Jump to content

[FI] Suomalaisia?


Mikko (Mokki)
 Share

From Finland?  

9 members have voted

  1. 1. Are you?

    • No
      1
    • Yes
      8
  2. 2. Do you have Hackintosh?

    • yes
      6
    • no
      3


7 posts in this topic

Recommended Posts

Hei,

 

Onko täällä ketään suomalaista, joka myös rakentelee hackintosheja?

 

Itse olen Suomesta, HP:n Dc7600 pyörittää 10.6.2 systeemiä.

 

Miten saan @ merkin norminäppäimistöllä? Ei toimi nimittäin.

 

Ja onko mitään suomalaista Mac OS X Hackintosh versiota jostain?

 

Ja muutenkin, suomalainen aihe on hyvä :)

 

ENGLISH:

 

Hey,

 

Is there any Finnish people, that does build hackintosh too? (like i)

 

I'm from Finland, HP's DC7600 runs 10.6.2 (Snow Leopard) System.

 

How do i get @ on Hackintosh, using normal keyboard? It doesn't work.

 

And anyways, is there any Finnish Mac OS X Hackintosh version somewhere?

 

And anyways, Finnish thread is good ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Onko täällä ketään suomalaista, joka myös rakentelee hackintosheja?

 

Itse olen Suomesta, HP:n Dc7600 pyörittää 10.6.2 systeemiä.

 

Miten saan @ merkin norminäppäimistöllä? Ei toimi nimittäin.

 

Ja onko mitään suomalaista Mac OS X Hackintosh versiota jostain?

 

Ja muutenkin, suomalainen aihe on hyvä :)

 

ENGLISH:

 

Hey,

 

Is there any Finnish people, that does build hackintosh too? (like i)

 

I'm from Finland, HP's DC7600 runs 10.6.2 (Snow Leopard) System.

 

How do i get @ on Hackintosh, using normal keyboard? It doesn't work.

 

And anyways, is there any Finnish Mac OS X Hackintosh version somewhere?

 

And anyways, Finnish thread is good ;)

 

Vasemman puoleinen Alt + 2 toimii ainakin mulla, sekä Applen näppiksellä ja normi PC:n usb näppiksellä.

Link to comment
Share on other sites

Vasemman puoleinen Alt + 2 toimii ainakin mulla, sekä Applen näppiksellä ja normi PC:n usb näppiksellä.

 

 

Eipä alt + 2 toiminut. Tämä on normaali näppäimistö, HP:n joku. Ei ole USB näppis, ei ole applen näppistä: ( Applen maksaa melko paljon näppäimiksöksi.

 

Laitoin Finnish Extended. Toimii ihan OK mutta sitä miukumaukua ei tule.

Link to comment
Share on other sites

Eipä alt + 2 toiminut. Tämä on normaali näppäimistö, HP:n joku. Ei ole USB näppis, ei ole applen näppistä: ( Applen maksaa melko paljon näppäimiksöksi.

 

Laitoin Finnish Extended. Toimii ihan OK mutta sitä miukumaukua ei tule.

 

Eli käytössä PS/2 näppis ? Enpä ole tullut moista ikinä kokeilleeksi, ilmeisesti käytössä on joku Voodoo tai vastaava driveri, ehkä tuollaisessa itse tehdyssä driverissa ei näppäinten mappaus ole ihan kohdallaan. Itsellä toimii sujuvasti usb ja bluetooth näppikset.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Kolmas suomalainen löytyy.

 

iAtkos L1 distrolla mennään ja rauta on P5N-E SLI emo, C2D E7200 prossu ja GeForce GT 210 näyttis.

 

Entinen kokoonpano oli myös iAtkos distro mutta versiolla S3 V2 ja rautana oli Dellin Optiplex GX620

 

Ei ole kyllä windowsia ikävä vaikka näitä saakin rukata aika huolella kasaan. Lopputulos vie voiton kuitenkin! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Moro!

 

Mulla on hackintosh asenteilla varmaan ensi viikonloppuna nykyiseen rautaan. Pakottava tarve osX:lle tuli musiikkiharrastuksen vuoksi - nykyisen digivahvarin kytkentä windowsiin ei ottanut onnistuakseen millään ajurikombolla ja oon ymmärtänyt että osx:n kanssa toimii out-of-the-box. Kokoonpano alla ja mitä oon tutkinut, ni toi emo pitäis toimia hyvin hackintoshissa.

 

Gigabyte GA-EP45-DS3P

Intel Core 2 Quad Q9450

4GB DDR2

Sapphire Radeon HD 4870

 

Ensiosketus hackintoshiin täällä, joten katsotaan miten menee - muita käyttiksiä oon kyllä asennellut mutta ensimmäinen applelta.

 

Jos täällä ois natiivikielellä auttajia, niin kysytään myös suomeksi:

 

- Mulla on myös Dell Latitude E5400 -läppäri jossa tällä hetkellä Win7/Linux mint debian -dualboot. Siinä on intelin GMA 4500MHD integroitu näyttis, joka ilmeisesti ei kovin mac-compatible oo. Onko kellään inputtia, kannattaako edes lähteä yrittämään siihen osX10.6:sta? Speks: http://www.dell.com/...titude-e5400/pd

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moro!

 

Mulla on hackintosh asenteilla varmaan ensi viikonloppuna nykyiseen rautaan. Pakottava tarve osX:lle tuli musiikkiharrastuksen vuoksi - nykyisen digivahvarin kytkentä windowsiin ei ottanut onnistuakseen millään ajurikombolla ja oon ymmärtänyt että osx:n kanssa toimii out-of-the-box. Kokoonpano alla ja mitä oon tutkinut, ni toi emo pitäis toimia hyvin hackintoshissa.

 

Gigabyte GA-EP45-DS3P

Intel Core 2 Quad Q9450

4GB DDR2

Sapphire Radeon HD 4870

 

Ensiosketus hackintoshiin täällä, joten katsotaan miten menee - muita käyttiksiä oon kyllä asennellut mutta ensimmäinen applelta.

 

Jos täällä ois natiivikielellä auttajia, niin kysytään myös suomeksi:

 

- Mulla on myös Dell Latitude E5400 -läppäri jossa tällä hetkellä Win7/Linux mint debian -dualboot. Siinä on intelin GMA 4500MHD integroitu näyttis, joka ilmeisesti ei kovin mac-compatible oo. Onko kellään inputtia, kannattaako edes lähteä yrittämään siihen osX10.6:sta? Speks: http://www.dell.com/...titude-e5400/pd

 

Kansalaiset! Terve!

 

Pari hackintoshia on käytössä ja muutamaan koneeseen olen asentanut vaihtelevalla menestyksellä OsX 10.5 - 10.7 käyttikset.

 

Jippu, kannattaa testata Kakewalk, sillä on ollut helppoa tehdä asennusmedia.

 

Yhden GMA 4500 kannettavan olen testannut mutta näytön kiihdytystä en ole saanut toimimaan, toistaiseksi.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...