Jump to content

[Guida]v2 SnowLeopard 32/64bit 10.6.7Vanilla. PERFETTA e SEMPLICISSIMA! NO DISABLER! AGG:23.03.11

• Please log in to reply
303 replies to this topic

nikeita

nikeita

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 115 posts

Aggiornata la guida con la traduzione in inglese e qualche correzione agli errori di digitazione.

scusate l'ignoranza ma
la chiavetta usb da 8 GB (usb pendrive) menzionata nella guida a che serve?

inoltre

il dvd di installazione di Snow deve essere quello originale o una versione "hackintosh"

ciao grazie.

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,704 posts

scusate l'ignoranza ma
la chiavetta usb da 8 GB (usb pendrive) menzionata nella guida a che serve?

inoltre

il dvd di installazione di Snow deve essere quello originale o una versione "hackintosh"

ciao grazie.

La pendrive è rimasta nella lista per errore dalla guida precedente (serviva per non masterizzare il dvd), grazie della segnalazione.
Il DVD d'installazione è quello Originale Retail (da 29€ per capirci)
Se hai altri problemi nell'installazione fammi sapere...

Purple Pistil

Purple Pistil

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 95 posts
Non funziona il pacchetto ScraxInstaller v2.2...
...e potete dirmi dove trovo Lizard? Grazie ^^

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

Non funziona il pacchetto ScraxInstaller v2.2...
...e potete dirmi dove trovo Lizard? Grazie ^^

Usa questo installer qui v2.3
Lizard lo trovi in /Extra/App dopo aver eseguito l'installer oppure c'è un topic in software e simili a riguardo

Purple Pistil

Purple Pistil

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 95 posts

Usa questo installer qui v2.3
Lizard lo trovi in /Extra/App dopo aver eseguito l'installer oppure c'è un topic in software e simili a riguardo

Grazie! ma purtroppo niente...

Posted Image

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

Grazie! ma purtroppo niente...

Posted Image

Puoi vedere in /Applicazioni/Utility/Console.app nel /private/var/log/install.log cosa ti dice?

Mac Gyver

Mac Gyver

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 59 posts
hello all !

sorry to post in english but as this guide is in both language (and scrax agree i think)...

so i come for a few question regarding the onboard Audio of the AL883 on tha P5K (crossflashed with
P5KR bios).
i would like to knwo if there's a chance to get it working very simply.
i don't want to re-install all my 99% working OC cool and very powerfull system only for sound.
and to be honest i'm a little bit afraid by using DSDT patching on my very stable system.

any help are realy welcome

PS: be sure i've search everywhere on the web before posting here Posted Image

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

hello all !

scusate per l'inglese ma questa guida è in entrambe le lingue (e penso scrax sia daccordo)...

quindi ho alcune domande riguardo Audio del AL883 nella P5K (crossflash con BIOS P5KR).
Volevo sapere se c'è la possibilità di farla funzionare facilmente.
Non vorrei reinstallare il mio sistema 99% funzionante con OC fresco e molto perforamante solo per il suono.
e onestamente sono un po preoccupato nel paciare il DSDT su questo sistema molto stabile.

qualsiasi aiuto è benvenuto

PS: ho cercato ovunque nel web prima di postare qui Posted Image

For the solution I used you need to add a minimal part of code to your DSDT, and use a kext. I'm pretty shure that this will not give you problem with OC or similar.
Here is the kext:
Attached File  LegacyHDAPlatformDriver.kext.zip   8.02KB   16 downloads
Ho usato un minimo di codice nel dsdt e questo kext qui sopra

To test system stability without change your actual configuration, you can install chameleon and the Extra folder on a USBpendrive and boot from there, so if you have problem the working bootloader will still be in place.
fai i test con una chiavetta usb dove installi chameleon e /Extra
To the dsdt you need to add this code before the USB devices, if are unsure post your dsdt and i'll make the change.You can use DSDTSE fro EvoOSXTeam to extract your actual DSDT if you are not using a patched one.
qui sotto il codice da aggiungere al dsdt
Device (HDEF)
			{
				Name (_ADR, 0x001B0000)
				Name (_PRW, Package (0x02)
				{
					0x0D, 
					0x06
				})
				OperationRegion (HDCS, PCI_Config, 0x54, 0x04)
				Field (HDCS, DWordAcc, NoLock, Preserve)
				{
						,   15, 
					PMES,   1
				}

Method (_DSM, 4, NotSerialized)
				{
					Store (Package (0x06)
						{
							"built-in", 
							Buffer (One)
							{
								0x00
							}, 

"layout-id", 
							Buffer (0x04)
							{
								0x73, 0x03, 0x00, 0x00
							}, 

"PinConfigurations", 
							Buffer (Zero) {}
						}, Local0)
					DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0))
					Return (Local0)
				}
			}

I know somebody use voodooHDA patched for 883 maybe they could attach it here the kext if they see that post.
So che qualcuno usa VoodooHDA paciato per far funzionare la 883, forse se vedono questo post potranno allegarlo.

Mac Gyver

Mac Gyver

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 59 posts
thanks scrax.

the only problem is i don't have DSDT on my system because i don't use it with my install.

but maybe i can creat one regarding only audio ?
i've get a look on DSDTSE and don't know if i need dsdt.aml or dsl
i'm a little bit confused.it seems to create a dsl one is it ok ?
if i used a DSDT must i need to change the content of EXTRA folder ?
or could we use both KEXT and DSDT.
i've seen that DSDT can resolve some cpu heat problem (mine idle @52° but q6600@ 3,16 with stock cooler but i had a e5200 idle temp @ 37°c for 3,45Ghz on stock cooler too)

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

thanks scrax.

l'unico problema è che non ho DSDT nel mio sistema berche non lo uso con la mia installazione.

ma frse posso crearne uno solo per l'audio?
Ho dato un occhio a DSDTSE e non so se mi serve dsdt.aml o dsl
sono un po confuso. sembra che un dsl sia ok ?
se uso un DSDT dechambiare i contenuti della cartella extra ?
o posso usare entrambi KEXT e DSDT.
ho visto che le DSDT possono risolvere alcuni problemi di temperature della CPU (la mia in idle 52° con q6600@ 3,16 e dissipatore originale ma avevo una e5200 temp. in idle 37°c a 3,45Ghz sempre disspiatore originale)

Yes, you can have kext and DSDT in /Extra if you don't have one that means that you are using the default one from BIOS, with DSDTSE you can get your actual DSDT in use (let's call it original).
post here the original.dsl and i'll add the code for audio and compile it in .aml (that's the format loaded by the bootloader the dsl is the format we can edit). then you just need to keep it in /Extra and with the kext before it will work.

For the CPU temp try voodoopowermini.kext but for more help i need to see you kernel.log (you could find in /Applications/Utility/Console.app)

----
Si, puoi avere kext e DSDT in /Extra se non hai qualcosa vuol dire che stai usando il dsdt di default del BIOS, con DSDTSE puoi ottenere il DSDT in uso (chiamiamolo originale).
posta qui il tuo originale.dsl a ti aggiungerò il codice per l'audio e lo compilo in .aml (questo è il formato che carica il bootloader il dsl è il formato che possiamo modificare). dopo basta che tieni in /Extra con il kext segnalato prima per farlo funzionare.

Per la temperatura prova voodoopowermini.kext ma per un aiuto maggiore mi serve vedere il tuo kernel.log (lo trovi in /Applications/Utility/Console.app)

Mac Gyver

Mac Gyver

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 59 posts
ok to srax: check your pm box i've sent you the file.

and for the heat temp i've already used voodoomini with the E5200 but i get 10°c more than with NullCpuManagement. i had (under istat) around 37°c with NullCPU.... and 48°c with voodoomini.

now i run a Q6600 (stepping G0) @3,16 rock stable but idle at 52°C while only typing this text.
and 75°c when running 3 geekbench 1 xbench a bluray and google earth together (yeah i wasn't able to found a better bench).

i'm asking me if for some reasons voodoomini should work better certain type of cpu and nullcpu for some others.

nikeita

nikeita

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 115 posts

ok to srax: check your pm box i've sent you the file.

and for the heat temp i've already used voodoomini with the E5200 but i get 10°c more than with NullCpuManagement. i had (under istat) around 37°c with NullCPU.... and 48°c with voodoomini.

now i run a Q6600 (stepping G0) @3,16 rock stable but idle at 52°C while only typing this text.
and 75°c when running 3 geekbench 1 xbench a bluray and google earth together (yeah i wasn't able to found a better bench).

i'm asking me if for some reasons voodoomini should work better certain type of cpu and nullcpu for some others.

WHAT?! i have a q6600 @3.0Ghz with stock fan and idling at 75°C - 80°C ...i'm using vodoopowermini.kext and scrax dsl.

maybe something is wrong on my system, how can i improve this?
thx any welcome appreciated.

bbeepp

bbeepp

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 150 posts
Hi

I've tried your latest dsdt file from your guide "http://www.insanelym...owtopic=194759" and computer does not shutdown. I've beeen using you previous dsdt and with it works. I don't know why and what happend. Everything else is workign great (sleep, all devices etc.).

I'll attach both files -> Attached File  Archive.zip   4.85KB   20 downloads

Cheers.

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

per le temperature ho già usato voodoopowermini con il E5200 ma ho 10°di più che con NullCpuManagemente. Arrivavo ai 37°c con NullCPU.... e 48°c con voodoomini.

adesso ho un Q6600 (stepping G0) @3,16 bello stabile ma in idle fa 52°C scrivendo solo questo testo.
e 75°c quando carico 3 geekbench 1 xbench un bluray e google earth assieme (yeah i wasn't able to found a better bench).

mi domando se per qualche ragione voodoomini può funzionare meglio per certi tipi di CPU e nullcpu per altre.

Attached File  Archivio.zip   41.51KB   3 downloads
ive added to your dsdt:
// part to inject proprieties	Method (DTGP, 5, NotSerialized)            // ADDED FOR AUDIO from this line here...    {        If (LEqual (Arg0, Buffer (0x10)                {                    /* 0000 */    0xC6, 0xB7, 0xB5, 0xA0, 0x18, 0x13, 0x1C, 0x44,                     /* 0008 */    0xB0, 0xC9, 0xFE, 0x69, 0x5E, 0xAF, 0x94, 0x9B                }))        {            If (LEqual (Arg1, One))            {                If (LEqual (Arg2, Zero))                {                    Store (Buffer (One)                        {                            0x03                        }, Arg4)                    Return (One)                }                If (LEqual (Arg2, One))                {                    Return (One)                }            }        }        Store (Buffer (One)            {                0x00            }, Arg4)        Return (Zero)    }                                         // ADDED FOR AUDIO   .....to this line here.//part for audio injection            Device (HDEF)                              // ADDED FOR AUDIO from this line here...            {                Name (_ADR, 0x001B0000)                Name (_PRW, Package (0x02)                {                    0x0D,                     0x06                })                OperationRegion (HDCS, PCI_Config, 0x54, 0x04)                Field (HDCS, DWordAcc, NoLock, Preserve)                {                        ,   15,                     PMES,   1                }                Method (_DSM, 4, NotSerialized)                {                    Store (Package (0x06)                        {                            "built-in",                             Buffer (One)                            {                                0x00                            },                             "layout-id",                             Buffer (0x04)                            {                                0x73, 0x03, 0x00, 0x00                            },                             "PinConfigurations",                             Buffer (Zero) {}                        }, Local0)                    DTGP (Arg0, Arg1, Arg2, Arg3, RefOf (Local0))                    Return (Local0)                }            }                                            // ADDED FOR AUDIO ...to this line here.

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

Ho provato il tuo ultimo file dalla guida "http://www.insanelym...owtopic=194759" e il computer non si spegne. Stavo usando il tuo precedente dsdt e quello funziona. Non so come mai sia successo. Tutto il resto funziona alla grande (sleep, all devices etc.).
Allego entrambi i file -> Attached File  Archive.zip   4.85KB   20 downloads

the dsdt that gives you problem is a really minimal one, so maybe something is missing, i've trye to make some little modification but it's a long work to spot what is wrong, so if you can you could try to check with filemerge (installed with xcode) the difference from your working dsdt and the other and try to add the missing code in little step to se what is the code you need for a full working shutdown.
Attached File  dsdt_shutdown_problem_Edit.dsl.zip   3.23KB   9 downloads

Note: If the previous one works, you can safely keep that (there are no emprovement in the last only some code reduction).

il dsdt che ti da problemi è veramente minimale, quindi forse qualcosa manca, ho provato a far alcune piccole modifiche ma è un lavoro lungo per capire cosa nonva, quindi se puoi provare a vedere le differenze con filemerge (installato con xcode) tra il dsdt funzionante e l'altro aggiungendo il codice mancante a pezzi in modo da capire qual'è il codice che ti serve per il completo spegnimento.

Nota: Se quello precedente funziona, puoi tranquilamente tenere quello (non ci sono migliorie nell'ultimo, solo riduzioni di codice)

Mac Gyver

Mac Gyver

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 59 posts
@ scrax: still no audio. but,

now i can see in "about this mac" all my outputs and ALC883 etc ....

1- i've used the audio Kext in your signature maybe it outdated ...
2- i've put the dsdt.aml in EXTRA folder and it seems to be ok (because "about this mac)
3- in the bios i've tried both setting between HDA audio & AC97 but same ....

so now i'll try other kexts untill i'll found the right one.

to nikeita:

fisrt of all you must be sure your Q6600 is a stepping G0 and not a B3
after that check in your bios if the cpuvcore is set on auto try to fix it at 1,3000
sometimes some mobo may increase too much the vcore and it result in cpu heat.
(the G0 stepping is known to run cooler than the B3).

anyway the best thing to do before is to bench for 10 min your system then reboot go into the bios and chack the CPU temp in PC HEALTH this one is much more reliable.
like me you should try NullcpupowNullCPUPowerManagement instead of voodoomini if you still
get high temperatures.

bbeepp

bbeepp

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 150 posts

...

Try this Attached File  last_working_dsdt.aml.zip   3.19KB   12 downloads dsdt file. It works great on my system. The cpu has defined 4 pstates up to 3GHz. I have the same CPU and motherboard.

scrax

scrax

InsanelyMac Deity

• Members
  • 1,704 posts

@ scrax: ancora no audio. ma,

adesso posso vedere in "about this mac" tutti gli output e ALC883 etc ....

1- ho usato l'audio Kext nella tua firma forse vecchio ...
2- ho messo dsdt.aml in EXTRAe sembra ok (visto "about this mac)
3- in bios ho provato entrambe le impostazioni HDA audio & AC97 ma nulla ....

quindi proverò altri kext finchè non trovo uno che funziona.

you need to use the kext i attached in this post.
The one you use is good, is the AppleHDA.kext without unused code for a quicker bootup, but LegacyHDAPlatformDriver.kext is the kext needed to load audio.
devi usare quello allegato qualche post precedente. quello che usi va bene per ridurre il tempo di avvio ma LegacyHDAPlatformDriver.kext è quello necessario per caricare l'audio

nikeita

nikeita

InsanelyMac Geek

• Members
  • PipPipPip
  • 115 posts

to nikeita:

fisrt of all you must be sure your Q6600 is a stepping G0 and not a B3
after that check in your bios if the cpuvcore is set on auto try to fix it at 1,3000
sometimes some mobo may increase too much the vcore and it result in cpu heat.
(the G0 stepping is known to run cooler than the B3).

anyway the best thing to do before is to bench for 10 min your system then reboot go into the bios and chack the CPU temp in PC HEALTH this one is much more reliable.
like me you should try NullcpupowNullCPUPowerManagement instead of voodoomini if you still
get high temperatures.

thank you Mac Gyver,

my Q6600 is a G0 stepping but lowering cpu vcore to 1,3000 crash my system (kernel panic or unable to boot)
i have an original P5KR (not modded)

also without VoodooPowermini.kext i don't have speedstep, restart/shutdown and also AppleHDA refuse to load.
getting those messages in console during boot:

26/02/10 23.44.57 kernel Sound assertion "0 == pathMap_aDriverInstance" failed in "/SourceCache/AppleHDA/AppleHDA-179.1.4/AppleHDA/AppleHDADriver.cpp" at line 1656 goto Exit
26/02/10 23.44.57 kernel Sound assertion "0 != createAudioEngines ( fPathMap_aDriverInstance )" failed in "/SourceCache/AppleHDA/AppleHDA-179.1.4/AppleHDA/AppleHDADriver.cpp" at line 203 goto Exit

maybe this can help you too.

Mac Gyver

Mac Gyver

InsanelyMac Protégé

• Members
  • PipPip
  • 59 posts
realy intersting nikeita,

so it should be the reason why a getting troubles with my Audio (die to Nullcpu.....)

i'll try tha kexts of scrax to see if it works even with the NullCPU....kext
and the post the results.

for your vcore the best is to see in "pc health" what is the tension when idle and
try to fix it near this value or even higher tp prevent cpu charge (this way you'll not let it go much more higher)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

© 2014 InsanelyMac  |   News  |   Forum  |   Downloads  |   OSx86 Wiki  |   Mac Netbook  |   PHP hosting by CatN  |   Designed by Ed Gain  |   Logo by irfan  |   Privacy Policy