Jump to content

Zijn hier ook nederlanders?


johan
 Share

358 posts in this topic

Recommended Posts

Ik ben sinds kort weer begonnen mac osx 10.5 werkend te krijgen maar nog niks lukt. Ik kan hem wel installeren maar nadat ie klaar is en ik reboot krijg ik een kernal panic. ok daarna er naar toe booten lukt voor geen meter.

 

AMD Athlon X2 6000+ AM2

MSI K9N Ultra ~ nForce 570 chipset

DDR2 2gb 667mhz

HD1 Samsung Spinpoint 250GB IDE

HD2 Samsung Spinpoint 250GB SATA

GeForce 7900 GS 256MB

 

Ik gebruik XxX 10.5.6 Leopard voor Intel/AMD

Verder heeft 10.4.10 ooit op me pc gewerkt maar die werkt nu ook niet meer (error logo tijdens laden van setup)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jippie!.. niet meer de enige Hollander op dit forum. :)

 

Wat ben ik blij.. ik heb het eindelijk allemaal aan de praat gekregen! (Na een aantal mislukte pogingen)

 

Men systeempje:

Intel Core2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz

Gigabyte GA-EP35-DS3R (Rev. 2.1)

6 GB 800 MHz Kingston Ram (CL5)

XFX nVidia GeForce 9600 GT 512MB (QE/Q-GL werkend!)

320 GB Samsung HD250HJ

 

Software:

Ideneb v1.4 (10.5.6)

NVdarwin 1.2.5 Injector

VMware Fusion 2.0.2 (XP SP3 Lite NL <- aangepast met nLite voor minder geheugen verbruik)

iWork' 09

..

 

Xbench score: 125.42 (Link)

 

Vind de score nogal wat tegenvallen, maargoed er oorspronkelijk geen Mac Pro met een Q6600. :P

 

Verder draaide ik onder de test iTunes en VMware Fusion, dus dit kan de test nogal wat beinvloeden.

 

Mocht iemand hulp nodig hebben, laat het mij dan weten met een PM. :)

 

Woehoe! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Mensen ik zoek me een ongeluk.

 

Ik heb een " ASUS P5W DH Deluxe ", zou allemaal erg goed moeten werken, doet t ook redelijk.

maar.... Ik blijf problemen houden met mijn USB. De 2 bovenste poorten, of 2 meest linkse als er nog mensen met een desktop kast zijn, doen het sporadisch wel of niet.

En als ze het niet doen, dan zit ik met usb apparaten zoals een webcam en externe HD die het niet doen.

 

En het werkt vaker niet dan wel. kan iemand me hierbij helpen? Ik zit al maanden met dit USB probleem.

 

 

ASUS P5W DH Deluxe

3GHz Intel core2duo

4GB Corsair DDR2

500gb wd raid edition

8800GTX 768mb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja legacy support staat aan.

 

ps: haal toch die heaumeau luke&noah zooi weg man, gatverdamme :)

 

Hier ook een Nederlander woonachtig in het mooie Groningsche landschap :)

 

(Draait nog geen Mac OS X door wat probleempjes, die nog opgelost gaan worden)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hey gelukkig ook nederlanders hier.

 

Mensen ik zit al maanden te rommelen om dit draaiende te krijgen en het wil mij niet lukken.

 

Ik heb sinds kort iemand op het forum die mij helpt maar ik heb tot nu toe alleen maar linkjes gekregen waar ik het niet mee voor elkaar krijg.

 

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=192805

 

ik heb alles in het engels geschreven maar hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ook nederlander ;)

 

En weet iemand hier hoe ik een bootable Kalyway USB stick kan maken? Ik heb veel gezien maar mijn probleem is dat ik alleen maar een Windows en een Linux kist heb (en op de Linux kist zit geen DVD drive).

Link to comment
Share on other sites

Ikke ook nederlander ;)

 

En weet iemand hier hoe ik een bootable Kalyway USB stick kan maken? Ik heb veel gezien maar mijn probleem is dat ik alleen maar een Windows en een Linux kist heb (en op de Linux kist zit geen DVD drive).

 

Google is je vriend ;)

 

Er zijn wel manieren om dit te doen ik heb het ook geprobeerd (Acer Aspire One d250) maar is toch vrij lastig, ik ga morgen een externe dvd writer kopen voor die 49 euries heb je toch iets handigs voor je netbook. zou ik als ik jou was ook doen bespaar jezelf een hoop koppijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

heej, goede avond heren (en dames)

 

misschien zit ik hier helemaal verkeerd, of iets dergelijks maar ik zit me de afgelopen 3 dagen suf te zoeken, en kan weinig vinden,

dus ik hoop dat ik hier wel geholpen kan worden.

 

ik heb een pctje, met volgens mij (internet research) redelijke goede compatible hardware.

heel simpel wat ik wil is: dualboot met windows 7 en Snow Leopard.

Al weet ik dat dat alles behalve simpel is, hoop ik toch dat iemand mij een beetje uit kan leggen hoe ik te werk moet gaan.

 

Ik heb 2 sata hardeschijven, eentje van 300gb en de ander van 500gb, en zou graag snow leopard op die van 300gb willen hebben en windows 7 op die van 500gb.

 

Zou iemand mij op zn minst wat tips kunnen geven over welke software ik allemaal moet gebruiken, of een paar links ofzo.

zou me echt super helpen.

 

alvast bedankt, en ik vind het zowiezo tof dat er ook veel nederlands op zo een site zitten, want mijn engels is verre weg van perfect.

 

mn pctje:

Moederbord: Asus p5k

Processor: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz (q6600)

Geheugen: Geil 2gb (ddr2 800Mhz)

Harddisk: 1x Samsung Sata 300gb & 1x Samsung Sata 500gb

Videokaart: Asus Nvidia Geforce 8600gt (512mb)

Overige: Dvd-Rom/Brander (2x) (1tje Sata andere IDE)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Hier ook een Hollander!

Ik draai zojuist een bijna perfecte Lion (10.7.2) op mijn Dell XPS 15 (i7-2630QM, Full-HD, USB3.0, 525M) Alleen mijn videokaart en WiFi werken nog niet. WiFi maakt me niet uit omdat ik gewoon een kleine usb-WiFi module ga kopen die in OSX ondersteund wordt. Die gebruik ik dan wel als ik WiFi nodig heb. Ik zit toch 95% van de tijd op ethernet. En 525M is work in progress, dus ik hoop dat dat ook snel werkt :P En zolang werkt de interne GPU nog goed (Intel HD 3000)

Verder heb ik thuis ook nog een Asus P5K moederbord wat ik in mijn vaste systeem ga bouwen zodat ik daar ook Lion op kan dragen (bestaat nu nog uit een AsRock P5B-DE, Q6600, 8800GTS en 6GB)

Link to comment
Share on other sites

heej, goede avond heren (en dames) misschien zit ik hier helemaal verkeerd, of iets dergelijks maar ik zit me de afgelopen 3 dagen suf te zoeken, en kan weinig vinden, dus ik hoop dat ik hier wel geholpen kan worden. ik heb een pctje, met volgens mij (internet research) redelijke goede compatible hardware. heel simpel wat ik wil is: dualboot met windows 7 en Snow Leopard. Al weet ik dat dat alles behalve simpel is, hoop ik toch dat iemand mij een beetje uit kan leggen hoe ik te werk moet gaan. Ik heb 2 sata hardeschijven, eentje van 300gb en de ander van 500gb, en zou graag snow leopard op die van 300gb willen hebben en windows 7 op die van 500gb. Zou iemand mij op zn minst wat tips kunnen geven over welke software ik allemaal moet gebruiken, of een paar links ofzo. zou me echt super helpen. alvast bedankt, en ik vind het zowiezo tof dat er ook veel nederlands op zo een site zitten, want mijn engels is verre weg van perfect. mn pctje: Moederbord: Asus p5k Processor: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz (q6600) Geheugen: Geil 2gb (ddr2 800Mhz) Harddisk: 1x Samsung Sata 300gb & 1x Samsung Sata 500gb Videokaart: Asus Nvidia Geforce 8600gt (512mb) Overige: Dvd-Rom/Brander (2x) (1tje Sata andere IDE)
Hier staat alvast een hoop nuttige info:

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=265900

 

Wat je moet doen is, cross-flashen naar Asus P5KR (dan krijg je ACHI support in je bios) En de rest moet dan vrij simpel zijn. Er zijn ook nog een paar retail tutorials op het net, maar die weet ik zo snel niet. Maar met deze iAtkos kun je alvast een heel eind heen.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Hallo, en welkom, ook al gebeurd er hier niet veel! De meeste nederlandstaligen zijn blijkbaar voldoende geschoold in het Engels (of Duits) dat nederlandstalig hulp niet nodig is ;-)

 

Cat_7

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

The correct sentence would be:

"Hallo, ik wil graag Nederlands leren" (Hello, i would like to learn Dutch) :)

 

Danke

 

I actually have always wanted to learn Dutch due to its relationship with English. I am an Anglophile, especially when it comes to the Old English language. Germanic tongues fascinate me.

Link to comment
Share on other sites

Kein problem :P (German)

 

The forum is a good place to pick up some languages i noticed, can understand a little bit of Italian now, just the simple words, but it's a start.

To bad the Dutch forum is not really that active, perhaps in the future.

 

Old English, is that not what they speak nowadays?

About the learning Dutch, i could help you with the basics, but just don't have the time for it. Just watch some children programs on youtube.

- David de Kabouter

- Nils Hollgerson

- De Smurfen

- Sesamstraat (Sesamestreet)

 

^^

Link to comment
Share on other sites

Kein problem :P (German)

 

The forum is a good place to pick up some languages i noticed, can understand a little bit of Italian now, just the simple words, but it's a start.

To bad the Dutch forum is not really that active, perhaps in the future.

 

Old English, is that not what they speak nowadays?

About the learning Dutch, i could help you with the basics, but just don't have the time for it. Just watch some children programs on youtube.

- David de Kabouter

- Nils Hollgerson

- De Smurfen

- Sesamstraat (Sesamestreet)

 

^^

 

Last threadjack (I SWEAR!). This is Old English

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
 Share

×
×
  • Create New...