Jump to content
Sign in to follow this  
Followers 0
Fin4l Lukather

[Aiuto] Dual Boot Lion e Windows 7

13 posts in this topic

Recommended Posts

Ciao a tutti! Descrivo i passaggi che ho effettuato.

Innanzitutto ho formattato il mio hard drive da 1TB con partizione GUID e creato due partizioni da 500gb l'una. In una sarebbe stata destinata Windows 7 e nell'altra successivamente Lion. Ho installato 7 e seguito questa guida per installare Lion sulla mia Asus P6T SE nell'altra partizione (ho usato una virtual machine su 7 per la preparazione della chiavetta):

[Guida] OS X Lion 10.7 (GM e RTM) su Asus X58 LGA 1366 i7 9xx

L'installazione è andata a buon fine e sto utilizzando Lion al momento. Il problema è che riesco ad avviare il sistema operativo soltanto attraverso Chamaleon della USB d'installazione, infatti mi dà 3 possibilità:

- Mac OS X Base System (USB d'installazione)

- Lion (partizione HDD)

- Windows NTFS (partizione HDD)

Se avvio Lion parte, mentre se provo ad avviare Windows mi dà questo errore:

"The boot selection failed because a required device is inaccessible.

Status: 0xc000000e"

Se avvio da disco rigido mi dà lo stesso errore perché avvia automaticamente Windows 7: infatti l'unico modo per avviare Lion è dall'USB d'installazione.

L'errore stesso e i consigli trovati su google dicono che è necessario un disco di ripristino. Riguardo il ripristino in sé non ho problemi, ma dovendo preparare un dual boot come devo proseguire?

Grazie in anticipo e chiedo scusa per l'ignoranza.

Advertisement

Dalla descrizione sembra che tu non abbia installato il bootloader; scarica chameleon ultima versione ed installalo

Lo puoi trovare qui previa registrazione.

Ho fatto come avete detto, cioè ho scaricato e installato Chamaleon come indicato da carbo e ho riavviato il pc da hard drive, ma continua a darmi l'errore di windows. Inizio a pensare che forse dovrei prima ripristinare Windows, oppure c'è qualcosa che non va con Chamaleon, anche se non credo? Ecco una foto dell'errore, scusate per la bassa qualità:

post-675941-0-57988300-1331115023_thumb.jpg

Devi avviare col dvd di windows, nella schermata pre-installazione clicca su "ripristina il computer" e scegli ripristino all'avvio.

Devi avviare col dvd di windows, nella schermata pre-installazione clicca su "ripristina il computer" e scegli ripristino all'avvio.

In questo modo non vado a creare problemi a Lion? Chiedo solo per sicurezza

Chamaleon va configurato?

Premetto che il disk 0 è la usb d'installazione, disk 1 è l'hdd con due partizioni e il disk 2 è un hdd esterno che non c'entra...

Chameleon installer log - Thu Mar 8 19:15:00 CET 2012

Installer version: 2.1svn 1870

======================================================

/dev/disk0

#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER

0: GUID_partition_scheme *8.0 GB disk0

1: EFI 209.7 MB disk0s1

2: Apple_HFS Mac OS X Base System 7.7 GB disk0s2

/dev/disk1

0: GUID_partition_scheme *1.0 TB disk1

1: EFI 209.7 MB disk1s1

2: Apple_HFS Lion 500.0 GB disk1s2

3: Microsoft Basic Data 499.9 GB disk1s3

/dev/disk2

0: FDisk_partition_scheme *500.1 GB disk2

1: Windows_NTFS FIN4L LUKE 500.1 GB disk2s1

Backing up Chameleon files

Backing up stage2 file /Volumes/Lion/boot to /Volumes/Lion/Chameleon.Backups/2012-03-08-19h15/boot

Backing up /Volumes/Lion/Extra folder to /Volumes/Lion/Chameleon.Backups/2012-03-08-19h15/Extra

Clearing options...

Running Standard postinstall script

Target volume = /Volumes/Lion on /dev/disk1s2

Target disk already has existing Chameleon stage 0 loader - boot0

Detected a Windows installation on this volume.

Stage 0 loader not written to /dev/disk1.

Written boot1h to /dev/rdisk1s2.

Written boot to /Volumes/Lion on /dev/disk1s2.

Preparing to check target disk for previous installations.

Going to check the EFI system partition also.

Mounting /dev/disk1s1 as /Volumes/EFI.

Checking disk1.

Nothing found that could cause any problems.

Disk: /dev/rdisk1 geometry: 121601/255/63 [1953525168 sectors]

Signature: 0xAA55

Starting Ending

#: id cyl hd sec - cyl hd sec [ start - size]

------------------------------------------------------------------------

1: EE 1023 254 63 - 1023 254 63 [ 1 - 409639] <Unknown ID>

2: AF 1023 254 63 - 1023 254 63 [ 411648 - 976494592] HFS+

*3: 07 1023 254 63 - 1023 254 63 [ 977168384 - 976355328] HPFS/QNX/AUX

4: 00 0 0 0 - 0 0 0 [ 0 - 0] unused

Windows is installed so that can remain the active partition

Standard script complete

Added boot option: Graphics Mode=1680x1050x32

Added boot option: GraphicsEnabler=Yes

Running Post postinstall script

Target volume = /Volumes/Lion

===============================================

Unmount all volumes named EFI

/private/tmp/PKInstallSandbox.NAyK7l/Scripts/org.chameleon.post.Jd2Kcc/UnMountEFIvolumes.sh: line 25: /private/tmp/PKInstallSandbox.NAyK7l/Scripts/org.chameleon.post.Jd2Kcc/InstallLog.sh: No such file or directory

/private/tmp/PKInstallSandbox.NAyK7l/Scripts/org.chameleon.post.Jd2Kcc/UnMountEFIvolumes.sh: line 26: /private/tmp/PKInstallSandbox.NAyK7l/Scripts/org.chameleon.post.Jd2Kcc/InstallLog.sh: No such file or directory

Post postinstall script complete

Come hai fatto crea due partizioni in GUID

Installa Lion seguendo la guida indicata

Installa Windows

Al riavvio con inserita la USB fai partire Lion rinstalla di nuovo il boot di Chameleon rimuovi la USB e riavvia

Come hai fatto crea due partizioni in GUID

Installa Lion seguendo la guida indicata

Installa Windows

Al riavvio con inserita la USB fai partire Lion rinstalla di nuovo il boot di Chameleon rimuovi la USB e riavvia

Ho fatto diversamente, ho ripristinato Windows e adesso il pc da disco rigido avvia Windows. Ho installato Chamaleon su Lion e quindi credo che mi resti impostare Lion come partizione attiva. Ho cercato su google e dice di dover aggiungere al file com.apple.Boot.plist ciò:

<key>Default Partition</key>

<string<hd(x,y)</string>

Solo che la schermata non mi è chiara... Devo semplicemente scrivere e fare invio?

post-675941-0-82023700-1331381212_thumb.png

...Parte lo stesso Windows...

Apri da windows:

Start----->Esegui

scrivi:

CMD

Nella finestra del terminale aperta scrivi:

Diskpart

select disk x (dove per X metti il n° del disco con Lion dove c'è chameleon installato)

select partition y (dove per Y metti il n° della partizione con Lion e chameleon installato)

active

e poi riavvia

PS: chiaramente Chameleon deve essere installato sul disk e partizione dove c'è Lion...

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By shmn
      Hey guys, my hack gets stuck at the attached screen, saying the 'VirtualSMC EFI module is broken' and it's waiting on some boot media. It does boot once in a while, but I cannot reproduce what makes it work, removing all USB devices doesn't help for instance. I know this seems to be a common issue, but the solutions I found didn't help.
      Please find attached the screenshot and my Clover folder. Any support much appreciated! (:

CLOVER.zip
    • By MikixIT
      Salve ragazzi, io ho un pc con sopra Windows e Sierra(che ho installato grazie a questo fantastico forum)
      Recenetemte ho avuto problemi con gli aggiornamenti windows 10(Che uso urgentemente per lavoro)
      E girando per i forum di Windows, ho capito che il problema era dato da un "interferenza" di clover di quando windows faceva i soliti riavvi quando aggiorna.

Io volevo chiedere se era possibile selezionare MOMENTANAMENTE Windows come avvio primario e quindi non su clover, una sorta di bypassare clover
      e quindi il pc avvia o riavvia e va subito ad avviare windows senza passare da clover, in modo da fare aggiornare Windows e poi "RIATTIVARE" Clover esattamente come prima
      Esiste un modo di fare ciò senza perdere clover o dati etc? 
      Grazie se risponderete, buona serata ragazzi!
    • By fusion71au
      Run Vanilla OS X El Capitan, Sierra, High Sierra or Mojave in VMware Workstation on a Windows Host

I wanted to make a simple guide on how to create a vanilla OS X El Capitan virtual machine running on a Windows host.  The virtual machine should be useful for testing El Capitan and also for creating installers for use on a real machine/hackintosh.

There are many guides and videos on the net about running OS X on Windows machines using pre-made VMWare disk images but you can never guarantee what else is in there….

I’ve gathered info for this guide from various threads in the Multibooting and Virtualisation section of this forum eg

Workstation 11/12, Player 7/12, Fusion 7/8 and ESXi 6 Mac OS X Unlocker 2 by @Donk How to Install OS X 10.x from Snow Leopard to El Capitan in VMware Workstation 10/12, Player 6/8 or ESXi 5/6 by @MSOK HOW TO: Create a bootable El Capitan ISO for VMware Credit and thanks to @Donk, @Albert Nietsnie and @MSOK for all their hard work in creating and testing the VMware Unlocker program.

Requirements
      Intel PC with four or more CPU cores running Windows 7 X64 or later OS (2 or more cores needed for OS X) 4GB or more RAM (2GB or more will be needed for OS X) Hard Disk with at least 40GB free for Virtual Machine VMware Workstation 12 or later VMware Unlocker 2.0.7 or later Install OS X El Capitan app and Mac or Hack to prepare installation iso <-- Now, no longer necessary to have previous access to a Mac or Hack by building the Installer.app from scratch - see post#41 16GB or larger exFAT formatted USB stick to transfer El Capitan iso from Mac/Hack to Host PC Prepare Installation ISO on your Mac or Hack
      1.  On your Mac or Hack, download "Install OS X El Capitan.app" from the App Store into your Applications folder.
      2.  Unmount any attached install image/InstallESD.dmg (if currently mounted) by rebooting the system or running the hdiutil unmount command in terminal eg

3.  Download and unzip the CECI.tool (attached to this post) into your ~/Downloads folder. The commands in this executable script are shown below for informational purposes….

4.  Open OS X terminal, then run the following commands to execute the script:
      cd downloads chmod +x CECI.tool ./CECI.tool 5.  At the end of the process, you will have an El Capitan iso on your desktop - copy this onto an exFAT formatted USB for use on the PC Host later.

Updates:
      @shela has created an ISO generating script compatible with OS X 10.6-10.12: create_osx_iso post #362.
      See post#30 for macOS_iso_cim.tool script to create ISO for macOS 10.13+ using Apple's createinstallmedia utility.

Install and Patch VMware Workstation 12 on your PC
      1.  Download and install VMWare Workstation Player 12 or later
      2.  Download and extract Unlocker 2.0.7 or later to your USB stick…
      3.  Run the win-install.cmd as administrator by right clicking the file in Windows explorer or run it from an Administrative Command Prompt.

Create an El Capitan Virtual Machine
      1.  Double click on the VMware Workstation 12 Player icon on your desktop and click “Create a New Virtual Machine”.  Choose “I will install the operating system later” at the How will you install screen….

2.  Select Apple Mac OS X as the Guest operating system and OS X 10.11 as the version.  By default, an OS X 10.11 folder will be created in your Documents\Virtual Machines folder.

3.  Under Specify Disk Capacity, you can leave the default 40GB or set a larger value.  I personally store the virtual disk as a single file.  Click Finish and you will see OS X 10.11 on the Main Screen of Workstation 12.

4.  Next, we need to edit the virtual machine settings to map the virtual SATA CD/DVD drive to the El Capitan installation iso we created earlier.

5.  To prevent the virtual machine from crashing in Windows, the virtualHW.version set in the vmx configuration file needs to be changed from 12 to 10 (alternatively, the line smc.version = "0" can be added to the file).  The OS X 10.11.vmx file can be edited with the WordPad program (navigate to the OS X 10.11 virtual machine folder with Windows Explorer and right click on the file to open in WordPad).

6.  For HW10, set USB compatibility to USB 2.0, otherwise your mouse and keyboard might not work in the virtual machine.

7.  Finally click “Play virtual machine”

Installation of El Capitan
      Installation should be relatively straight forward, just following the prompts of the OS X installer:
      1.  Select language, agree to legal terms

2.  Use Disk Utility from the Utilities Menu to erase and format the virtual hard drive as a single partition GUID Mac OS X Extended.  I’ve named the drive Macintosh HD but you can enter whatever you like eg El_Capitan.

3.  Quit DU and choose Macintosh HD to install El Capitan on.

4.  After 20-30 min (depending on how fast your system is), the installation will complete and the VM will automatically reboot…

5.  At the welcome screen, choose your country and keyboard layout.  You can skip transfer information, location services and logging in with your Apple ID if you wish…

6.  Create a User Account and select your Time Zone.  You can skip sending diagnostics and usage data to Apple….

7.  Finally, you will arrive at the El Capitan Desktop.  You should eject the Installation iso now by right clicking and selecting “Eject OS X Base System”.  This will allow you to install VMware Tools….

8.  After rebooting, the VM can now be resized or run at full screen resolution.  Audio and network/internet should also work OOB.

SMBIOS Customization and iMessage Vars
      To make the Virtual Machine more "Mac like", you can edit the vmx file to add unique identifiers from a real Mac's SMBIOS -
      eg for an iMac 11,3 SMBIOS, you can enter the following lines....
      smbios.reflectHost = "FALSE" board-id.reflectHost = "FALSE" board-id = "Mac-F2238BAE" hw.model.reflectHost = "FALSE" hw.model = "iMac11,3" serialNumber.reflectHost = "FALSE" serialNumber = "W80#######6" Refer How to spoof real Mac in VMware - Multi-booting and Virtualisation.

The critical variables for iMessage/Facetime activation are MLB & ROM.  By default, VMware "reflects" the host's MLB and ROM since it assumes you are running the OSX guest on a real Mac host - see post#42 by @Donk.

If the host is a Windows PC, the following lines need to be added to the vmx file (requires virtualHW.version 12 and smc.version = "0")....
      efi.nvram.var.ROM.reflectHost = "FALSE" efi.nvram.var.MLB.reflectHost = "FALSE" system-id.enable = "TRUE" and the MLB, ROM and optionally system-id entered manually eg
      efi.nvram.var.MLB = "W80######BA1A" (MLB can be 13 or 17 characters long, alphanumeric string) efi.nvram.var.ROM = "<=>?@A" (ROM is entered here as a 6 character ASCII string) uuid.bios = "## ## ## ## ## ## ## ##-## ## ## ## ## ## ## ##" <---Optional (if you want to inject a given system-id hexadecimal value) Note the output for ROM from imessage_debug is a 12 character hexadecimal that needs to be entered here as a 6 character ASCII string eg using an Hex to ASCII converter we find that "3c3d3e3f4041" hex is equivalent to   "<=>?@A".

Vanilla Mavericks and Yosemite
      The same VM settings for El Capitan will also boot and run vanilla installations of OS X Mavericks and Yosemite .  Attached to this post are installer scripts to create bootable Mavericks (CMI.tool) and Yosemite (CYI.tool) ISOs for VirtualBox and VMware.

With the respective OS X installer apps in the Applications folder, download and run the installer tools using terminal ie

To create a Mavericks ISO on your desktop
      cd downloads chmod +x CMI.tool ./CMI.tool To create a Yosemite ISO on your desktop
      cd downloads chmod +x CYI.tool ./CYI.tool Here is a screenshot of the VM running Mavericks 10.9.5...

Enjoy

Update for macOS 10.12 Sierra
      The above settings still work for macOS Sierra after upgrading to VMware Workstation 12.5 and unlocker 2.0.8 - see post #13.

Update for macOS 10.13 High Sierra and 10.14 Mojave
      See post#30 for macOS_iso_cim.tool script to create ISO for macOS using Apple's createinstallmedia utility.
      Post#41 describes how to build "Install macOS ******.app" on the fly from installer files downloaded beforehand in /SharedSupport folder.

CECI.zip
      CYI.tool.zip
      CMI.tool.zip
    • By DarkHarthur
      DH67CL
      R7 250
      2 discos duros
      En el 1: Windows 10 y una partición de datos
      En el 2: High Sierra y una particion de datos

Hola, mi problema es el siguiente Clover ya no me muestra EFI Windows; Tenia todo funcionando bien con High Sierra 10.13.6, quise actualizar a Mojave y como tuve muchos problemas decidí volver a High Sierra con el disco duro USB en el que había hecho una copia con Carbon Copy;
      La situacion es algo así, en la carpeta EFI si dejo la carpeta Microsoft, al encender la PC entra directo a Windows, si elimino la carpeta Microsoft si entra con Clover pero no aparece la entrada EFI Windows, ya active legacy en Clover Configurator pero solo me aparecen otras entradas de Windows pero no EFI, todo esto desde el disco duro supuestamente restaurado a como lo tenia antes.
      Si entro con el disco duro USB que tiene la copia que había hecho, me aparecen todas las opciones.
      Si conecto un pendrive tampoco me aparece la opción EFI Windows. 
      Probablemente paso después de desconectar el disco duro de Windows, pero recuerdo que me seguía apareciendo EFI Windows después de haberlo desconectado. Saludos
    • By fusion71au
      Making a High Sierra USB Installer Entirely From Scratch in Windows
      This is a proof of concept tutorial, to show it's possible to create a vanilla High Sierra installer, entirely from scratch, in Windows (even without App Store downloaded "Install macOS High Sierra.app" from a real Mac ).  @PikeRAlpha's link to Apple's Software Catalog provides us with all the URLs necessary to download the needed files directly from Apple instead of some dubious source from the internet...

Pre-Requisites
      8GB or larger USB drive Boot Disk Utility v2.1.2017rev021b from @CVAD TransMac (free 15 day trial) Paragon Hard Disk Manager Free Download Installer Files Directly from Apple
      1)  Browse Apple's Regular Software Catalog and find the URLs to download the following 6 installer files...
      BaseSystem.dmg BaseSystem.chunklist InstallInfo.plist InstallESDDmg.pkg AppleDiagnostics.dmg AppleDiagnostics.chunklist (Hint - search page for "InstallESD" to find its URL and others nearby)

to a folder named "SharedSupport" on your Windows NTFS drive.  A browser download manager (eg Chrono for Chrome, dTA for FireFox) is handy since InstallESD is >4GB ---> allows you to pause/resume interrupted download...

2)  Rename InstallESDDmg.pkg to InstallESD.dmg
      3)  Edit InstallInfo.plist with WordPad/text editor to remove the chunklistURL and chunklistid keys for InstallESD, and renaming it from InstallESDDmg.pkg to InstallESD.dmg (example of edited file attached to this post)...
      Note:  You can verify the SHA1 checksum of your InstallESD.dmg and BaseSystem.dmg with the correct ones at this website.
      Boot Disk Utility to format the Installer USB and Restore OS X Base System HFS partition
      1.  Format USB with BDU & latest Clover ---> creates boot files in CLOVER partition + second FAT partition
      2.  Extract 4.hfs from \SharedSupport\BaseSystem.dmg with BDU --> save to it's local folder
      3.  Restore 4.hfs to USB second partition with BDU --->  2nd partition becomes bootable "OS X Base System"
      Paragon Hard Disk Manager to extend HFS Partition to its Full Extent
      Open Paragon Partition Manager Free and resize the second partition of the USB drive to the full size allowed.  Don't forget to apply the changes at the end...
      Transmac to Copy "SharedSupport" folder to OS X Base System
      1.  Open the TransMac program and navigate to the HFS+ Volume/Install macOS High Sierra.app/Contents folder.  Right click anywhere in the empty space on the RHS pane and select "Copy Here"...
      2.  In the next stage, select the "SharedSupport" folder we created above as the "Files and Folders to be copied to the Mac Volume"...
      Clover Settings
      Clover configuration is required now.  The default config.plist (in the Clover FAT32 partition of the USB) maybe sufficient to boot your machine if you’re lucky.  If not, look at the Clover Wiki, Clover Instructions and Clover Configuration Thread for pointers and edit /EFI/Clover/config.plist accordingly with Wordpad or Notepad.
      The location of the important configuration files for Clover are summarized below
      config.plist--->EFI/CLOVER folder DSDT.aml with or without SSDT.aml--->EFI/CLOVER/ACPI/patched (don't need one if your DSDT is auto patched by Clover in config.plist) Kexts eg FakeSMC, NullCPUPowerManagement --->EFI/CLOVER/kexts/<osx version> or /Other. NB BootDiskUtility by default already has FakeSMC.kext installed here.  You may need to add VoodooPS2Controller for your laptop keyboard/trackpad to work. If UEFI booting, you will most likely need one of the OsxAptioFixDrv-64 drivers copied from /EFI/CLOVER/drivers-off/drivers64UEFI to /EFI/CLOVER/drivers64UEFI. If you want to use the installer to run High Sierra in Windows on VMware, you can follow my guide to set up the Virtual Machine and replace Clover's default config with EFI_Clover for VMware (which is compatible to run in VMware).  In the screenshots below, I have attached the USB Installer (in this case PhysicalDrive7) to my macOS Virtual Machine.  Reboot the system to the USB installer to install High Sierra ...
      What happens if we don't have access to TransMac or Paragon Hard Disk Manager?
      Not a problem, as long as we get "OS X Base System" bootable, we can launch terminal from the Utilities Menu to copy the SharedSupport folder over to the Installer app.  In essence, we will build the full installer app = 5GB+ on the target HD eg "Macintosh HD", by copying both the "small" installer app = 15MB (on "OS X Base System") and the SharedSupport folder from the NTFS volume (mounted in this example on /Volumes/DATA)...
      -bash-3.2# cd / -bash-3.2# cp -R Install\ macOS\ High\ Sierra.app /Volumes/Macintosh\ HD/ -bash-3.2# cp -R /Volumes/DATA/SharedSupport /Volumes/Macintosh\ HD/Install\ macOS\ High\ Sierra.app/Contents/  
      ...then start installation with the startosinstall utility...
      -bash-3.2# /Volumes/Macintosh\ HD/Install\ macOS\ High\ Sierra.app/Contents/Resources/startosinstall --volume /Volumes/Macintosh\ HD --converttoapfs NO --applicationpath /Volumes/Macintosh\ HD/Install\ macOS\ High\ Sierra.app  
      The above steps can be automated with the attached "startosinstall.command" script, which will assemble "Install macOS High Sierra.app" on "Macintosh HD" and launch the startosinstall utility targeting the "Macintosh HD" volume.  Copy/download to "Macintosh HD", then run in terminal (after attaching DATA USB with /Shared Support folder)...
      cd "/Volumes/Macintosh HD" chmod +x startosinstall.command ./startosinstall.command Updated Download Links for macOS Mojave 10.14_18A391
      Browse Apple's Regular Software Catalog and find the URLs to download the following 6 installer files...
      BaseSystem.dmg BaseSystem.chunklist InstallInfo.plist InstallESDDmg.pkg AppleDiagnostics.dmg AppleDiagnostics.chunklist  
      Note: In Mojave, Apple has removed the --converttoapfs NO and --applicationpath arguments from the startosinstall utility....

eg to use startosinstall for the above section "What happens if we don't have access to TransMac or Paragon Hard Disk Manager?", the syntax is now
      -bash-3.2# /Volumes/Macintosh\ HD/Install\ macOS\ Mojave.app/Contents/Resources/startosinstall --volume /Volumes/Macintosh\ HD  
      This basically means that for Mojave, the default installation will always convert the target volume to the apfs file system.

startosinstall.command.zip
      InstallInfo.plist_edited_10.13.6.zip
      InstallInfo.plist_edited_10.14.zip