? Non ne so niente io

Comunque aspettavo l'uscita di Mojave da quest'estate, devo ancora provare la freschezza del passare da hard disk ad SSD e ho una nuovissima Samsung 860 EVO appena montata e in dolce attesa :D

Posso fare l'installazione sul PC in bio ? (lo so' non è un i7 ma vabbè :D) Perchè nel forum non c'è ancora una guida utile e dettagliata su Mojave ? :|

Edited by Natty

11 hours ago, Natty said:

Posso fare l'installazione sul PC in bio ? (lo so' non è un i7 ma vabbè :D) Perchè nel forum non c'è ancora una guida utile e dettagliata su Mojave ? :|

La gpu non è supportata.

Perché? Questa guida non è abbastanza dettagliata?:D

Posted (edited)
5 hours ago, foskvs said:

La gpu non è supportata.

Perché? Questa guida non è abbastanza dettagliata?:D

Utile e dettagliata per noi totali incapaci intendevo :thumbsup_anim:

Comunque Grazie per la risposta :)

Perchè non dovrebbe andare con Mojave ? Ho sempre fatto girare hackintosh su questo computer.. Qual'è il problema ? :D

Edited by Natty

1 hour ago, Natty said:

Utile e dettagliata per noi totali incapaci intendevo :thumbsup_anim:

Più è semplice una guida e meno i "totali incapaci" capiscono cosa stanno facendo, con lo stesso risultato delle distro: al primo problema non sai dove partire. Leggi tutto il primo post con calma, se hai dubbi o se qualcosa non è chiaro, chiedi. Anche perché nessuna guida è scritta perfettamente e si può sempre migliorare.

1 hour ago, Natty said:

Perchè non dovrebbe andare con Mojave ? Ho sempre fatto girare hackintosh su questo computer.. Qual'è il problema ? :D

Non supporta Metal. Mojave richiede una GPU che supporta Metal (Nvidia Kepler e successive / AMD GCN1 e successive / Intel HD 4000 e successive).

Posted (edited)
4 hours ago, foskvs said:

Più è semplice una guida e meno i "totali incapaci" capiscono cosa stanno facendo, con lo stesso risultato delle distro: al primo problema non sai dove partire. Leggi tutto il primo post con calma, se hai dubbi o se qualcosa non è chiaro, chiedi. Anche perché nessuna guida è scritta perfettamente e si può sempre migliorare.

Grazie per il consiglio! Lo faro', raga ma nella guida di Blackgeek che è videoguida sicuramente moolto chiara per uno come me :D (qui sul forum non ne ho trovate :( ) cosa dovrei cambiare ? Solo la parte finale che è in questo topic ?

Questa : Video rimosso

Non supporta Metal. Mojave richiede una GPU che supporta Metal (Nvidia Kepler e successive / AMD GCN1 e successive / Intel HD 4000 e successive).

Oddio ma in che senso spiegato ad un principiante come me ? Se lo installassi non mi parte proprio l'hackintosh o si vede male ? Perchè per la seconda mi ci abituerei.. ! :D

Nel caso chiedo : quanto puo' costare la scheda video più economica che supporta Metal contando il "super" PC nella mia Bio ? :D

Edited by gengik84

@Natty questa è una guida e basata su clover

si parla di questo non di altre guide...non di hardware e consigli relativi

Al massimo tra 30 minuti ripulisco  da questi off topic.

Come già detto la tua video non è supportata su 10.14 quindi o la cambi oppure installi una versione precedente

Altra cosa riguardo alla cpu: hai scritto Intel core 2 Duo nella tua firma

Per Mojave serve un processore che abbia istruzioni minimo sse4.2

Posted (edited)
8 minutes ago, gengik84 said:

@Natty questa è una guida e basata su clover

si parla di questo non di altre guide...non di hardware e consigli relativi

Al massimo tra 30 minuti ripulisco  da questi off topic.

Ops, chiedo venia, non ho calcolato il fattore link esterno :D comunque sempre Clover parlasi

E' stato già' spiegato un modo per far partire l'hackintosh di questa guida con GPU che non supportano metal ? (Ci devo rinunciare e uscire i soldi vero ? :D)

Edited by Natty

dovrai installare vecchi kext e vecchi framework, alcuni anche patchati.. quindi punti di vista se veramente  "il gioco vale la candela"

Comunque non è qui il luogo per trattare l'argomento 

Ma installare un osx compatibile e comunque più recente di 10.10...no? 

:D

Posted (edited)
9 minutes ago, gengik84 said:

dovrai installare vecchi kext e vecchi framework, alcuni anche patchati.. quindi punti di vista se veramente  "il gioco vale la candela"

Comunque non è qui il luogo per trattare l'argomento 

Ma installare un osx compatibile e comunque più recente di 10.10...no? 

:D

Sarei disposto a patchare anche mia nonna dopo aver aspettato Mojave da quest'estate (non so perché ma ci sono certe cose che mi piacciono assai, tra cui la modalità notturna :ph34r:, i file che si ordinano da soli, ecc. :D )

Link dei kext e framework ? (Magari apro un topic per tutti quelli nella mia situazione :) )

Edited by Natty

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By gygabyte666
      UPDATED: 10/19/2018

Recent Changes:
      -general cleanup
      -removed title instances of Files
      -removed title instances of macOS
      -minor updates to "hotpatch" section
      -added thread history section
      -removed NOTICE: section, it is outdated
      -added 10.14 to thread title
      -added 10.14 to thread tags

Previous Changes:
      -added artur_pt to Thanks list for being the first person to try to help me 4 years ago.
      -FINALLY removed the [WIP] in title. I think it's safe now, haha
      -HUGE post cleanup! should be (hopefully) easier to navigate
      -added new section for 10.13 High Sierra
      -added link to Andrw0380's 10.13 files
      -removed old link to Andrw0380's 10.12.1 / 10.12.2 beta files
      -updated link to Andrw0380's updated 10.12.4 files
      -updated thread title, now shows 10.8.5-10.13.x
      -removed images as they weren't loading anymore anyway

DISCLAIMER: I can be in no way held responsible for any damage to your computer as a result of the information or files provided on this page. I can't be held responsible for the faults and errors of those who follow (or choose not to follow) my advise or instructions. You are on your own if you proceed. This was created with the assumption that anyone following it would be using the SAME machine model and hardware setup as mine, a HP ENVY 17t-j000 Quad. Using any other model or hardware configuration may work but is completely unsupported! This was never intended to be used as an installation guide and shouldn't be referenced as one. It is merely a place to list my testing results. Consider this your one and ONLY warning. Continue at your OWN RISK...

WARNING: thread history follows: (cloned from post HERE)

RehabMan has been hard at work and has created a much better, more reliable method for both current and possibly future OS X installs. His new method, named the "hotpatch" method is far superior to our old ones and should rightfully take its place. Following is a direct link to his detailed and extensive guide to assist both current and future users with their adventures in OS X. Should you find success using his method, please remember to say THANKS for his work and to possibly add to his growing repository to hopefully assist future users in their own success stories. If you are looking to try on the very bleeding edge, then this is where you want to be.

RehabMan "hotpatch" guide

README: The following files were created using very basic testing to ensure very basic functionality. I cannot possibly foresee or test for every possible setup scenario, so I don't even try to. There may be unforeseen problems or issues that I was unable to expect or resolve. Please try to keep this in mind should you decide to try them out. Hopefully, someone finds them useful. I cannot and do not speak for Andrw0308's specific support files.

10.14.x (Mojave) ENVY:
      10.14.0_ENVY17_10142018.zip UPDATED: 10/14/2018

10.13.x (High Sierra) ENVY:
      10.13.6_ENVY17_10192018.zip UPDATED: 10/19/2018
      10.13.0 files generously provided by Andrw0380 HERE

10.12.x (Sierra) ENVY:
      10.12.6_ENVY17_10192018.zip UPDATED: 10/19/2018
      10.12.4 files generously provided by Andrw0380 HERE

10.11.x (El Capitan) ENVY:
      10.11.6_ENVY17_10192018.zip UPDATED: 10/19/2018
      10.11.0 files generously provided by Andrw0380 HERE

10.10.x (Yosemite) ENVY:
      10.10.5_ENVY17_10192018.zip UPDATED: 10/19/2018
      10.10.0 files generously provided by Andrw0380 HERE
      10.10_ENVY_10262014.zip UPDATED: 10/26/2014
      Dropbox Mirror

10.9.5 (Mavericks) ENVY:
      Dropbox Update UPDATED: 04/07/2015
      10.9.5_ENVY_10262014.zip UPDATED: 10/26/2014
      Dropbox Mirror

10.8.5 (Mountain Lion) ENVY:
      Dropbox Update UPDATED: 04/07/2015
      10.8.5_ENVY_08282014.zip UPDATED: 08/28/2014
      Dropbox Mirror

SPECIAL THANKS TO THE FOLLOWING PEOPLE:
      [in no particular order]

- CharlieSheen
      - bcc9
      - RehabMan
      - mnfesq
      - toleda
      - Mieze
      - Micky1979
      - artur_pt
      - TimeWalker75a
      - Slice
      - Andrw0380
      - 59117108
      - jerrywilborn
      - Cobra03
      - hotKoffy
      - mnorthern
      - PikeRAlpha
      - nrjmadan

REMINDER: An unbelievable amount of hard work, dedication and enormous amounts of time have gone into the making, testing and maintaining of the content for this post, this thread and the entire forum as a whole. Please do try to remember that SOMEONE has to make all this happen. Be sure to THANK those who deserve it. A little appreciation goes a long way.

CONCLUSION: I truly can't believe how long this thread has survived and it is awe-inspiring to see how much further it has moved along since I last visited it. You are all just amazing and wonderful people for doing what you do. You all know who you are.