Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Ciao a tutti, sto provando a intallare Mojave ma dopo aver fattto il boot da USB si blocca quasi subito su End Randomseed +++++++ Ho creato USB con [url="http://www.insanelymac.com/forum/topic/279450-why-insanelymac-does-not-support-tonymacx86/"]#####[/url] dal mac pro. Premesso che sono su mac pro , e non faccio hakintosh da Lion o giu di li mi sono un po' perso varie cose riguardo i boot loader ecc. Ora ho provato a cercare un po' e dicono di inserire OsxAptioFix2Drv nella cartella DRIVER su CLOVER , ho provato anche le altre versioni di OsxAptioFix2Drv installandole con il Clover Configurator ma non riesco ad andare piu avanti di quell'errore. Se qualcuno può aiutarmi ringrazio in anticipo. Le specifiche sono le seguenti MB : Asrock 580 M Pro3 CPU: Intel i5 4690k RAM : 1 x 8gb Crucial DDR3 1066Mhz GPU : Ati RX570
  3. gengik84

Mojave su pc in firma

HD4600 è supportata
  4. A little progress, but still not successful. What I did: 1) in ssdtPRGen.sh run command sudo ./ssdtPRGen.sh -p W-2123 -b Mac-7BA5B2D9E42DDD94 -target 4 -m iMacPro1,1 -mode normal -a CPU0 -x 1 | tee -a file.txt Passed with 2 warning and 1 error, created files ssdt.aml and ssdt.dsl then 2) File ssdt.dsl opened in MaciASL.app, all PR04 - PR07 changed to PR08 - PR0B, compiled w/o errors, saved as .aml on /Desktop and copied to /ACPI/patched then 3) Reboot then 4) run freqVectorsEdit.sh , passed w/o errors then 5) Reboot ...still full trotlling and machdep.xcpm.mode: 0 Useful files and log-files -- in attach Files.zip update:added bootlog bootlog.txt.zip
  5. I am looking to upgrade to Mojave a little late in the game. Clicked the link but it seems to have gone dead. IronManJFF or someone else, can you point me to the file needed for Mojave? As always I am grateful for your help.
  6. Today
  7. Thank you @Hervé I just set the dual link to 1 and it worked like a charm iam really thank you ... I think I should get more ram on to this thinkpad it laggs with 4gb ram
  8. fasullo

Kernel Panic durante l'utilizzo

Esattamente come dice @iCanaro Hai controllato la compatibilità prima di acquistarlo?
  9. Hervé

Mojave su pc in firma

tuh tuh tuh... Nessun supporto per HD3000 in Mojave. Solo con trucchi. Non consigliato.... https://osxlatitude.com/forums/topic/10726-macos-1014-mojave-betas-releases/?do=findComment&comment=83039 Ok ->10.13.3 Trucchi aggiuntivi richiesti dal 10.14.4
  10. talebabatto

Mojave su pc in firma

Clover dovrebbe averti già creato le cartelle in /EFI/CLOVER/Kexts/ . Metti i kexts in Other, indica sul config.plist Inject Kext </true> e dai un'occhiata al github di AcidAnthera per trovare tutti i kexts che ti servono aggiornati. I soliti sono VirtualSMC, AppleALC, Wathevergreen, USBInjectall. Volendo se usi cloverconfigurator, li puoi scaricare direttamente da quel programma indicando la cartella dove vuoi che vadano, se ho ben capito cosa cerchi.
  11. GPB

Problema Intel HD 530

Hai perfettamente ragione, riguardo la integrata ci rinuncio quindi punto su una scheda compatibile.
  12. MaLd0n

Congelamentos i76700k e Maximus Hero VIII

extrai um novo send me com a última pasta clover use bios em default, não altere nada, apenas habilite a intelhdgraphics
  13. 38nic

Mojave su pc in firma

Ok, ho creato la chiavetta USB con l'ultima versione di Clover, quali kest aggiornati devo inserire? Non e' piu' necessario creare la cartella EFI/Clover/kext/10.x ? Grazie Nic
  14. fryysyd

HWSensors3

@vector sigma Hi, HWMonitorSMC2.app 2.4.6 version, the menu bar icon is asymmetrical, the spacing between the two sides is not coordinated, it looks very awkward, how can I change it? Or can you change it in the next version?
  15. Awesome! This fixed instant wake for me. I've been struggling with that for a while. Thank you for all your work on this guide. It's been very helpful in my Hackintosh learning.
  16. Hervé

Broadcom BCM94350ZAE on Mojave

Try this even more simplified Clover config: config.plist.zip
  17. Hervé

TPLINK T9E Not detected 10.13.6

Try a different card in that slot to check the slot and one the wireless card to a different slot to check the card.
  18. harrykayn

OS X El Capitan 10.11.6 is out

All works as before
  19. End3rPower50

yes, i did. I don't understand why pc crash, giving the kernel panic. It happens randomly. I tried to install "BrcmFirmwareData.kext" and "BrcmNonPatchRAM2.kext", thinking it that was the problem but without result.
  20. Lemonius

TPLINK T9E Not detected 10.13.6

Thanks, I was hopeful that this was it, but no change. I have a feeling that it's the card itself. I haven't done a DSDT patch.
  21. Hervé

Did you repair permissions and rebuild your cache after putting vanilla 802.11Family kext back in /S/L/E?
  22. iCanaro

Mojave su pc in firma

si però ricordati di usare clover e kext aggiornati alle ultime release
  23. Hervé

[HELP] ASUS K50IN

No support for those tools here; they have their own web site and forum... I can only suggest that you look at existing guides for C2D platforms with Nvidia GPU. You won't be able to re-use their DSDT of course but Clover config would bear strong similarities. Failing that, you may also use Enoch. The only possible trouble is that you have this Nvidia MCP75L chipset, not the usual/standard Intel 956GM so you may not succeed at all... I can give you these links: https://osxlatitude.com/forums/topic/8645-dell-latitude-d630-with-core2duo-and-nvidia-quadro-nvs-135m-el-capitansierra/ https://osxlatitude.com/forums/topic/10370-dell-latitude-d830-with-core2duo-and-nvidia-quadro-nvs-135m-mavericksyosemiteel-capitansierra/
  24. 38nic

Mojave su pc in firma

Buongiorno, ho il desktop in firma con gia' installato High Sierra (con relativa chiavetta usb utilizzando Clover), avrei la necessita causa vendita pc di formattare il tutto ed installare Mojave. Posso inizialmente seguire la consueta procedura di genkik84 Clover/Usb? Grazie
  1. Load more activity
  • Newsletter

Want to keep up to date with all our latest news and information?

Sign Up