Jump to content
Sign in to follow this  
Followers 0
carbo178

[Test] Notebook Asus X501A

29 posts in this topic

Recommended Posts

Ok ok. In questo momento sto versando ML3U su USB con il tool contenuto all'interno e vado di installazione. Grazie cmq per il tuo tuning su questo argomento, sono già da 3 giorni dietro a questo hack...a presto quindi!

Advertisement

Aggiornamento:

Installato (con non poche difficoltà) iAtkos ML2 (la retail con Pandora non voleva saperne)

Da risolvere:

Boot da HD causa bios UEFI che non mi vede l'hard disk come periferica di avvio ??? HAI RISOLTO QUESTO PROBLEMA???

Accelerazione grafica

Riconoscimento webcam [RISOLTO]

WiFi

Aggiornamento2:

Non disponendo della chiavetta di installazione di iAtkosML2 per avviare il sistema ho avviato con la USB dell'installer di Pandora; SORPRESA grafica OK (la risoluzione, la scheda no), ma Tastiera e touchpad non funzionano più :hammer:

Ogni consiglio è sempre il benvenuto

Grazie

CARBO178 ho appena notato che anche tu sei passato problema di HD interno non riconosciuto???

sono fermo anche io..come hai risolto?

Grazie

Ciao Carbo, riapro questa vecchia discussione per aggiornarti dopo aver lasciato (momentaneamente) l'installazione:

ho scaricato iatkos ML3u, bootato da UEFI e installato (facendo caso a rimuovere i kext in "customize").

Il problema è che quando avvio, l'avvio si blocca e non va più avanti. Ho provato a fare altre configurazioni, ma nulla!

Sai darmi qualche consiglio? ti ricordi quali personalizzazioni hai attivato tu?! grazie mille..

Il mio Hardware è credo uguale al mio, potresti postare l'intera configurazione?

mi permetto di correlare gli argomenti visto che si tratta dello stesso Hardware:

http://www.insanelymac.com/forum/topic/295355-drmstatus-itunes-provoca-un-errorcode-8877652/page-2?do=findComment&comment=1987530

Caro Carbo, ho risolto tutto! è bastato cambiare il kernel d'avvio (dopo aver installato facilmente Lion tramite Niresh 10.7.3 v2) con chameleon wizard, e mettere il Kernel_Intel postato da un ragazzo sempre su questo forum, basta cercare nel forum e lo si trova! adesso ho Mountain Lion 10.8.3 con la scheda grafica "funzionante", manca solo l'accelerazione grafica, ma va una bomba il pc, sono molto soddisfatto, grazie mille!

edit: in realtà non mi funziona la webcam, però non so come fare.. non so da dove partire ne' di che kext fare il rollback da Lion.

Salve, mi scusi con che guida è riuscito a installare Mountain Lion 10.8.3?

mi interessa molto questo SO.

Le sarei grato se ci fornisse una linea Guida.

Grazie in anticipo

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By FCU4ever
      I’ve succesfull installed Mac OS Sierra 10.12.6 on my Asus G73sw.
      Specifications:
      - Intel 2630QM-I7 / HM65
      - Nvidia Geforce GTX460m

So what is needed to install Sierra on a Asus G73sw?
      1)       Install Clover with Mac OS Sierra on a bootable USB
      2)       Copy FakeSMC.kext , USBInjectAll.kext and VoodooPS2Controller to USB\EFI\CLOVER\kexts\Other\ folder
      3)       Copy HFSPlus-64 , CsmVideoDxe-64 (needed full resolution in Clover) and OsxAptioFixDrv-64 to USB\EFI\CLOVER\drivers64UEFI\ folder
      4)       Install Mac OS Sierra

After the installation you reach the desktop.

FIRST install Clover with the following settings:
                      - Installation for UEFI motherboards
                      - Install Clover in the ESP
                      - Drivers64UEFI -> OsxAptioFixDrv-64
                      - Drivers64UEFI -> CsmVideoDxe-64
                      - Install RC scripts on targetvolume
                      - Install Clover preference panel

Copy HFSPlus-64 to EFI/CLOVER/drivers64UEFI/ folder

After that, install the following kexts with your favorite kext installer:

- FakeSMC.kext                    ->            Always needed
                      - VoodooPS2Controller          ->            Needed to use your keyboard
                      - USBInjectAll                      ->            Needed to use USB2.0 ports
                      - ACPIBatteryManager          ->            Shows batterystatus
                      - AsusNBFnKeys                  ->            Needed to use FN keys
                      - AppleALC + Lilu                ->            Needed to get audio working
                      - RealtekRTL8111               ->            Needed to get LAN working (can’t test, LAN card defect)

As last, copy the DSDT (many thanks to MaLd0n for creating the DSDT file) file to EFI/CLOVER/ACPI/PATCHED/

Reboot and see what is working:

-          Nvidia Geforce GTX460m         ->            Config.plist
      -          Wifi                                       ->            DSDT
      -          Audio                                    ->            DSDT + AppleALC + Lilu
      -          USB2.0                                  ->            USBInjectall
      -          Batterypercentage                  ->            DSDT
      -          Asus FN keys                         ->            AsusNBFnKeys

And what is not working:

-          USB3.0 (Fresco Logic xHCI(USB3))
      -          Keyboard backlight
      -          Brightness FN key
      -          Cardreader
      -          Bluetooth

As last, I’m unable to generate a SSDT with ssdtPRGen.sh from Piker-Alpha. I’ve got the following error (see attached picture):

The MacBookPro10,1 SMBios has an board-ID that is not compatible with my Sandy Bridge laptop. So I tried a few things:
      -          Change the SMBios to MacBookPro8,2
                 Reboot -> Black screen
      -          Changed the SMBIOS to MacBookPro8,2 and add the below to KextToPatch
                 com.apple.driver.AppleGraphicsDevicePolicy
                 BA050000 00
                 BA000000 00
                 Prevent AGDP from loading
                 Reboot -> Apple bar won’t load
      -         Changed the SMBIOS to MacBookPro8,2 and changed productname to iMac13,2
                Reboot -> Apple bar load but get a blackscreen
      -         Changed the SMBIOS to MacBookPro8,2 and changed productname to iMac13,2 and add the below to KextToPatch
                 com.apple.driver.AppleGraphicsDevicePolicy
                 BA050000 00
                 BA000000 00
                 Prevent AGDP from loading
                Reboot -> laptop boots good

With the MacBookPro8,2 SMBIOS and the changed productname I’m still unable to generate an SSDT.

So, can someone help me to:

-          Generate a correct SSDT
      -          Get USB3.0 working
      -          Get Keyboard backlight working
      -          Get Brightness FN key working
      -          Get Cardreader working
      -          Get Bluetooth working

USB files.zip
      After installation files.zip
    • By BOB4UK
      Я выполнил инструкции, но когда я запустил установку, после загрузки полосы под яблоком у меня есть установочные окна, но их очень сложно понять, яркость ниже минимальной в Windows. Извините за мой плохой английский

Specs: Core i7-6500u, 8GB RAM, GTX 950M (DISABLED)
    • By kylon
      A big thanks to wegface for teaching me a lot of things.

Tested on High Sierra 10.13.6 and Clover EFI 4679

Not Working:
      - realtek sd card reader (pm me if you have a fix)

Notes:
      **CPU patches are disabled, if you are using a locked BIOS you must enable them**

Clover EFI:
      - Install it in UEFI Mode and change your hdd partition table to GPT.
      - You will be able to install ANY OS in EFI mode, even if this pc does not support EFI at all! (No guide available for this)

You will need:
      My unlocked BIOS (OPTIONAL) (here) Latest Clover config from CCE Bank (here) (asus k53sj-kylon) Rehabman AppleIntelBacklightInjector (here) in L\E + rebuild cache Rehabman Voodoo PS2 Controller (here) Rehabman ACPI Battery Driver (here) vit9696 AppleALC (here) + Lilu (here) Mieze Realtek RTL8111 (here) FakeSMC 3.5.1 from Clover EFI source
    • By necros
      Hi all, new user here.
      I followed the shilohh guide i7-4930k-asus-rampage-iv-extreme-32gb-ram-gtx-770-4gb-success(and some other guides fresh installing) and everything works great but my cpu is flat at 1.2Mhz. 
      I tried every guide here, in olarila and in "others" but nothing works. Surely I'm doing something wrong but I cannot guess what it is. Also tried nullcpu etc..
      My specs are:
      Rampage IV Extreme
      i7 3930k
      Gtx 980
      Mac OS X 10.12.6
      I made my own SSDT too.
      C1E is enabled.
      I leave my Clover Folder here in case someone can shed some light because I'm starting to be desperate.
      Thank you in advance
      Cheers

CLOVER.zip
    • By MaLd0n
      Now have a Olarila app, just download app and clover folder for your Chipset! https://olarila.com/forum/viewtopic.php?f=81&t=6771     Create a bootable copy of macOS Sierra Check out the link http://www.insanelymac.com/forum/files/file/559-flash-drive-maker/   --Install Clover UEFI in USB stick https://sourceforge.net/projects/cloverefiboot/files/Installer/   --Replace Folder CLOVER INSTALLATION.zip   --Install Sierra and boot into system!   --Install Clover UEFI and replace with my folder  CLOVER POST INSTALLATION.zip   --Reboot and activate video!   Bingo!   Now you need a fine tune! I prefer DSDT way, apply all patches in one file, many people prefer many SSDTs or Clover patches!   If you need DSDT edit... Run it RunMe.app   --DSDT My DSDT DSDT.ASUS H61M-A MaLd0n.zip   Patches -FIX ERRORS AND WARNINGS -HPET -SATA -SLPB -DARWIN -EHCx -LPC -HDEF -RTC -IRQs -SBUS -BUS1 -MCHC -ALS0 -SHUTDOWN -LAN -PNLF Clear NVRAM, Purge and Kextcache
          --FakeSMC http://www.hwsensors.com/releases --Audio https://github.com/vit9696/AppleALC --USB https://bitbucket.org/RehabMan/os-x-usb-inject-all/downloads --LAN http://www.insanelymac.com/forum/topic/287161-new-driver-for-realtek-rtl8111/   Credits and thanks to the old and new people in the community who developed patches, kexts and bootloaders!