Jump to content

Scannen in Osx86


NicoBerg
 Share

6 posts in this topic

Recommended Posts

Jawel. Native gegaan. Na rommelen in een VirtualBox nu een heuse pc opgeofferd.

 

En?.... Ik heb hem een versie 10.6.8 kunnen aanmeten.

Perfect beeld.

Perfect geluid.

Perfect netwerk.

 

Nu heb ik zelfs de zaken zover gedreven dat ik geprobeerd heb mijn sane netwerkscanner te gaan gebruiken....

En de resultaten waren niet eens zo gek. Met scanimage -L zag ik net:huppeldepup etc... een scanner dus, en nog de juiste ook.

Maar in alle applicaties kan ik geen scanner zien. Ik heb /usr/etcetcetc/Content/Info.plist bijgewwerkt zodat mijn scanner met vendor netjes in de lijst staat.

 

Heeft er iemand een tip? Mijn dochter gaat het gebruiken voor school en die kan ik niet op de commandprompt laten scannen.

scanimage > test.pnm werkt goed trouwens.

 

Help..... Alvast bedankt,

 

Nico

Link to comment
Share on other sites

Haai, daar ben ik weer. Bedankt cat_7, deze website ziet het helemaal goed, zo functioneert het bij mij ook. Maar met deze configuratie heb ik dus als resultaat van scanimage -L dat ie mijn scanner vind, met scanimage > test.pnm kan ik zelfs gewoon scanner.

 

Het probleem hier is niet de scanner aan de praat krijgen, die doet het. Het probleem is dat ik hem alleen via scanimage aan het werk kan zien. Image Capture vertikt hem te zien.

Hoe kan ik Image Capture gebruiken i.c.m. mijn scanner, aangeboden door saned.

 

Overigens, het is zo een multi ding, de printer doet het geweldig over het net.

 

Nico

Link to comment
Share on other sites

Hi,

 

Sorry voor de late reactie, kon op het werk vandaag de laptop niet openen, management en dergelijke. 

Systeemvoorkeuren > Afdrukken en Scannen > Scannen > Open scanner ? 

 

Denk dat dit hierboven word bedoeld, maar het is me te laat, mijn suggestie iig. 

Link to comment
Share on other sites

Is het niet juist de bedoeling van twain/sane om de scanner als een twain bron zichtbaar te maken in OSX. Daarmee zou Image capture de scanner dan wel moeten "zien". (twain: technology without an important name)  ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...