Jump to content

intel hd graphics cards success 10.8

• Please log in to reply
182 replies to this topic

andrew rayn

andrew rayn

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 6 posts
Im not sure but i guess this is my GMA 5700 VBIOS. Check it.

Attached Files

phinfonet

phinfonet

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 2 posts
I have a intel hd graphics 2000 and try manor kexts, and no work my native resolution, qe/ci and fix my monitor lags, how i can get qe/ci and my native resolution ?

iHackintosh_PT

iHackintosh_PT

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 62 posts
Theres no chance,on get QE/CI with this HD2000....

Kasi99

Kasi99

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 50 posts
Hi, speaks German here someone?

my english is very bad!

I need your help! in the German forum I get no further!

I have intel hd graphics! And mountoin lion!

my resolution is only 1024!

I've been working out 5 days! and it does not get out: (

their chance since my last :)

I would be ready for a donation!

I hope someone has time for me!

have a good night!

kasi mfg

lance76

lance76

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 16 posts
Da gibt's nicht viel zu berichten, die Karte ist zwar mit den Mountain Lion Kexts eintragbar, aber solange die Aufloesungen nicht in BIOS festgelegt sind, wird es ueber 1024x768 nicht hinausgehen. Ich verfolge das ganze jetzt seit gut einem Jahr, aber eine Loesung zum Thema Bildschirmaufloesung gibt es soweit ich weiss bisher nicht. Es sei denn du hast Lust zu basteln und per Remote Desktop und so den Kram zu probieren.

Gruss,

Lance

Hi, speaks German here someone?

my english is very bad!

I need your help! in the German forum I get no further!

I have intel hd graphics! And mountoin lion!

my resolution is only 1024!

I've been working out 5 days! and it does not get out: (

their chance since my last :)

I would be ready for a donation!

I hope someone has time for me!

have a good night!

kasi mfg

TheRacerMaster

TheRacerMaster

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPipPip
  • 189 posts
I have native resolution on Lion using "Graphics Mode"="1600x900x32". manor's kexts remove the lag in Launchpad. No QE/CI of course, but it's usable. It depends if you have your resolution in your VESA modes. You can check this with Chameleon at the boot screen. I also have my EDID injected.
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Kasi99

Kasi99

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 50 posts
Hi Lance;-)

Man du sprichst deutsch, cool ;-) freut mich! Dachte ich find hier niemanden!

Gut zum Thema, du sagt es geht nicht aber ich sehe hier doch das es bei anderen auch geht mit der Intel Hd Grafik!

Oder verstehe bzw sehe ich da was falsch? Ich habe auch schon etliche kext ausprobiert von manor auch schon meine id's eingetragen!
Aber irgendwie geht es nicht! Ich denke ich mache da was falsch!
Bist du sicher das es nicht geht....?
Zum Beispiel der Post nun übermir! Der hat doch auch eMine intelhd Grafik und fährt eine 1600 Auflösung!

Bitte um Verständnis, bin noch Leihe auf dem Gebiet aber lerne gerne dazu!

Gruss kasi

Kasi99

Kasi99

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 50 posts
Hello TheMasterRacer!

What is the VESA Modes? Please Detail Manuell! Step by Step, please!

@Lancy wie meinst du das im BIOS Festgesetzt ist? Im BIOS der Grafikeinheit? Kann man das BIOS denn abändern?

Gruß kasi!

TheRacerMaster

TheRacerMaster

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPipPip
  • 189 posts
@Kasi At the Chameleon boot screen, type ?video - this will give you info about all VESA resolutions your graphics card supports. If your native resolution is listed. Type:
"Graphics Mode"="1600x900x32"
Where 1600x900x32 is replaced with your native resolution.

Kasi99

Kasi99

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 50 posts
@TheRacerMaster

My max VESA 1024! In the video Info from bootloader! ;(

No Chance of higher Resolution??

I can vbios edit?

Greetz

lance76

lance76

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 16 posts
Hallo Kasi,

ich bin auch nur Laie was das ganzen BIOS Kram angeht, aber soweit ich das verstehe, ist die Aufloesung im BIOS eingetragen und zwar vom Hersteller. Hard-Coded, sozusagen. Da kommt man als Otto Normal nicht ran. Aber diejenigen bei denen das so im BIOS steht kriegen dann ueber Chameleon die korrekte Aufloesung, deshalb funktioniert's. In meinem Lenovo funktioniert das zum Beispiel nicht, weil eben diese BIOS Eintragung fehlt. Dadurch kriege ich leider auch nur die bloede 1024x768 Aufloesung, was auf Dauer einfach nervt. Der Kext selber funktioniert und traegt die Karte ordnungsgemaess ein, soweit habe ich das alles durchaus hingekriegt. Bin im Moment leider nicht in der Lage zu probieren weil ein Umzug quer ueber den Atlantik ansteht, aber ab Mitte/Ende September werde ich wohl noch mal probieren.

Hoffe, das hilft erst mal weiter zum Verstehen, wenn nicht, einfach nochmal fragen. Wie gesagt, der grosse Experte bin ich auch nicht, aber gottseidank sind andere da besser und schreiben ordentliche Anleitungen! :star_sunglasses:

Gruss,
Lance

Hello TheMasterRacer!

What is the VESA Modes? Please Detail Manuell! Step by Step, please!

@Lancy wie meinst du das im BIOS Festgesetzt ist? Im BIOS der Grafikeinheit? Kann man das BIOS denn abändern?

Gruß kasi!

CK Lee

CK Lee

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 32 posts
Did you encounter flickering in webpage using adobe flash? It makes me very uncomfortable.

I am able to use 1600x900x32 mode.
No video support.

TheRacerMaster

TheRacerMaster

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPipPip
  • 189 posts
Yeah CK Lee, videos don't work. @Kasi99: Try this: Download the Chameleon PKG installer from here: http://www.insanelym...owtopic=231075. Then click Customize while installing. Choose Modules>resolution. Install, then reboot.

Kasi99

Kasi99

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 50 posts
Hello@TheRacerMaster

i have your method with Chameleon Customize tried!! works not!

i have no kext loading! i must for this methode kext loading?

thanks for your time!

mfg

phaberest

phaberest

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 16 posts
I've set any SMBIOS, installed a lot of different kexts, tried any chameleon configuration but can't get it to work over 1024x768 even if now it recognizes 0x0046 as Intel HD and the nVidia GeForce GT 540M is recognized with correct 2GB vRAM.

My specs are

Acer Aspire 5742G
Intel i5-480M with sandy bridged Intel HD(I suppose 5700)
nVidia GeForce GT 540M
4GB DDR3 RAM

Can't download from the previously posted chameleon link 'cause I still don't have enough posts to download forum attachments, but I already installed the latest version of it(not the one "+ nVidia"), by the way...

pinarek

pinarek

InsanelyMac Legend

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 648 posts
I have a question about an Intel GMA HD graphics chip which is an Intel i5-650 processor in it. So the i5 is a preview version.

The chip of the i5 -650 heist yes "5 series 3400" what exactly is now the name of the graphics chip on it, at wiikipedia I found just the name Intel GMA HD without subsequent reference.

My question is whether, so if I like a board eg an MSI GD65 with H55 chipset and take the i5-650 inside whether then the graphics in full HD (1920x1080) and CI and QE work? at Mountain Lion 10.8.x.

Currently I have an MSI GD65 board 7583 with P55 chipset
and there is no image on the north, I use a nVidia 9500GT (1GB) PCIe.

It's because even Full HD and CI / QE without any problems.

However, since the MSI boards have become so cheap considering (only about 50 Euro) I buy a MSI GD65-H55.
And therefore the question of the intel GMA HD graphics chip.

Thanks to tips for

Translated with Google Translate

In German here, Hier in Deutsch:

Ich habe eine Frage zu einem Intel GMA HD Grafikchip welcher in einem Intel i5-650 Prozessor drin ist. Ist also ein i5 der Preview-version.

Der Chip des i5 -650 heist ja "5 series 3400" was genau ist denn nun der Name des Grafikchips darauf, bei wiikipedia fand ich nur die Bezeichnung Intel GMA HD ohne nachfolgende Nummer.

Meine Frage ist ob, wenn ich also ein Board wie z.b. ein MSI Gd65 mit H55 Chipsatz nehme und den i5-650 einsetze, ob dann die Grafik auch in Full-HD (1920x1080) und CI und QE funktionieren ? unter Mountain Lion 10.8.x.

Zur Zeit habe ich ein MSI-Board 7583 GD65 mit P55 Chipsatz
und da auf dem Bord keine Grafik ist, nutze ich eine nVidia 9500GT (1GB) PCIe.

Es geht da auch Full HD und CI/QE ohne jegliche Probleme.

Da aber die MSI-Boards so billig geworden sind (nur noch ca. 50 Euro) überlege ich ein MSI-GD65-H55 zu kaufen.
Und daher die Frage nach dem intel GMA HD-Grafikchip.

Danke für tipps dazu

übersetzt mit Google übersetzer

calmesal

calmesal

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 167 posts
Is there any hope for the HD Graphic in my case to fix a resolution higher than 1024x768?
I tried the Manor kexts with no avail.

Se my sign.

nikkpap

nikkpap

InsanelyMac Protégé

• Members
  • Pip
  • 15 posts
man thanks for your time on develop the intel hd kexts but
i really need the way to enable mine too ... can you guide me please i can offer you even a team viewer to help me from there. really man i made everything to work . even the card reader and the only thing i need is your way to enable the drivers. so please man my email is nikkpap (at) gmail . com waiting for your news thanks in advance.
my laptop is acer aspire 5733 with
Intel HD Graphics:
Chipset Model: Intel HD Graphics
Type: GPU
Bus: Built-In
Slot: Built In
VRAM (Total): 771 MB
Vendor: Intel (0x8086)
Device ID: 0x0046
Revision ID: 0x0002
Displays:
Display:
Resolution: 1024 x 768
Pixel Depth: 32-Bit Color (ARGB8888)
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes

the problem is in resolution and in open gl please help

iWin32

iWin32

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 103 posts
Hi! I'm (sort of) making progress with this graphics card. In order to acheive the custom resolution, the VESA resolution needs to be supported in the VBIOS, right? Well, I've discovered a program called RamBios (DOS-based) that enables you to unpack a VBIOS ROM Image into memory. Notice I didn't say RAM Image or Dump. These are one and the same: an already-unpacked Video BIOS in memory is copied to disk in one file. This isn't going to help us with this program; it needs a ROM image, which is a bit-by-bit carbon copy of the Video BIOS ROM.

Here is what I've done so far:
  • Boot MS-DOS 7.10.
  • Use RamBIOS to unpack the latest Video BIOS downloaded from Intel.
  • Start Grub4DOS from within DOS (by executing GRUB.EXE)
  • From the Grub prompt, map and boot a Chameleon-based ISO (specifically, Nawcom's OSx86 ModCD)
  • Check to see what VESA resolutions are supported.
Here is the problem. After all that work, I discovered the highest resolution supported is still that infamous 1024x768. So, manor, as you have the resolution I need (1366x768) supported in VESA resolutions of the VBIOS, would you be willing to send the VBIOS ROM image to me?

I can't tell you how to specifically do it yet, as it varies from system to system. You see, the Video BIOS is integrated with the system BIOS. You can extract the VBIOS from your System BIOS ROM image (would be found in any BIOS update, likely winzipped in an EXE), but to tell you how to do that, I first need to see a screenshot of the BIOS setup utility's system information menu. When you turn on your computer, it should say something like "Press F2 to enter setup", and then press that key repeatedly until you reach the setup utility. Usually, the system information menu is loaded immediately upon entering setup.

If you could upload that screenshot here, I would be able to guide you into how to extract the VBIOS ROM image from your system BIOS. Could you help me with this? Thanks in advanced!!

manor

manor

InsanelyMac Sage

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 319 posts

all credit go to Ghostraider iWin32 and RemC from the InsanelyMac community, and Orlian, dmazar, Slice, and the VoodooLabs community. I also want to give credit to Mehdymehdy for his discovery as well as all of the InsanelyMac community members who continue to tinker around and helping us make our hackintoshes stable to use.

Thanks guys after long time Intel hd graphics success.

1.remove this kexts from 10.8.2 System/Library/Extensions

AppleIntelHDGraphics.kext

AppleIntelHDGraphicsFB.kext

AppleIntelHDGraphicsGA.plugin

AppleIntelHDGraphicsGLDriver.bundle

AppleIntelHDGraphicsVADriver.bundle

2.After dellete install this kexts from my follder

AppleIntelHDGraphics.kext (From the MLDP2AppleIntelHDGraphicskext zip file)

AppleIntelHDGraphicsGLDriver.bundle

AppleIntelHDGraphicsVADriver.bundle

3.Add extra follder to Modules in Resolution.dylib

4.GraphicsEnabler=yes

AND also add my string to device-properties its enable pci cards info and video memory high.

http://www.osx86.net...do=file&id=3631

Attached Files

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

© 2014 InsanelyMac  |   News  |   Forum  |   Downloads  |   OSx86 Wiki  |   Mac Netbook  |   PHP hosting by CatN  |   Designed by Ed Gain  |   Logo by irfan  |   Privacy Policy