Jump to content
Sign in to follow this  
Followers 0
Eduardo Marwell

[Ajuda?] Qual OS correto e como instalar passo a passo?

10 posts in this topic

Recommended Posts

Olá!

Bom pessoal, eu trabalho com programação, possuo um Notebook Dell Inspiron 14" modelo 2640.

Segue as configurações dele:

i5-3337U 1,80Ghzx4 (UpTo 2.7Ghz Turbo Boost)

6GB ram DDR3/1666Mhz

8X CD/DVD Burner (Dual Layer DVD+/-R Drive)

Dell Wireless 1703 802.11b/g/n (2.4Ghz )10/100 Ethernet

Vídeo:

Integrado: Inter® HD Graphics 4000

NVIDIA GeForce GT625M - 1GB

Ok, eu tentei anteriormente instalar o Mac OS X Lion no meu Desktop, mas sem sucesso.

Tentei instalar o iAtkos L2 no meu DualCore 3.4Ghz E6700 mas não consegui e ninguém ajudou...

Então resolvi tentar com o meu Notebook, mas o problema é que eu trabalho todos os dias nele, não posso passar muito tempo sem ele...

Então eu preciso de ajuda com isso, e outra... ele teve um problema recentemente, e um DVD quebrou dentro do driver, então estou sem o driver de DVD, ou seja, só poderei fazer isso via pendriver USB.  :(  

Então se alguém puder me ajudar a instalar o windows 8 em dualboot com o Mac OS X (a versão que vocês recomendarem), eu ficarei grato...

Lembrando que minha placa é UEFI.

--------

EDIT

--------

Pessoal, resolvi postar as configurações do meu desktop, pra saber se realmente não teria uma forma de instalar nele...

Intel Graphics G41
4GB RAM/DDR3 1333
DualCore 3.4 E6700
HD SATA II 500GB
Placa Mãe IPM41-D3

Advertisement

Bem vindo.

1º Não damos mais suporte a iAtkos, leia aqui:http://www.insanelymac.com/forum/topic/296093-importante-sobre-tonymac-e-iatkos/?do=findComment&comment=1994453

2º Vai ter que usar somente a Intel HD 4000, a GT 625M não funciona no OS X por causa da tecnologia Optimus.

Agora, vai instalar no Note ou no Desk, pois as configs que estão na assinatura não tem nada a ver com o Note.

Bem vindo.

1º Não damos mais suporte a iAtkos, leia aqui:http://www.insanelymac.com/forum/topic/296093-importante-sobre-tonymac-e-iatkos/?do=findComment&comment=1994453

2º Vai ter que usar somente a Intel HD 4000, a GT 625M não funciona no OS X por causa da tecnologia Optimus.

Agora, vai instalar no Note ou no Desk, pois as configs que estão na assinatura não tem nada a ver com o Note.

Olá amigo, obrigado por responder!

As configurações não são da assinatura, são um EDIT no tópico, são as configurações do meu desktop. Eu prefiro instalar no desktop se for possível, se não, vou instalar no Notebook.

Então amigo, sua grafica não tem suporte no OS X.

Se quer instalar ai, compre uma gráfica off-board, uma Geforce 9400/9500 GT ai fica show.

Mas se não quer gastar, instale no seu Notebook.

Olá

Te dei uma solução para instalar OSX.. veja isso

Tenta tamém conigurar tua Bios: http://olarila.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1804
E desabilitar a gráfca Nvdia.

Outra coisa... essa sua assinatura tem muita poluição visual... diminua a fonte para reduzir.. agradeço a compreensão.

Deu sim, meu notebook tem todos os requisitos, 100% compatível, eu queria mesmo ter colocado era no desktop! Mas tudo bem...  :(

No sábado estarei tentando instalar no meu notebook, quando terei mais tempo pra poder fazer meu backup e instalar sem pressa.  :lol:

Vlw galera!

Olá

De nada... :)

No desktop creio eu que o ML 10.8 funcionará numa boa... é somente a gráfica que não tem suporte...

Colocando uma dedicada GT 9400/9500 ficará perfeito.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By glasgood
      CLOVER DUAL BOOT MOJAVE & WINDOWS 10 GUIDE 

INCLUDES  MBR / LEGACY BIOS  TO  GPT / EFI CONVERSION
      USING MBR2GPT TOOL

PREREQUISITE: Two physical discs ( SSD’s or HDD’s )

STEP 1 - Clover dual boot configuration 

Open config.plist with Clover Configurator

Boot
       Legacy = PBR Timeout = True ( will remove the Timeout countdown, from Clover boot menu)  

GUI 
      Scan / Custom
       Entries = True  Tool = True  Legacy = False ( removes extra Windows 10 entries )  
      Hide Volume
      - Preboot ( macOS Preboot )
      - Recovery ( macOS Recovery )

So at boot you will have two options: boot macOS Mojave or Windows 10 

————————————————————

STEP 2 - Using a drive without Windows 10 installed

Disconnect system drive that contains your macOS Mojave install from computer ( This is so that Windows does not overwrite existing macOS Mojave boot loader )

Proceed with a Windows 10 UEFI install.  
      After installation reconnect macOS Mojave Drive, the Windows installation should now be detected and usable in Clover. 
      If Windows 10 is not detected or able to boot,  then verify you installed Windows 10 as UEFI and not MBR ---->  ( Read step 2 - For a drive with Windows 10 installed )

OR

STEP 2 - Using a drive with Windows 10 already installed

Verify your Windows install is  GPT / UEFI or MBR / Legacy BIOS.   
      If Windows install is GPT UEFI then Windows 10 install is ready to use at Clover boot menu, you should be able to boot into Windows directly from Clover boot screen. 

But if  Windows drive is detected at Clover boot screen, but when booting Windows you get a black screen with a cursor on the top left,
      then this is most likely because Windows drive is MBR ( Legacy BIOS ).  You can easily convert MBR to GPT using  Windows MBR2GPT tool ( this saves hours work having to reinstall Windows 10 and setting up all your applications again  ) 

If Windows 10 install is MBR / Legacy BIOS  then simply convert to GPT / UEFI  following instructions below ( read video summary and view video )

** To use Windows 10  MBR2GPT tool  you must have Windows 10 version 1703 ( creators update  ) or later and less than 3 partitions on 
      the Windows 10 drive **

Video summary:

Confirm Windows 10 drive is MBR Legacy BIOS ( in Windows Disk Management ) Reboot into Windows PE ( Advanced Startup ) Convert from MBR Legacy BIOS to GPT UEFI ( using commands below ) mbr2gpt /validate mbr2gpt /convert Restart Verify Windows 10 drive has changed to GPT UEFI ( in Windows Disk Management )  

After conversion Windows 10 is ready to use at the Clover boot menu 

STEP 3 - Stop Windows Boot manager from overriding Clover boot manager

How to stop Windows boot manager from overriding your Hackintosh Clover boot manager when using dual booting between macOS and Windows

• By MaLd0n
      ---INSTALLATION TUTORIAL---

---Original Post---
      https://olarila.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=9172

---USB---
      https://pikeralpha.wordpress.com/2016/07/13/simple-skylake-usb-fix-no-kexts-required/

---CLOVER FOLDER---

CLOVER.zip

--MOBO
      GigaByte Z390 M Gaming

--PROCESSOR
      Intel Core i9-9900K

--COOLER
      CoolerMaster MasterLiquid ML120R RGB

--MEMORY
      Corsair Dominator Platinum 16GB (2 x 8GB)

--GPU
      Sapphiretech Radeon RX 590 8 GB GDDR5

--SSD
      Samsung 970 EVO NVMe M2 Flash Drive

--POWER SUPPLY
      EVGA 750 N1, 750W

--WIRELESS
      TP-Link Archer T9E

--BLUETOOTH
      Orico BTA-403

--CASE
      Thermaltake View 21 Tempered Glass Edition

--DSDT Patches--
      -FIX ERRORS AND WARNINGS -FIX ACPI ERRORS -REMOVE UNUSED SCOPES / DEVICES -HIGH PRECISION EVENT TIMER -SATA SERIE 10 ID -DMAC -REMOVE 22K LINES, PROBLEMATIC and UNUSED -FIX K.P in REBOOT -NVRAM / REAL TIME CLOCK -SLPB -DARWIN / WINDOWS 2015 -XHCI -PLUGIN TYPE -HDAS to HDEF -HDEF -REAL TIME CLOCK -ARTC -IRQs -SBUS -MIKEY -BUS1 -MCHC -ALS0 -SHUTDOWN -UAR1 -LAN -FWHD -USBX -PMCR -PPMC -XSPI -GMM -IMEI -EC -PNLF -ARPT -GFX0 -NVME -DTGP -ACQUIRE MUT0 0XFFFF -OPERATION REGION GPIO -MUTEX MUT0 0x00 -EXTERNAL REFERENCES -UNKNOWNOBJ -HDMI / HDAU -FULL RENAMED DEVICES  
      --SCREENSHOTS--

--BruceX--

--USB-C-- test with SanDisk Ultra USB-STICK 128gb

-Credits and thanks to the old and new people in the community who developed patches, kexts and bootloaders!
      Slice, Kabyl, usr-sse2, jadran, Blackosx, dmazar, STLVNUB, pcj, apianti, JrCs, pene, FrodoKenny, skoczy, ycr.ru, Oscar09, xsmile, SoThOr, RehabMan, Download-Fritz, Zenit432, cecekpawon, Intel, Apple, Oracle, Chameleon Team, crazybirdy, Mieze, Mirone, Oldnapalm, netkas, Elconiglio, artut-pt, ErmaC, Pavo, Toleda, Master Chief and family, bcc9, The King, PMheart, Sherlocks, Micky1979, vit9696, vandroiy2013, Voodoo Team, Pike R. Alpha, lvs1974, Austere.J, CVad, Sampath007, onemanosx, erroruser, Jenny David, Olarila Facebook Community, Hackintosh Facebook Community and many others!
      We're all here to have fun and learn from each other!
    • By AppleBytes
      Hello,
      I'm working on a re-install of OSX on a dell inspiron 9400. I was finally able to get a copy of SL on it. But it still needs MUCH work, as the graphics (NVIDIA Geforce Go 7800) isn't properly recognized -- either by model, or installed VRAM.
      It has 512Mb, but only initializes 256Mb VESA.
      Anyway, as a start, I thought it best to use a valid dsdt.dsl for compilation, and start there. I've managed to remove all the warnings, and errors save 2
      OUTPUT:
      # sudo iasl -ta ./dsdt.dslll Intel ACPI Component Architecture ASL Optimizing Compiler version 20110527-64 [May 27 2011] Copyright (c) 2000 - 2011 Intel Corporation ./dsdt.dslll   3519:                                 Return (0x00) Error    4080 -           Invalid object type for reserved name ^  (found INTEGER, requires Buffer) ./dsdt.dslll   3956:                     Return (Package (0x00) {}) Remark   5072 -         Effective AML package length is zero ^ ASL Input:  ./dsdt.dslll - 4997 lines, 158533 bytes, 1633 keywords Compilation complete. 1 Errors, 0 Warnings, 1 Remarks, 577 Optimizations I'm attaching a copy of the above output, and the dsdt.dsl file in a tarball to this post in hopes someone with the required knowledge can help me fix it.
      FWIW
      SMBIOS I'm using indicates this is a MBP 3,1
      cpu: cd2 (T7400 @2.16Ghz)
      graphics: NVIDIA Geforce Go 7800 ( G70M? )
      ram: 4Gb
      dell inspiron 9400 (Laptop)

Thank you for all your time, and consideration!

--Chris

DSDT-DSL.tar
    • By SoThOr
      This was spurred on from a discussion in the Clover General thread. Where there was a debate on bcdedit being able create/read/edit (U)EFI Boot entries. I didn't think it appropriate to post all this information there and somebody may want to make use of this and its likely to get lost in that massive thread.

Out of curiosity I decided to see if I could create an EFI entry using bcdedit. What can I say I like a challenge.  Whilst is not a documented method by Microsoft, as it turns out in a round about way it IS possible to create an EFI entry using bcdedit and these are the steps I went through to add UEFI Shell located on a USB stick to the EFI entries. 

Third party software is available that can create and edit UEFI entries from Windows with better support and more features. I'm just making this information available in case those options are unavailable. 

DISCLAIMER - This is not a supported method. Use at your own risk. I recommend backing up your BCD/Firmware variables/settings beforehand.

1) Copy {bootmgr} entry.
      C:\Windows\System32>bcdedit /copy {bootmgr} /d "UEFI Shell" The entry was successfully copied to {34e8383c-73a7-11e9-9cb0-94de8078a7b5}. 2) Edit the new entry using the new GUID bcdedit generated in the copy step.
        a) Set the device and path for UEFI shell on my USB stick.
      bcdedit /set {34e8383d-73a7-11e9-9cb0-94de8078a7b5} device partition=G: bcdedit /set {34e8383d-73a7-11e9-9cb0-94de8078a7b5} path \EFI\SHELL\SHELLX64.efi   b) Clean up some of the stuff that was copied from {bootmgr} (optional as far as I can tell, just makes things tidier in bcdedit)
      3) Put the new EFI entry first in boot order. (optional)

After completing the steps above, here is what "bcdedit /enum firmware" shows:

I shutdown my computer and when I turned my computer back on it booted up into UEFI Shell. After exiting the shell my PC went on to boot Windows.
      Here is the resulting dump using "bcfg boot dump -v" from that shell:

You may notice that the shell shows as "Windows Boot Manager" in the bcdedit output. This I believe is because of the "WINDOWS" at the beginning of the option data that bcdedit added to the EFI Boot entry. I also believe this why bcdedit shows my Windows 8 installation as "Firmware Application" because it has no option data. I don't know how to remove this data using bcdedit nor do I know how the option data, that bcdedit adds, will affect other EFI applications.

There might be a way to create the EFI entry without copying the Windows entry but if there is I'm unable to find any documentation on how one would do so. If you use the create command then it just puts it in the BCD and I'm unaware of a way to tell it to create it in EFI instead, other than by doing the above.
    • By Dreamwhite
      Hi there,
      I've decided to install Mac OS Mojave 10.14 on my laptop. I've installed it using the vanilla method (dosdude1 patcher, TINU, clover on USB drive)Actually I need to fix some things such as the CMD key (that changed from WIN key to L_ALT key), the brightness control and the fn keys (such as brightness up and down)
      N.B. I've actually ordered a DW1560 (BCM94352Z) WiFi M.2 card because my QCA9377 doesn't work. 
      Below you can find my CLOVER CONFIG, the ioreg and the acpi/origin folder of CLOVER extracted using the F4 method.
      Dell Inspiron 5370 HW:

CPU => i5-8250u
          GPU => Intel Graphics UHD 620
          RAM => 8GB DDR4 2400MHz
          SSD => 256 GB M.2
          WIFI/BT => QCA9377 (still waiting for the DW1560 wifi card)
      MacBook Pro di Ivan.ioreg
      ACPI DELL INSPIRON 5370 ORIGIN.zip
      CLOVER EFI.zip