Jump to content
InsanelyMac Forum

hixatchi

Members
  • Content count

    34
  • Joined

  • Last visited

About hixatchi

  • Rank
    InsanelyMac Protégé
  1. I have a very strange problem, I've installed Leopard with the vanilla kernal and EFI MBR as GUID does not work for me. Strange thing is that if I try to boot into Leopard without the DVD in the tray it will just gimme a black screen and I don't see it booting, If i leave the Leopard dvd in the dvd drive, wait 8 seconds so it doesn't boot the Leopard dvd, then it will load Leopard...very strange! I would like to boot without having Leopard dvd always in the dvd tray....any suggestions? thanks!
  2. when I had a p5w-DH i had 4 gb of kingston ddr 2 667 ram it worked fine but only after i enabled memory remap in the bios would it see beyond 3 gb ........ using the 975 chipset and x1900xtx juz to give u an idea and core 2 duo processor
  3. hixatchi

    p5b-vm

    so if i have a sata optical drive i just install like normal don't need to set any flags when installing or any patches? lmk cheers how to get sound/networking working or does it work out of the box? lmk cheers
  4. hixatchi

    p5b-vm

    I have an asus p5b-vm and was wondering if this motherboard works with osx and if it does what patches do i need? thanks.
  5. sorry bikerdude can u clarify for me what this does as i have sata drives on my mobo using ichr 7 and they seem to detect fine with the jas 10.4.8 with the v1 + defiant patch.... even my sata dvd drive is working i juz wanna know b4 i apply the patch... thx! I'm using the asus p5wdh deluxe board with the 975x chipset for reference....
  6. as long as you have recent hardware aperature, final cut pro and everything should work as long as its recent and fully supported with drivers i don't see the problem I have everything working like aperature and stuff on my system , even games work fully fine quake 4, warcraft 3 basically i ahve a fully featured mac i even have a dell 3007wfp so it roxs
  7. I have a Dell 30 inch 3007wfp and its great works perfectly fine with my ati x1900xt and i also tried a bfg 7800gtx both have dual link dvi ports so both will run your acd 30 inch fine with qe/ci and all the eye candy i've even tried games like warcraft 3, quake 4 all work so x1950pro will work as long as it has dual link dvi which i'm not 100% sure but as long as it does and these drivers work on it then your all ready to go!
  8. hixatchi

    AppleHDA Solution - Work in progress

    i tried the patcher but it still kernal panics on my asus p5wdh deluxe anyone know how to fix?
  9. i can attest that this works on my x1900xt i was having problems b4 but the Jcool driver works best on a fresh install of osx, i've tried it on old installs with other cards and other things it didn't work so yes MAKE sure you install it on a fresh install of osx 10.4.8 with no ati support options installed... one thing that'd be cool is if an uninstaller script could be implemented for those with problems.... other then that everything is good!
  10. hixatchi

    AppleHDA Solution - Work in progress

    I also hda patcher i tried to drag 882.txt kernal dump to it and it kernal panicked is it because i have to uninstall the old drivers? lmk thx guys!
  11. hixatchi

    Building my own Mac Pro

    I have the asus p5wdh and it works perfectly, network worked out of the box, sound only needs a drive u can find in teh genius bar or the hardware drivers section from taruga, and for video card i didn't have luck with x1900xt and xtx... i heard x1950 pros don't work too well, x1950xt should work with jcools driver...... out of the box though i have a bfg 7800gtx and that works perfectly with the driver on teh installation dvd or u could try 7900gs which i heard works like a dream too. skip the newer cards or cards with 512 mb other then ati as compatability is not there yet... and i tried 4 gb ram on my board works perfectly haha
  12. hixatchi

    AppleHDA Solution - Work in progress

    sorry but another quick question how do we install the new hda patcher? is there a package file or install file to run? lmk thanks.
  13. hixatchi

    AppleHDA Solution - Work in progress

    wow thx taruga i will try this with my alc882! keep up the good work!
  14. hixatchi

    AppleHDA Solution - Work in progress

    sorry i might be a noob but can anyone tell me what this hda patcher does? is it supposed to replace the old 0.4 package? thanks.
×