Jump to content

XPS M1530 (help)


RVE_NL
 Share

6 posts in this topic

Recommended Posts

Hallo,

 

Hopelijk kan ik wat hulp krijgen van mijn landgenoten :)

Ik heb een dell XPS M1530 besteld:

XPS M1530 CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M

15.4" Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife

Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent

backcover black & 2.0mp camera

4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048)

Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm)

Blu Ray Slim Slot-Load Drive, including SW

XPS Primary 9-cell 85WHr Li-Ion 1 S

Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT

Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1 S

Dell Wireless 1505 Wireless-N Mini-PCI Card EUR

 

Zoals ik hier op het forum heb gelezen schijnt deze laptop goed voor OSx86 Leopard te zijn.

Ik heb de Dell Wireless 1505 Wireless-N Mini-PCI kaart erin laten zetten zodat ook internet aan de gang moet gaan.

Hij hoort dus out of the box te werken.

Nou weet ik alleen echt niet welke versie ik dus moet instaleren?

heb op het moment de Kalyway 10.5.2 DVD Intel AMD gedownload maar ik weet dat er ook nog iAktos en andere zijn.

Welke kan ik met mijn configuratie het best gebruiken, ook zodat ik updates van apple kan downloaden.

Wilt misschien iemand mij het verschil uitleggen tussen de verschillende versie..

misschien heeft zelfs iemand een m1530 en kan op op toekomstige problemen wijzen/heplen voorkomen

 

ik wil trouwens een dualboot met Vista 64 bit gaan doen. Welke bootloader / partition programma moet ik het best gebruiken.

het word een clean instal dus hele schijf is leeg.

 

nog een vraagje. In vista ka ik dan het schijf gedeelte van OSx niet lezen begrijp ik.. maar kan ik in OSx wel de bestanden op het Vista gedeelte lezen? (of moet ik dan bijvoorbeel alle mp3 2x erop gaan zetten?)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey,

Ik vroeg me al af of hier nederlandstaligen waren :D

Ik zou zeggen dat je eenders welke distributie kan gebruiken. Ikzelf ben zeer geinstresseerd in deze laptop ook te kopen :blink:

Maar is 1920X1200 niet te klein op dat scherm ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ha,

Heb je misschien antwoorden gevonden op je vragen? Zou je dan hier antwoord op kunnen geven? Ik ben namelijk zelf ook aan het kijken naar een m1530...

En die 1505 kaart, was die ook meer dan 100 euro bij jou?

Bedankt

Link to comment
Share on other sites

Sorry voor de late reactie... ik had de hoop al bijna opgegeven bijna geen mensen actief hier (misschien kunnen we elkaar helpen via msn?).

Ten eerste ik heb de iAktos geprobeert, deze werkte goed, qlleen ik kwam er niet uit hoe ik de video kaart drivers moest instaleren.

1920x1200 is voor mij echt de ideale resolutie, het is klein maar zeer scherp, ik persoonlijk zou niet meer anders willen.

en zou je het te klein vinden dan kan je in internet explorer op 120 procent kunnen zetten.

En over die dell kaart heeft me niets extra's gekocht en werkt perfect.

 

mocht je nog vragen hebben laat het maar horen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey das leuk,

 

Nog meer mensen die de zelfde gedachte kronkel hebben:-) ik ben namelijk ook van plan om er zo eentje te kopen om daarop idd Leopard te installeren. Ik heb al wat ervaring opgedaan mijn mijn eigen PC, maar nu is het tijd voor een laptop met de juiste hardware... soms weet je het echt niet meer, ik ben namelijk ook aan het kijken naar een Compal 15w25+ die eigenlijk over de juiste hardware beschikt. alleen is hier niets over op internet te vinden:-( heeft een van jullie nog tips?

 

Gr.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
 Share

×
×
  • Create New...