Jump to content

6 posts in this topic

Recommended Posts

Buenas amigos, ayer instale el mavericks a mi Laptop Vit M2421,que tiene las siguientes especificaciones:

Software: OS X 10.9(13A603)

Ram: 2 GB 1334 MHz DR3

Graficos: Intel HD Graphics 3000 288 MB

Procesador:2,29 GHz Intel Core i3

Wifi: Broadcom 4311

La instalacion fue la mayoria perfecto, me sorprende ya que anteriormente instale Mountain Lion y me iba a los golpes y no tenia sonido ni microfono ,bueno esta vez si se instalo todo correctamente, logre que funcionara el wifi colocandole cinta al pin 20 de mi tarjeta, y bueno , mis problemas son 3:

1.No me reconoce la bateria ,me dice exactamente esto "No hay ninguna bateria disponible" , instale todos los sensores que me daba mi distro y el logo de la bateria, sin embargo carga sin problemas pero para evitar maltratos a la bateria no la uso.

2. Mi maquina se apaga repentinamente,se que se suele apagar de faltar un driver o algo asi , pero no, simplemente uso skype o navego en mozilla y se apaga sola.

3.No consigo de ninguna manera instalar un bootloader en el disco duro,estoy booteando del usb que prepare para instalar mi distro, me gustaria utilizar chameleon  ya que no me llevo bien con Clover, intente instalando Chimera, chameleon wizard y ninguno lo hago fuuncionar.

Soy totalmente novato en hackintosh, mas no en informatica, me muevo bien para la experiencia que tengo en este SO, sin embargo no alcanzo a entender que es el DSDT ni nada por el estilo,espero me ayuden lo mas pronto posible a solucionar mis problemas, muchas gracias de antemano, un saludo.

Advertisement

Hola hermano. Cual modelo de procesador lleva tu equipo? Tengo una DSDT que optimize para ese equipo M2421 con medidor de bateria corregido entre otras cosas, pero tengo que saber si es el mismo procesador.

Que se apague sola no es buena señal, eso no debería suceder. Deshabilita todas las opciones de ahorro de energía en el panel de Economizador en las preferencias del sistema. Tal vez no tienes speedstep activado y vas a quemar el procesador de esa manera, porque siempre esta trabajando a full velocidad y los ventiladores a full también.

Por cierto, 2gb de RAM es muy poco parra mover decentemente OS X. Es una tortura. Lo ideal son al menos 4gb.

Por favor sube una copia de tu .ioreg para chequear posibles errores o conflictos. Te puedo ayudar. Saludos.

En el procesador me indica que es 2,29 GHz intel core i3,si no se instala por defecto el speedstep es 100%seguro que no lo tengo , olvidaba decir que de SMbios tengo un mac mini 5,1,bueno sin mas que aportar aqui esta mi .ioreg :

Siguiendo una guia en tonymac, logre sacar esto https://www.dropbox.com/s/huazjzcxqlpjajj/DSDT.aml?dl=0

Si no es esto lo que dices, por favor dime como extraerlo.

Ya solucione el problema de la bateriamuy facilmente con esto :http://www.niresh.co/hackintosh-downloads/file/234-voodoo-battery/  

Aun sigo sin lograr instalar algun bootloader, me dice al inicio que no econtro sistema operativo, en cuanto a lo del apagon no lo ha hecho con el mod de la bateria, aun, pero no he investigado al respecto.

Creo que el problema de que se apaga es sobrecalentamiento,en HWmonitor me indica lo siguiente:

Cpu core1 58

Cpu core2 62

cpu package 63

Thermal Zone 1 120

Disco duro 38

cpu package multiplier x8.0

cpu package 792Mhz

cpu package cores 4.58

cpu package graphics 0.30

cpu package total 8.70

Hola, amigo juanerson me puedes pasar el dsdt para la vit m2421 procesador I3-2350M y tengo 2gb de ram, no se si es que estoy haciendo algo mal al parchear mi dsdt pero cada vez que trato de habilitar el medidor de brillo la laptop se me suspende a cada rato y me toca apagarla y bootear sin el dsdt para poderla usar

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Slice
      Since rev 4844 Vector Themes are supported and there are ready-to-use Clovy by Clovy, cesium by Slice and BGM_SVG by Blackosx.
      You may see it's structure to create own theme
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Now I want to add vector graphics support in Clover. See rev 4560 and later.
      It is not working yet but designers may begin to create Vector Themes.
      It supposed to consist of SVG elements and has design size. It will be rendered to any screen size scaled from design size.

What application in macOS can create SVG graphics?
      Inkscape is not working in macOS 10.11+. Pity.
      LibreOffice Draw works with SVG but buggy.
      Boxy SVG cost 10$ but looks good enough. It creates the best in simplicity files and have more then enough features.
      Illustrator is good but expensive.

How to improve SVG file?
      Clover has restricted support for SVG. It is your job to make compatible file and as small as possible to speedup rendering.
      Some helps:
      Help:Inkscape – From invalid to valid SVG Inkscape files
      From invalid to valid SVG Adobe Illustrator files
      From invalid to valid SVG files of other editors: BKchem, ChemDraw and CorelDRAW
      Help:Illustrator – Assistance with creating and saving SVG images in Adobe Illustrator that will pass W3C validation
      User:Quibik/Cleaning up SVG files manually
      Later I will write own instructions specific to Clover abilities.

How to create SVG fonts?
      You can google to find ready-to-use SVG fonts.  I found some problems with too beaty fonts: slow rendering and overflow crash. Be careful.
      You can get ttf or otf fonts and convert them into svg by using online WEB services. Not a problem to google.
      But then I want to find a way to simplify the font to reduce a size and speedup rendering.
      You can create own font by FontForge It is opensource and available for Windows, Mac and GNU+Linux. It creates otf font which you can convert to svg font.

Pictures from Badruzeus
      https://www.insanelymac.com/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=301597
    • By thomaspetersen
      Hi All

I'm trying to start a Hackintosh High Sierra 10.13.5 installation:
      - MSI B350 PC Mate
      - Ryzen 5 - 2600
      - Radeon Pro 580 GPU
      - 4 x 8GB DDR4
      (Have a working clover bootloader for HS 10.13.3 - but for some reason, I can't use that setup with the 10.13.5) 

Have tried different bootloader setup, with different outcomes...
      ATM. I get this error/hang - "Unknown CPU: family = 0x17, model = 0x8, Stepping = 0x2"
      Have search google, and can see that the threads ppl. are getting this, is when they look at "About this mac", I haven't yet installed the OSX.

So can someone help...

I'm running the newest Kexts: AppleALC, FakeSMC, Lilu, RealtekRTL8111, USBInjectAll and WhateverGreen.
      In Bootloader setup, i'm running: -v, -s, -f, -no_compat_check, busratio=34, PCIRootUID=1, npci=0x2000, dart=0 and nv_disable=1
      In SMBIOS i'm using the iMac18,2 and in RT i'm using BooterConfig: 0x28 and CsrActiveConfig: 0x67
      In installed drivers i'm using: AptioMemoryFix, EmuVariableUefi-64, OsxAptioFixDrv-64 (Have tried Fix2 as well)

But i'm, keep getting the Unknown CPU hang/error, can someone help...
      Or do someone have a setup with the same CPU and GPU, that can show me his/her setup for Bootloader/Kexts...
    • By chebkhaled1960
      Hello everyone 
      i noticed that when you install MacOS Mojave the format of HDD is converted to APFS automatically even if you formatted the HDD with HFS ! 

My question is: i read that APFS is especially for SSD and not HDD, is APFS will damage my HDD or it’s Ok if I used it ?

i need your helps and thank you .
    • By Angelo_
      I jusst bought a 500gb crucial mx500 to see wheter the slow response of my hackintosh was due to the old 2.5" 500gb wd black hdd that i savaged from a broken laptop at home to install osx the first time but i don't know how to transfer my datas, os, programs and bootloader on the new drive since crucial only shows how to clone the drive but doesn't (obiously) refer to the clover boot partition, how can i do that?
      and what filesystem should i use? apfs or hfs+?
      I can also use windows or linux programs since i'm on a triple boot setup